گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

سینی کابل سقفی و معلق؛ برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل کشی

سینی کابل سقفی و معلق؛ برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل کشی

سینی کابل سقفی و معلق؛ برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل کشی

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

سینی کابل سقفی و معلق یک جزء حیاتی در زیرساخت های مدرن هستند که مسیریابی سازمان یافته و پشتیبانی کابل ها را در کاربری‌های مختلف، از کارخانه های صنعتی گرفته تا ساختمان های تجاری و حتی مراکز داده، تسهیل می کنند. این مقاله جامع به ویژگی‌های سینی‌های کابل سقفی می‌پردازد. طراحی، عملکرد، مزایا، کاربردها و ملاحظات نصب آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

آشنایی با سینی کابل سقفی

سینی کابل سقفی که به سادگی به عنوان سینی کابل معلق نیز شناخته می شوند، سیستم های ساختاری هستند که برای پشتیبانی و نگهداری کابل ها و سیم ها استفاده می شوند. آنها معمولاً در بالای سر یا در امتداد دیوارها برای مدیریت کابل های برق، مخابرات و شبکه نصب می شوند. این سینی ها در متریال مختلفی از جمله فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را برای محیط ها و کاربردهای خاص ارائه می دهند. با توجه به موقعیت نصبی که این سینی‌ها دارند می‌توان کابل‌ها را در مرکز سازه و به شکل معلق یا آویزان مسیریابی کرد.

آشنایی با سینی کابل سقفی

طراحی و ساخت سینی کابل سقفی

سینی کابل سقفی شاخه های سینی ساده هستند که می‌توانند در نواحی دیوار نیز نصب شوند. بنابراین سینی کابل سقفی با دیگر شاخه های سینی تفاوتی ندارد و شما می‌توانید آنها را در موقعیت‌های مختلف نیز نصب کنید. در عرض های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. به شکل مشبک هستند. ‌ورقهای فولادی گالوانیزه شده عاملی برای مقاومت مکانیکی و همچنین ضد زنگ شدن محصول می‌باشد. همه این‌ها در کنار هم خلق کننده یک محصول منحصر به فرد برای پشتیبانی، حمایت و مسیریابی سینی‌های کابل خواهند بود. البته در مورد انواع نردبان کابل نیز این موضوع صدق می‌کند.

جعبه تقسیم برق ساختمان(مدل های روکار)؛ انواع سایزبندی
مطالعه

نوع کارکرد سینی کابل سقفی

وظیفه اصلی سینی کابل سقفی سازماندهی و پشتیبانی از کابل ها، جلوگیری از افتادگی یا گره خوردن آنهاست. سینی های کابل با ارائه یک مسیر اختصاصی، نصب، نگهداری و عیب یابی آسان سیستم های برق و ارتباط را تسهیل می کنند. علاوه بر این، سینی های کابل به مدیریت اتلاف گرما و کاهش تداخل الکترومغناطیسی کمک می کند و شرایطی را فراهم می‌کند تا شما به راحتی بتوانید فضاهای پر پیچ و خم در سازه‌های گوناگون را از لحاظ نصب و مسیریابی کابل‌ها پشتیبانی کنید.

طراحی و ساخت سینی کابل سقفی

مزایای سینی کابل

سینی کابل سقفی چندین مزیت را نسبت به روش های سنتی مدیریت کابل ارائه می دهند. سینی های کابل اغلب مقرون به صرفه تر از سیستم های لوله کشی هستند، زیرا به مواد کمتر و کار کمتری برای نصب نیاز دارند. یعنی شما می‌توانید تعداد بالایی از کابل‌ها را در یک عرض مشخصی از سینی قرار دهید. حال آنکه همین تعداد کابل‌ها به تعداد زیادی لوله فولادی برق احتیاج دارد.

