گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

سه راهی درب دار؛ اتصالاتی پرکاربرد در شبکه لوله کشی برق

سه راهی درب دار؛ اتصالاتی پرکاربرد در شبکه لوله کشی برق

سه راهی درب دار؛ اتصالاتی پرکاربرد در شبکه لوله کشی برق

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

یکی از پرکاربردترین قطعات اتصال دهنده بین لوله‌ای سه راهی درب دار می باشد. همانطور که می دانید این قطعات برای اتصال سه لوله در یک نقطه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت بکارگیری از این قطعات به قدری بالاست که شما تا حدودی نمی‌توانید شبکه های لوله کشی برق را بدون این سه راهی ها تکمیل کنید.

در واقع  اینها اتصالاتی هستند که لوله های برق را در سه جهت مجزا مسیریابی و هدایت می کنند و از این طریق می توانید سیستم های لوله کشی به نسبت پیچیده و با نقشه های متفاوت را ایجاد کنید. البته سه راهی درب دار یک نمونه از چندین قطعه اتصال دهنده لوله برق هستند. چرا که در کنار اینها ممکن است شما نیاز به استفاده از انواع بوشن لوله برق، زانویی لوله برق ساده و همچنین زانو درب دار، اتصالات متقاطع یا چهار راه ها نیز داشته باشید. هر کدام از آنها برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نوع شبکه ای که قصد راه اندازی آن را دارید میتوانید از این اتصالات بین لوله ای استفاده کنید.

معیارهای بسیار زیادی در انتخاب این قطعات وجود دارد که شما به عنوان خریدار حتماً باید از آنها اطلاع داشته باشید. المان هایی نظیر سایز، جنس و متریال، پوشش های گالوانیزه ضد زنگ همگی معیار هایی هستند که در زمان خرید مورد توجه قرار می گیرد.  در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را از سه راهی درب دار ارائه می دهیم.

سه راهی درب دار در چه سایزهایی عرضه می شوند؟

سه راهی درب دار همانطور که از نام آن مشخص است این قابلیت را دارد که کابل های برق را از یک مسیر دریافت و در مسیر مستقیم و قائم یا ۹۰ درجه انشعاب گیری کند. می توان گفت این قطعات یک ورودی و دو خروجی را دارند. ساختار منحصر به فردی که این اتصالات در شبکه های لوله کشی برق ایجاد می کنند می توانند کابل های برق را در مسیر های مذکور هدایت کنند. ابعاد و سایز قطر دهانه سه راهی درب دار در هر سه قسمت قطعه با یکدیگر یکسان است. بنابراین شما باید سه لوله با سایز یکسان را به این قطعه متصل کنید.

جعبه تقسیم گالوانیزه سفارشی
مطالعه

سایزی که این سه راهی ها  دارند و متناسب با آن از لوله های فولادی برق پشتیبانی می کنند عبارتند از pg11, pg13.5, pg16, pg21, pg29 می باشد. با انتخاب مناسب ترین سایز این قطعات اتصال دهنده می‌توانید ایمن‌ترین شبکه پشتیبانی کابل برق مشتمل بر لوله های فولادی، سه راهی های درب دار و دیگر اتصالات لوله را ایجاد کنید.

سه راهی درب دار؛ اتصالاتی پرکاربرد در شبکه لوله کشی برق

در چه مواقعی از سه راهی درب دار استفاده می‌شود؟

زمانی که میخواهید یک پروژه لوله کشی برق کامل و ایده آلی را داشته باشید باید در وهله اول در کنار تهیه و خرید لوله های فولادی برق یک پکیج کامل از انواع اتصالات را نیز در اختیار داشته باشید. تعداد اتصالاتی که احتیاج دارید برای هر پروژه منحصر به فرد است. پس نمیتوان در شبکه های کابل کشی متعدد تعداد یکسانی از این سه راهی‌ها و سایر اتصالات را استفاده کرد.

با توجه به ساختاری که این قطعات دارند به صورت دو مکانیزم عمل میکنند. یعنی هم می‌توانند به عنوان یک بوشن باعث ادامه مسیر کابل کشی شوند و هم اینکه یک تغییر جهت ۹۰ درجه را بوجود آورند. همه این المان‌ها بر روی سه راهی درب دار وجود دارد و همین عاملی خواهد بود تا شما بطور مکرر از زانویی‌ها استفاده نکنید.

به جهت آنکه لوله های همنام یا هم سایز به سه راهی های درب دار متصل می‌شود. هر کدام نسبت به دیگری یک زاویه ۹۰ درجه را دارند. میتوان به این نتیجه رسید که این قطعات اتصال دهنده به خوبی باعث یکپارچگی شبکه کابل کشی و افزایش نظم و مدیریت بهتر و از همه مهم تر کاهش پیچیدگی مسیر کابل‌ها می‌شوند. اولویت های مهمی که در یک پروژه کابل کشی مدنظر تکنسین های اجرایی است استفاده صحیح از اتصالات لوله برق میباشد.

اگر شما شناخت خوبی از این قطعات نداشته باشید می‌توانید نتایجی همچون نصب نامنظم، شلوغی بیش از حد لوله‌ها و احتمال بروز آسیب به شبکه و مواردی از این قبیل را شاهد باشید. به همین دلیل همواره تاکید می‌شود که براساس معماری و نقشه لوله کشی از اتصالات آنها در جای درست استفاده کنیم.

