گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه پریز گالوانیزه؛ نصب، سایزبندی، خرید و کاربردها

جعبه پریز گالوانیزه؛ نصب، سایزبندی، خرید و کاربردها

جعبه پریز گالوانیزه؛ نصب، سایزبندی، خرید و کاربردها

جعبه پریز گالوانیزه یک محفظه فلزی برای نگهداری و حفاظت از پریزهای برق می‌باشد. این باکس‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند تا شما بتوانید از جریان برق به راحت ترین شکل ممکن استفاده کنید. موقعیت نصب جعبه پریز معمولاً در ناحیه کف است. با نصب و اتصال باکس های پریز در کف سازه مشکل دسترسی به برق برطرف خواهد شد.

در موقعیت هایی که نمی توان از پریز های دیواری استفاده کرد این باکس‌ها کاربردی هستند. البته این جعبه های فلزی تنها مختص نصب پریزها نیستند. بلکه می‌توانند از اتصالات شبکه، مخابرات، سوکت‌ها و دیگر انشعابات نیز پشتیبانی کنند.

ماژول های مختلفی قابل اتصال در داخل جعبه پریز گالوانیزه هستند اما در حال حاضر باکس کف خواب ۴ ماژول آمار استفاده بسیار بالایی دارد. در برخی موارد ممکن است به دلیل تشابه جزئی اسمی میان جعبه تقسیم گالوانیزه این دو قطعه با یکدیگر یکی در نظر گرفته شوند.

اما همان طور که از نام آن مشخص است جعبه تقسیم‌ها به دلیل ترمینال های داخلی خود تنها وظیفه تقسیم و برقراری انشعاب را بر عهده دارند. ولی جعبه پریزها امکان دسترسی به پریزهای برق و دیگر خروجی‌ها را میسر می‌کنند.

نصب جعبه پریز برق در داخل ترانکینگ گالوانیزه

برای نصب جعبه پریز گالوانیزه نیاز به ترانکینگ کف خواب داریم. ترانکینگ‌ها محفظه های فلزی بلندی هستند که می‌توانند جعبه پریز برق را در خود جای دهند. اصولاً بدون استفاده از ترانکینگ‌ها نمی توان امنیت باکس های پریز را در کف سازه تامین کرد.

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب
مطالعه

کابلهای برق زمانی که در کف سازه مسیریابی و هدایت می‌شوند باید از هرگونه آسیب، اعمال نیرو و تنش به دور باشند. زمانی کابل‌ها در چنین شرایطی خواهند بود که در داخل ترانکینگ قرار بگیرند. در هر شاخه ترانکینگ ممکن است یک تا دو محفظه برای نصب جعبه پریز تعبیه شده باشد.

اینکه شما چه تعداد از این باکس‌ها را استفاده کنید بستگی به نوع پروژه دارد. البته در بسیاری از واحدهای صنعتی جعبه پریز گالوانیزه قابل نصب در کف های بتنی است. در این وضعیت مسیر کابل کشی متفاوت خواهد بود و قطعاً سیستم ایمن سازی پیرامون کابل‌ها نیز بهتر طراحی می‌شود.

این تفاوت در مورد نصب جعبه تقسیم صنعتی نیز وجود دارد. این قطعات غالباً در ارتفاعات سازه در ناحیه دیوار اتصال می‌یابند. حال آنکه ترانکینگ‌ها و باکس های پریز در کف سازه قرار می‌گیرد. لذا جعبه تقسیم‌ها و قوطی کلیدها به جای ترانکینگ نیاز به لوله برق دارند.

نصب جعبه پریز برق در داخل ترانکینگ گالوانیزه

جعبه پریزها در چه سایزبندی هایی تولید می‌شوند؟

جعبه پریز گالوانیزه در سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند. طبیعتاً باکس هایی که طول و عرض بلندتری دارند می‌توانند ماژول‌ها، سوکت‌ها و از همه مهم تر پریزهای متعددی را در خود جای دهند. به این صورت که می‌توان پریزهای تکی یا زوج مانند ۴، ۶، ۸ و ۱۰ عددی را در داخل این جعبه‌ها قرار داد. البته زمانی که تعداد پریز افزایش پیدا می‌کند لازم است که از کابل های قطورتری برای تامین این حجم از انرژی برق استفاده کنیم.

از طرفی قرار دادن کابل های بزرگتر در داخل ترانکینگ باید به گونه ای باشد که هیچ نیروی اضافه به بدنه کابل وارد نشود. درنتیجه ترانکینگ‌ها نیز از نظر سایز باید سازگاری کامل با ابعاد و شمار کابل‌ها داشته باشند. در اغلب موارد جعبه پریزها به صورت مکعب مربع طراحی می‌شوند.

