گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

کاربرد سینی کابل در صنعت چیست؟

کاربرد سینی کابل در صنعت چیست؟

کاربرد سینی کابل در صنعت چیست؟

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

سینی کابل از پرکاربردترین تجهیزاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعات به واسطه نوع ساختار خود می‌توانند ایمنی شبکه های کابل‌کشی را افزایش دهند و از این طریق شرایط لازم برای بهره‌برداری مناسب از جریان برق را مهیا ‌سازند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاربرد سینی کابل و اهداف استفاده از آن اطلاعات مناسبی را ارائه دهیم.

مسیریابی ایمن و دقیق کابل‌ها مهم‌ترین کاربرد سینی کابل

یکی از کاربردهای مهمی که سینی کابل دارد این است که شما میتوانید سبب مسیریابی دقیق کابل های برق شوید. به عنوان قاعده کلی شما نمی توانید کابل های برق را به صورت پراکنده و نامنظم و بدون تجهیزات پشتیبان در یک مسیر هدایت کنید. در چنین شرایطی قطعا آسیب کابل ها اتفاق می افتد. پس کاربرد اولیه ای که برای سینی های کابل میتوان ذکر کرد ایجاد یک بستر لازم برای مسیریابی ایمن کابل ها می باشد.

این نوع کاربرد سینی کابل جزء اصلی ترین موارد میباشد. به همین دلیل اگر تعداد زیادی از کابل های برق را با ضخامت های به نسبت بالا در اختیار دارید حتما به دنبال خرید سینی کابل و تجهیزات هم خانواده مانند نردبان کابل باشید. هر دوی آنها بر اساس ساختاری که کابل ها دارند انتخاب میشود. اما از لحاظ یکسری المان های فنی باید برخی از موارد را در نظر بگیریم تا بتوانیم با شناسایی وجه تمایزهای سینی کابل، نردبان کابل یک مدل را متناسب با پروژه انتخاب کنیم.

انواع لوله فلزی نازک در صنعت: کاربرد، مزایا و معایب آن چیست؟
مطالعه

مسیریابی ایمن و دقیق کابل‌ها مهم‌ترین کاربرد سینی کابل

تحمل وزن کابل های برق توسط سینی های کابل

کاربری دوم و مهمی که سینی کابل سقفی دارد این است که میتواند تعداد بالایی از کابل ها را در سطح خود جای دهد. طبیعتا این تعداد بالای کابل ها دارای یک وزن بخصوصی هستند. در نتیجه اگر سینی های کال از آلیاژ مقاوم و فلزی ساخته نشوند به آن صورت نمی توانند پشتیبانی مناسبی را از کابل های برق داشته باشند. پس ما می توانیم به این نتیجه برسیم که سینی های کابل به راحتی میتوانند وزن و اعمال نیرویی که به سمت پایین توسط مجموعه کابل ها وارد میشود را تحمل کنند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که سینی های کابل نمی توانند هر مقدار وزنی که از کابل ها ایجاد میشود را تحمل کنند. اگر طبق ارزیابی های اولیه تشخیص دادید که کابل های برق دارای ضخامت به نسبت بالایی هستند. در این صورت حتما باید از نردبان کابل استفاده کنید. زیرا نردبان ها به دلیل ساختار پله ای خود دقیقا برای کابل هایی طراحی شده اند که در ضخامت بالایی هستند و از وزن فزاینده نیز برخوردار میباشند. پس سینی کابل، نردبان کابل هر دو تحمل وزن ایده آلی دارند.

اما باید نوع کابل هایی که در روی آنها قرار می گیرد ارزیابی شود. به آن صورت که کابل های برق با قطر کوچک بر روی سینی های کابل قرار میگیرند. حال آنکه کابل های برق با ضخامت بیشتر همواره ترجیح بر این است که با نردبانهای کابل پشتیبانی یا مسیریابی و هدایت شوند. این یک نکته مهندسی است که باید در نظر بگیریم.