چرا سه راهی درب دار مدیریت و ایمنی کابل کشی را افزایش می‌دهد؟

زمانی که صحبت از قطعات اتصال دهنده درب دار در شبکه های کابل کشی می‌شود یک مزیت مضاعفی را در اختیار داریم. اتصالات درب دار یک امکان ویژه را برای سیستم های لوله کشی برق فراهم میکنند تا بتوان کنترل و تسلط بیشتری بر شبکه مشتمل بر لوله‌ها و همچنین کابل های برق داشت. تصور کنید قطعات اتصال دهنده بین لوله ای برق هیچگونه درپوشی نداشتند. در آن صورت محدودیت بسیار زیادی بوجود میآید.

جعبه تقسیم آلومینیومی 20*20
مطالعه

اولین مورد آنکه اگر به هر دلیلی اشکال فنی در شبکه شکل بگیرد عیب یابی آنها بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن خواهد بود. از همه مهمتر آنکه به دلیل تغییر جهت های مکرر کابل‌ها درون لوله‌ها حتما باید این درپوش‌ها باشند تا بتوان با امنیت بالا یک تغییر جهت ملایم و ایده آلی را ایجاد کرد.

همیشه نوع طراحی قطعات مکمل چه از نوع اتصالات بین لوله ای و چه از نوع اتصالات سازه ای به صورتی است که باعث حذف یا به حداقل رساندن آسیب های احتمالی در سیستم کابل کشی شود. با وجود اتصالات درب دار در نمونه های مختلف مانند سه راهی درب دار، زانویی‌ها و غیره نه تنها فرایند نصب سریع و آسان خواهد شد. بلکه در مراحل بعدی نیز امکان تغییر در شبکه مبنی بر تعویض و جایگزین کردن کابل‌ها وجود دارد.

سه راهی درب دار در چه سایزهایی عرضه می شوند؟

سه راهی درب دار از چه متریالی ساخته شده است؟

برای طراحی و ساخت انواع لوله برق معمولا از آلیاژ های فولادی استفاده می شود. در ارتباط با اتصالات آنها مانند سه راهی درب دار نیز از این قاعده تبعیت خواهد شد. لذا مناسب ترین فلزی که برای ساخت این قطعات به کار گرفته می شود جنس فولادی است. اما ممکن است از دیگر متریال های رایج از قبیل آهن، آلومینیوم و مشتقات آنها نیز استفاده شود. در میان این ها نمونه های استیل مقاوم ترین فلزات هستند که تا به امروز برای طیف گسترده ای از اتصالات استفاده می شوند. برای آنکه سه راهی درب دار و سایر قطعات اتصال دهنده بر روی لوله فولادی برق دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند.

معمولاً از فرایندهای مختلفی با عنوان گالوانیزه سرد و همچنین گالوانیزه گرم برای ضد زنگ کردن آنها استفاده میشود. پوشش هایی که توسط زینک مذاب در قالب گالوانیزاسیون گرم برای این قطعات اجرا می شود جزو مقاوم ترین پوشش هایی است که می تواند ویژگی ضد خوردگی بسیار ایده آلی را ایجاد کند. حال آنکه پوشش های گالوانیزه سرد معمولاً مواقعی استفاده می شود که شما می خواهید قطعات را در محیط های کم تنش استفاده کنید.

لوله خرطومی برق؛ کاملترین جزئیات فنی و تخصصی محصول
مطالعه

مزیتهای متعدد اتصالات سه راهی در شبکه های لوله کشی برق

مزیت های بسیار زیادی را می توان برای سه راهی درب دار برشمرد. در واقع آن ها جزو قطعات جدایی ناپذیر در شبکه های لوله کشی برق می باشند که همواره تعداد بسیار بالایی از این قطعات در هر پروژه لوله کشی برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا مزیت‌ها و امتیازاتی که برای آنها در نظر می گیرند شامل موارد ذیل می باشد:

  • با استفاده از سه راهی درب دار نظم شبکه لوله کشی برق افزایش پیدا می‌کند و شما بهتر می توانید سیستم‌های پیچیده ی لوله کشی را با هر نوع معماری که مد نظر دارید راه اندازی کنید.
  • با توجه به اینکه این قطعات معمولاً همراه با لوله های فولادی برق در ارتفاعات نصب می شود در نتیجه نوع متریال و همچنین ضخامتی که برای ساخت آن در نظر گرفته می شود به گونه‌ای است که وزن قطعه پایین خواهد بود.
  • تراکم ساختاری بسیار بالای این قطعات منجر به آن خواهد شد تا دچار تخریب ساختاری یا شکستگی در بدنه خود نشوند.
  • شما در هر محیطی می توانید از این قطعات استفاده کنید. لذا تنش های محیطی از قبیل آب و هوای مرطوب نمیتواند آسیب های شیمیایی نظر زنگ زدگی را بر روی قطعات اتصال دهنده سه راهی درب دار به وجود آورد.
  • سایزبندی های متعددی که از این قطعات اتصال دهنده طراحی و ساخته شده است این امکان را برای شما فراهم میکند تا شما بتوانید گسترده ترین پروژه های لوله کشی برق را در ارتفاعات سازه راه اندازی کنید.
  • این قطعات در شمار بالا و همچنین حجم تولید فزاینده ای توسط شرکت‌های داخلی طراحی می‌شود بنابراین شما به عنوان خریدار صنعتی می توانید انتظار داشته باشید که قیمت مقرون به صرفه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

خرید انواع اتصالات لوله فولادی برق از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع اتصالات لوله فولادی برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان یک تولید کننده برتر در سطح کشور می تواند قطعات مورد نیاز برای احداث شبکه های لوله کشی برق در صنایع را تامین کند. این قطعات شامل شاخه های لوله فولادی و همچنین اتصالات آن می باشد. کیفیت ساخت بالا و قیمت مقرون به صرفه از مزیت های اصلی قطعات تولید شده توسط گروه صنعتی رفیع می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات قیمتی و همچنین کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.