لوله برق خم سرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مطالعه

ممکن است قسمت پایه یا داخلی آن ابعاد کوچک تری داشته باشد. در مجموع این باکس‌ها در اندازه‌های ۱۵*۱۵ سانتی متر، ۲۰*۲۰ سانتی متر و ۲۵*۲۵ سانتی متر تولید می‌شوند.

چند نکته مهم در مورد خرید جعبه پریز گالوانیزه

چند نکته مهم در مورد خرید جعبه پریز گالوانیزه

برای خرید جعبه پریز گالوانیزه چندین نکته مهم را باید مد نظر قرار دهید. اولویت‌های اول سایزبندی این قطعات است. سه متغیر طول، عرض و ارتفاع به عنوان مشخصات اصلی ذکر می‌شوند. همه این ابعاد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا سایز مناسب انتخاب شود. موضوع دوم مرتبط با مقاومت باکس است.

برخی از شرکت‌ها ممکن است از متریال آلومینیوم برای ساختن جعبه پریز استفاده کنند. اگرچه این جعبه‌ها مقاومت خوبی دارند اما در حال حاضر جعبه پریز گالوانیزه و همچنین جعبه های استنلس استیل بهترین نمونه در بازار هستند.

نکته بعدی توجه به ساختار و وجود درپوش کاملا سالم و محکم است. باکس های پریز دارای درپوش های متحرک هستند که شما می‌توانید با یک اعمال نیروی کششی آنها را باز کنید. مطمئن شوید که درپوش مورد نظر از لحاظ فنی و همچنین قسمت لولا‌ها نقص و ایرادی نداشته باشد.

برخی از نمونه‌ها دارای نوارهای پلیمری آب بند هستند که مانع نفوذ رطوبت به داخل جعبه پریز کف خواب می‌شوند. نکته نهایی خرید این باکس‌ها از تولید کننده به شکل مستقیم است.

در چنین شرایطی شما می‌توانید محصول مورد نظر را با نازل ترین قیمت تهیه کنید. علاوه بر این امکان وجود دارد که در مورد پروژه خود نیز یک مشاوره تخصصی دریافت کنید. چرا که تولیدکنندگان اطلاعات کاملی در مورد محصولات خود دارند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. این نکات ذکر شده در مورد خرید دیگر محصولات مانند جعبه تقسیم آلومینیومی و دیگر تجهیزات مشابه صدق می‌کند.

جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها
مطالعه

جعبه پریز گالوانیزه را در چه نقاطی می‌توانیم استفاده کنیم؟

جعبه پریز گالوانیزه را در چه نقاطی می‌توانیم استفاده کنیم؟

کاربرد های مختلفی را می‌توان برای جعبه پریز گالوانیزه ذکر کرد. اولین موضوع این است که حتماً باید این جعبه‌ها همراه با ترانکینگ‌ها استفاده شوند. مگر اینکه محدودیت‌های خاصی در پروژه وجود داشته باشد.

با این شرایط می‌توانید آنها را در محیط های عمومی، بیمارستان‌ها، فضای آموزشی، محیط های صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز تولیدی مختلف، فرودگاه‌ها، فضای حمل و نقل، ارگان هایی که دارای سالن های انتظار هستند و غیره استفاده کنید. اصول نصب حتماً باید رعایت شود. در چنین شرایطی می‌توان یک کاربری استاندارد و ایده آل را از این باکس‌ها داشت.

در محیط های پر رفت و آمد علاوه بر کیفیت جعبه پریزها، مسئله نصب و اجرای قطعات نیز اهمیت چندین برابری خواهند داشت. در برخی از پروژه‌ها ممکن است کارفرما نیاز به سایزهای خاصی داشته باشد. لذا می‌توان محصولات سفارشی مطابق با نیاز مشتری تولید کرد. این قاعده نه تنها در مورد جعبه پریز گالوانیزه بلکه در ارتباط با جعبه تقسیم گالوانیزه سفارشی نیز به همین صورت است.

با کیفیت ترین جعبه پریزها در گروه صنعتی رفیع

اگر به دنبال جعبه پریزهای بسیار با کیفیت و کاملا استاندارد هستید گروه صنعتی رفیع بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مرکز به عنوان تولید کننده سعی می‌کند خدماتی ایده آلی را به شما ارائه دهد. کارشناسان ما در حوزه فروش تجهیزات و قطعات پشتیبانی کابل مشاوره های تخصصی و دقیقی را ارائه می‌دهند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.