سینی های کابل می توانند کابل هایی با اندازه ها و انواع مختلف را در خود جای دهند که امکان اصلاح و گسترش آسان در صورت نیاز را فراهم می کند. برخلاف سیستم های مجرا که برای دسترسی به کابل نیاز به جداسازی قطعات دارند، سینی های کابل دسترسی آسانی را برای تعمیر و نگهداری و عیب یابی فراهم می کنند. سینی های کابل  پانچکاری شدند. جریان هوا را در اطراف کابل ها افزایش می دهند و به افزایش عمر کابل کمک می کند. سینی های کابل به درستی نصب شده خطر آسیب کابل، خطرات الکتریکی و انتشار آتش را کاهش می دهد و ایمنی کلی را در تاسیسات بهبود می بخشند.

بهترین تولید کننده سینی کابل گالوانیزه در تهران | کیفیت بالا و ارزان
مطالعه

کاربردهای سینی کابل سقفی

سینی های کابل معمولاً در کارخانه های صنعتی، پالایشگاه ها و تأسیسات تولیدی برای پشتیبانی از کابل های برق و کنترل ماشین آلات و تجهیزات استفاده می شود. در ساختمان های اداری، فضاهای خرده فروشی و بیمارستان ها، سینی کابل راه حلی مرتب و سازمان یافته برای مسیریابی کابل های برق، داده و ارتباطات ارائه می دهد. شبکه پیچیده کابل ها در مراکز داده نیاز به مدیریت کارآمد دارد و سینی های کابل را به یک جزء ضروری برای سازماندهی و پشتیبانی از کابل های داده تبدیل می کند. سینی کابل سقفی در مراکز حمل و نقل، مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، برای تامین برق روشنایی، علائم و سیستم های امنیتی استفاده می شود.

نصب سینی کابل سقفی

نصب سینی کابل سقفی

هنگام برنامه ریزی برای نصب سینی کابل سقفی، چندین فاکتور برای اطمینان از عملکرد مطلوب و رعایت مقررات ایمنی باید در نظر گرفته شود. حداکثر وزن کابل هایی که سینی ها پشتیبانی می کنند را تعیین کنید و سینی هایی را با درجه بندی بار مناسب انتخاب کنید. هنگام انتخاب مواد سینی و پوشش، محیط کار شامل دما، رطوبت و قرار گرفتن در معرض عناصر خورنده را در نظر بگیرید.

خم سینی کابل چیست و چرا استفاده می‌شود؟ انواع آن
مطالعه

سینی کابل های مقاوم در برابر آتش را در مناطقی که ایمنی آتش سوزی نگران کننده است، مانند تاسیسات صنعتی و ساختمان های بلند نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که سینی های کابل به راحتی برای پرسنل تعمیر و نگهداری قابل دسترسی هستند و فاصله کافی در اطراف آنها وجود دارد. از همه مهمتر با قوانین ساختمانی و مقررات محلی حاکم بر نصب سینی کابل، اتصال به زمین و الزامات اتصال آشنا شوید. در این بین اتصالات سینی کابل سقفی بسیار اهمیت دارد. از جمله پرکاربردترین آنها شامل انواع ساپورت‌ گالوالنیزه، ریل سی چنل‌، رادهای گالوانیزه هستند که با نصب در کنار یکدیگر می‌توانند به شکل معلق یا آویزان مسیر صحیحی را برای سینی‌ها فراهم کنند.

فروش متنوع‌ترین سایزبندی سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

سایزبندی کاملی از انواع سینی کابل در گروه صنعتی رفیع برای پاسخگویی به نیازهای گسترده محیط‌های صنعتی در جهت ایجاد یک کابل کشی ایمن ارائه می‌شود. سینی‌های کابل بر اساس معیارهای استاندارد بین‌المللی طراحی و ساخته شده‌اند تا حداکثر امنیت برای کابل‌ها در یک بازه زمانی طولانی مدت فراهم شود.

این مرکز با توجه به اهمیت شبکه‌های کابل‌کشی علاوه بر ارائه محصولات استاندارد، اتصالات و قطعات جانبی را نیز عرضه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید تمام آنچه را که برای داشتن یک کابل کشی ایده آل احتیاج دارید از این مرکز خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.