گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انواع بست نگهدارنده لوله برق

انواع بست نگهدارنده لوله برق

انواع بست نگهدارنده لوله برق

بست ها یکی از قطعات فوق العاده کاربردی و حیاتی برای حمایت از انواع لوله برق می باشند. این قطعات پشتیبان می توانند اتصالاتی بسیار محکم و پایداری را ایجاد کنند. مکانیزم عملکردی بست نگهدارنده لوله برق به این صورت است که شما می توانید با استفاده از یکسری قطعات مکمل، لوله های برق را در ارتفاعات سازه مسیریابی و هدایت کنید.

نمونه های متعددی را می توان برای این محصولات نام برد که هر کدام در یک موقعیت خاص در شبکه های لوله کشی برق استفاده می شوند. در این مقاله منحصراً قصد داریم به معرفی انواع بست نگهدارنده لوله برق، ویژگی‌های ساختاری و همچنین مزیت های آنها صحبت کنیم. پس به منظور کسب اطلاعات جزئی‌تر به ادامه مقاله توجه فرمایید.

بست نگهدارنده لوله برق از نوع چنگالی

 بست چنگالی به عنوان پرمصرف ترین انواع بست نگهدارنده لوله برق می باشند. در واقع این قطعات به همراه ریل بست چنگالی یا سی چنل ها مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با این قطعات مذکور لوله های برق را هم از ناحیه سقف و هم از ناحیه دیوار هدایت کنید. ریل بست ها به واسطه سوراخ ها یا پانچ هایی که در سطح مقطع خود دارند مستقیماً با استفاده از پیچ های مخصوص در سطح بستر سازه متصل می شوند. سپس بست های چنگالی در تعداد بالا و متناسب با شماره لوله ها درون این ریل ها قرار می گیرند.

ویژگی‌ها و کاربردهای لوله خرطومی نسوز: راهنمای کامل
مطالعه

با توجه به آنکه ریل ها یا سی چنل ها به صورت شاخه های طویل و بلند می باشند شما به راحتی می توانید چندین بست چنگالی را در این ریل ها جای دهید. نوع ساختار بست نگهدارنده لوله برق از نوع چنگالی به گونه ای است که در قسمت بالای خود دارای یک اهرم و پیچ تنظیم کننده می باشد. شما می توانید با باز و بسته کردن این پیچ لوله ها را آزاد و یا اینکه در محل مربوطه کاملاً تثبیت و محکم کنید. نوع دیگر این قطعات انواع بست چنگالی عایق دار می باشد که تنها تفاوت آنها با بست چنگالی ساده وجود یک عابق الاستیکی در قسمت داخلی بست می باشد. این عایق ها معمولاً برای پشتیبانی از کابل های برق به منظور جلوگیری از آسیب غشای خارجی کابل استفاده می شوند.

 بست نگهدارنده لوله برق از نوع چنگالی

بست نگهدارنده لوله برق از نوع اسپیت یا دو تکه

بست نگهدارنده لوله برق دو تکه که غالبا به عنوان بست اسپیت نیز از آن یاد می شود یک طرح دایره ای شکل را دارد. این قطعه دو طرف خود دارای دو پیچ مستقل می باشد. این پیچ ها به جهت اتصال دو تکه بست به یکدیگر و همچنین محکم شدن در بدنه لوله مورد استفاده قرار می گیرند. در قسمت بالای بست دو تکه یا اسپیت یک حفره یا ناحیه پیچ خور تعبیه شده است که محل قرار گرفتن مفتول های رزوه ای یا راد های گالوانیزه می باشد. البته نام دیگر این بست ها می تواند با عنوان بست آویز لوله برق نیز باشد.

جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی
مطالعه

چرا که ترکیب بست های اسپیت همراه با راد های گالوانیزه یک حالت آویز را برای پشتیبانی و حمایت از لوله های برق به وجود می آورد. نکته بسیار مهمی که در استفاده از این نوع سیستم اتصال دهنده باید مد نظر قرار دهیم این است که این بست ها از ناحیه سقف به واسطه وجود رادهای گالوانیزه به سی چنل ها متصل می‌شوند. در واقع محوریت اصلی پشتیبانی از لوله های برق سی چنل ها می باشند که به طور غیر مستقیم یک سیستم اتصال دهنده قوی را شکل می دهند. اگر در تصویر زیر مشاهده کنید دقیقاً نکات مذکور را خواهید دید.

 بست نگهدارنده لوله برق از نوع اسپیت یا دو تکه

انواع بست های لوله برق از چه متریالی ساخته می شوند؟

با توجه به آنکه اتصالات لوله برق نقش بسیار مهمی در ایمنی شبکه کابل کشی دارند حتما باید از آلیاژهای فلزی فوق العاده محکم طراحی و ساخته شوند. به عبارت ساده تر شما نمی توانید از متریال پلیمری و پلاستیکی برای طراحی و ساخت بست نگهدارنده لوله برق استفاده کنید. چرا که در چنین شرایطی نمی توانید اطمینان داشته باشید که پایداری سازه حفظ شود.

آلیاژ بسیار مقاوم و مستحکم که برای  تولید بست نگهدارنده لوله برق استفاده می شود ورق های استیل گالوانیزه شده می باشد. این ورقه ها در یک فرایند خاصی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه به شکل بست نگهدارنده لوله در می آیند. مزیت ارزشمندی که این متریال دارد همانطور که گفته شد پوشش های گالوانیزه آن ها می باشد. این المان مهم باعث جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلز می شود. بنابراین در محیط های مرطوب نباید نگران تخریب ساختاری بست ها باشید.

انواع بست ریلی و مزایای استفاده از آن‌ها + نکات مهم برای خرید
مطالعه

تطابق سایز میان لوله برق و بست ها

اصولا لوله های برق برای آن که قابلیت پشتیبانی از انواع کابل برق را داشته باشند معمولا در سایز بندی های مختلف طراحی و تولید می شوند. می توان گفت برای تمام سایزهای لوله برق این بست ها طراحی شده اند و هر کدام سازگاری کامل با ابعاد خاصی از لوله ها را دارد. لذا در زمان خرید انواع بست نگهدارنده لوله برق حتماً به شرکت مربوطه اعلام کنید که این بست ها را برای چه سایزی از لوله می خواهید تا دقیقاً ابعاد صحیح این بست ها به شما ارائه شود.

البته برخی از نمونه های بست نگهدارنده لوله برق به جهت نوع ساختار خود یک محدوده سایز را پشتیبانی می کند. به عنوان مثال در بست چنگالی با توجه به وجود یک اهرم قابل تنظیم یا پیچ متحرک شما می توانید تا چند میلیمتر محدوده سایز را افزایش یا کاهش دهید.

خرید انواع بست لوله برق از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع بست لوله برق از گروه صنعتی رفیع

کارشناسان و متخصصین گروه صنعتی رفیع همواره در تلاش هستند تا کامل ترین مشاوره ها و رهنمودهای تخصصی را در مورد انتخاب صحیح قطعات به مشتریان گرامی ارائه دهند. همانطور که می دانید برای خرید تجهیزات پشتیبانی کابل حتماً باید نقشه شبکه کابل کشی، شمار قطعات مورد نیاز و همچنین نوع آنها مشخص باشد تا بتوانید متناسب با نیاز پروژه این قطعات را خریداری کنید.  شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات فنی در مورد هر یک از محصولات و برخی توضیحات جزئی تر با مشاورین گروه صنعتی رفیع در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.