لوله مانیسمان؛ نحوه تولید، ویژگی ها و مشخصات فنی
مطالعه

مدیریت ایده آل کابل های برق از اصلی ترین کاربرد سینی کابل

مدیریت ایده آل کابل های برق از اصلی ترین کاربرد سینی کابل

زمانی که یک حجم و شمار بالایی از کابل ها در یک مسیر قرار میگیرند قطعا احتیاج به مدیریت دارند. تصور کنید هیچ نوع سینی کابل در شبکه وجود نداشته باشد در این صورت شما چگونه می خواهید به مدیریت آنها بپردازید. امکان دارد یک نقص فنی در مسیر کابل کشی ایجاد شود یا اینکه کابل ها در هم تنیده یا گره بخورند و یا اینکه اتصالات آنها قطع و از مسیر شبکه خارج شود.

زمانی که شما سینی کابل یا نردبان کابل را در شبکه برای حمل و هدایت کابل ها استفاده می کنید در هر مرحله و هر زمان میتوانید آنها را عیب یابی کنید. تغییرات جزئی و گسترده را مانند اضافه کردن یا کم کردن کابل ها را انجام دهید و در مجموع تسلط بیشتری برای هدایت کابل ها داشته باشید. درنتیجه انتخاب سایزهای مناسب سینی کابل و نردبان ها بسیار اهمیت دارد. این موضوع نیز یکی از مهمترین کاربرد سینی کابل و تجهیزات مرتبط محسوب میشود.

مسیریابی کابل ها از ناحیه سقف

از کاربرد سینی کابل میتوان به عدم محدودیت آن در مسیریابی کابل ها اشاره کرد. اگر شما می خواهید کابل ها را از ناحیه سقف هدایت کنید، باز هم هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر میخواهید کابل ها از دیوار هدایت شوند در این شرایط نیز دست شما کاملا باز است و می توانید کابل ها را بر اساس معماری سازه علاوه بر نواحی سقف و دیوارها در ناحیه کف نیز به طور زمینی البته در محوطه های باز هدایت کنید. پس این کاربرد سینی کابل باعث میشود که شما شبکه های پیچیده و حرفه ای را برای کابل ها و برق رسانی به نقاط مختلف ایجاد کنید.

بهترین تولید کننده لوله فولادی برق + عرضه عمده و بدون واسطه
مطالعه

این مسیریابی به واسطه وجود انواع اتصالات و قطعاتی است که در شبکه استفاده میشود. به عنوان مثال اگر میخواهید سینی های کابل را به ناحیه سقف یا دیوارها متصل کنید میتوانید از انواع ساپورت گالوانیزه سینی کابل و همچنین به براکت ها و به عبارت دقیق تر ساپورت تاسیسات استفاده کنید.

از طرفی برای تغییر جهت و مسیریابی مختلف نیز انواع اتصالات بین سینی کابل مانند زانوها، سه راهی ها، رایزر ها و قطعات مرتبط دیگر نیز به کار گرفته می شوند. همه این تجهیزات باید به طور همزمان استفاده شوند تا شما در نهایت یک سیستم یا شبکه کابل کشی دقیق و کاربردی را داشته باشید.

مدیریت ایده آل کابل های برق از اصلی ترین کاربرد سینی کابل

فروش انواع سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع با داشتن یک تیم تخصصی قوی همواره بهترین خدمات را در جهت فروش تجهیزات و لوازم پشتیبانی کابل به مشتریان ارائه دهد. شما میتوانید متنوع ترین قطعات از قبیل سینی های کابل، نردبان ها، ترانکینگ ها، لوله های فولادی برق و سایر وسایلی که برای داشتن یک شبکه کابل کشی ایمن احتیاج دارید از این مرکز خریداری کنید. اولویت اصلی ما کسب رضایت مشتریان و عرضه محصولات استاندارد و باکیفیت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با این مرکز در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.