گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق

اتصالات گالوانیزه یکی از قطعات مهم و حیاتی در احداث شبکه‌های لوله کشی برق می باشند. در واقع با این قطعات شما می توانید پیچیده ترین سیستم های برق رسانی را در محیط های صنعتی و کاری ایجاد کنید. آنچه که به عنوان هدف اصلی در بکارگیری این قطعات دنبال می شود پایداری لوله های برق و همچنین انشعاب گیری و تغییر جهت های اساسی در مسیر لوله کشی می باشد. در این مقاله در ارتباط با انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق صحبت می کنیم تا به طور کامل با آنها آشنا شوید.

ریل سی چنل؛ مهم ترین اتصالات گالوانیزه لوله برق

ریل سی چنل به عنوان اصلی ترین اتصالات گالوانیزه لوله برق می باشد که می توانید با این قطعات لوله های برق را از ناحیه سقف و دیوار مسیریابی و هدایت کنید. از لحاظ طراحی در شاخه های یک تا سه متری ساخته می شوند و با استفاده از یکسری قطعات مکمل دیگر مانند بست چنگالی و همچنین بست های اسپیت می توان لوله ها را در جایگاه خود تثبیت کرد.

سطح مقطع این قطعات همانطور که از نام آن مشخص است به صورت C می باشد و از این طریق قابلیت پشتیبانی از قطعات اتصال دهنده مذکور را دارند. علاوه بر پشتیبانی از لوله های برق می توانند در پروژه های نصب سینی کابل نیز همراه با راد های گالوانیزه به عنوان ساپورت های آویز استفاده شوند.  جنس و متریال ساخت آنها غالباً از آلیاژ های فولادی می باشد که دارای پوشش های گالوانیزه گرم به منظور ایجاد خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی می باشند.

سیم کشی ساختمان؛ قطعات و تجهیزات مورد نیاز و نحوه اجرا
مطالعه

اتصالات گالوانیزه از نوع بست چنگالی

اتصالات گالوانیزه از نوع بست چنگالی

بست های چنگالی غالباً همراه با سی چنل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات با توجه به ساختار کاملا مهندسی شده خود قادر هستند لوله های برق را پایدار در ارتفاعات سازه نگه دارند. البته نمونه‌های بست چنگالی عایق دار نیز می توانند به طور مستقیم از کابل های برق پشتیبانی کنند. شما می توانید در هر شاخه ریل سی چنل چندین بسته چنگالی را مورد استفاده قرار دهید.

در نتیجه شرایطی فراهم می شود تا در یک خط مسیر یا یک ناحیه چندین لوله برق را کاملا پایدار نگه دارید. از لحاظ سایز بندی، این اتصالات گالوانیزه نمونه های مختلفی دارند و متناسب با ابعاد لوله ها تغییر می کنند. این قطعات همانطور که گفته شد جزو قطعات مکمل هستند و به تنهایی قابلیت استفاده ندارند. در نتیجه باید روی ریل‌های سی چنل سوار شوند.

اتصالات گالوانیزه از نوع بست اسپیت

اتصالات گالوانیزه از نوع بست اسپیت

بست اسپیت یا انواع بست دو تکه قطعات اتصال دهنده ای هستند که این قابلیت را دارند تا لوله های برق را به صورت معلق در مسیرهای مشخص هدایت کنند. از لحاظ نوع  ساختار کاملاً به صورت دایره ای یا استوانه ای طراحی می شوند تا از این طریق بتوانند پیرامون لوله ها را فرا بگیرند. در قسمت بالای این بست یک حفره پیچ خور وجود دارد که محل قرارگیری راد های گالوانیزه و مفتول های رزوه ای می باشد.

پیچ و مهره نردبان کابل؛ برای ایجاد اتصالات قوی و پایدار
مطالعه

این نوع اتصالات گالوانیزه از طریق راد های رزوه ای مستقیماً به سی چنل های اتصال یافته به سقف، نصب می شوند. لذا از این طریق به راحتی می‌توانند وزن به نسبت جزئی لوله های برق را مهار کنند. فواصل نصب آنها با توجه به سایز لوله متغیر خواهد بود و به واسطه جنس و مقاومت بالایی که دارند امنیت شبکه های لوله کشی را در حالت معلق حفظ می کنند.

بوشن ها پرکاربردترین اتصالات گالوانیزه

بوشن ها پرکاربردترین اتصالات گالوانیزه

بوشن ها از جمله ساده ترین قطعاتی هستند که می توانند لوله فولادی برق را که دارای سایزهای یکسان هستند به یکدیگر اتصال دهند. این اتصالات گالوانیزه به صورت کاملا استوانه ای طراحی شده اند. در هر دو طرف آن و در قسمت داخلی رزوه وجود دارد که محل پیچش لوله های فولادی می باشد. از طریق این رزوه ها شما می توانید لوله ها را در دو طرف بوشن متصل کنید تا مسیرهای مستقیم لوله کشی فراهم شوند.

زانو درب دار

زانو درب دار به عنوان یک اتصالات گالوانیزه می توانند یک تغییر جهت ۹۰ درجه را در مسیر لوله کشی برق ایجاد کنند. همانطور که از نام این قطعه اتصال دهنده مشخص است بر روی بدنه آن یک درب وجود دارد که باعث می شود مدیریت بهتری در اتصالات کابل داشته باشید. درپوش ها شرایطی را فراهم می کنند تا عملیات نصب و اتصال کابل ها راحت تر انجام شود و از همه مهمتر در صورت بروز عیب یا نقص ساختاری در مسیر کابل کشی اقدامات مرتبط با اصلاح راحت تر انجام خواهد شد.

سه راهی درب دار

سه راهی درب دار زمانی استفاده می شود که شما بخواهید در مسیر کابل کشی سه لوله را در یک نقطه به یکدیگر متصل کنید. با استفاده از این قطعات عملیات انشعاب گیری اصولی تر انجام خواهد شد. ساختار این اتصالات گالوانیزه به گونه ای است که دارای یک ورودی و دو خروجی می باشند. در شبکه های که لازم است لوله های برق در یک نقطه هم در مسیر مستقیم و هم در مسیر قائمه ادامه یابند میتوانید از این قطعات استفاده کنید.

سینی کابل گالوانیزه سرد و ابعاد ساختاری آن
مطالعه

زانو دور دار

زانو دور دار

این نوع از قطعات اتصال دهنده در واقع همان تکه لوله های برق هستند که با استفاده از روش های مختلف خمکاری به شکل زانو درآمده اند. این قطعات در دو انتهای خود و در قسمت بیرونی دارای رزوه می باشند و به بوشن لوله فولادی برق متصل می شوند. با توجه به خمکاری استانداردی که در زانو دوردار ایجاد شده است تغییر مسیر کابل ها با بالاترین سطح امنیت انجام خواهد شد. ابعاد و سایز بندی های متنوعی از این محصول موجود است تا شما بتوانید کابل هایی که دارای قطر بزرگتر هستند را در شبکه استفاده کنید.

خرید انواع اتصالات لوله برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می توانند متنوع ترین انواع اتصالات لوله برق را که اکثرا دارای پوشش های گالوانیزه گرم هستند با بالاترین کیفیت ساخت در سایز های مختلف از گروه صنعتی رفیع خریداری کنید. این قطعات به عنوان اتصالات لوله برق کاملا استاندارد و مطابق با معیارهای بین المللی طراحی شده اند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات دقیق در مورد محصولات و همچنین آگاهی از قیمت آن ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.