گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جوینت سینی کابل چیست و چه انواعی دارد؟ + جنس و ابعاد آن

جوینت سینی کابل چیست و چه انواعی دارد؟ + جنس و ابعاد آن

جوینت سینی کابل چیست و چه انواعی دارد؟ + جنس و ابعاد آن

سینی کابل یکی از انواع تجهیزات در برق کشی ساختمان است که نقش مهمی را در محافظت از سیم‌ها و کابل‌های برق و انتقال آن‌ها به صورت ایمن ایفا می‌کند. این سینی‌ها که در عرض‌ها و سایزبندی‌های مختلف تولید می‌شوند، می‌توانند بهترین عملکرد را در هنگام جابجایی کابل‌های حساس داشته باشند. با این حال یک محدویت بزرگ برای اجرای این سینی‌ها وجود دارد و آن هم این است که امکان تولید آن‌ها با طول‌های بسیار بالا وجود ندارد؛ چون در چنین شرایطی هم جابجایی سینی‌های کابل سخت می‌شود و هم نیاز به برش کاری خواهد بود. جوینت سینی کابل امکان متصل کردن قطعات سینی‌ِکابل را با ابعاد دلخواه و مناسب به یکدیگر می‌دهد تا بتوان بسته به متراژ مورد نیاز، از سینی‌کابل در محیط استفاده نمود.

جوینت سینی کابل چیست؟

جوینت سینی کابل یکی از انواع تجهیزات و اتصالات سینی کابل است که همانطور که از نامش مشخص می‌باشد، می‌تواند برای اتصال دو یا چند سینی کابل به یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. سینی‌های کابل، تجهیزاتی‌اند که با سایزبندی مناسب تولید می‌شوند و اجازه انتقال سیم و کابل‌ها را به صورت ایمن فراهم می‌کنند. این سینی‌ها با عرض مناسب خود، امکان انتقال تعداد مشخصی از کابل‌ها را بدون آویزان ماندن و یا بهم ریختگی فراهم می‌کنند. برای اینکه بتوان سینی‌های کابل را در محیط‌های بزرگ به یکدیگر متصل کرد، نیاز به یک جوینت است. از این رو جوینت‌های سینی‌کابل به صورت اختصاصی تولید شده‌اند تا امکان متصل کردن سینی‌های کابل به یکدیگر و ایجاد یک ساختار یکنواخت و بدون نقص را به وجود آورند.

نگهدارنده کابل برق؛ بررسی انواع، ساختار و ویژگی‌ها
مطالعه

انواع جوینت برای سینی کابل

انواع جوینت برای سینی کابل

سینی‌های کابل باید در محیط‌های مختلفی نصب شوند. همیشه امکان نصب سینی‌های کابل به صورت یک طرفه و صاف وجود ندارد و گاهی نیاز به نصب این سینی‌ها با زاویه دلخواه است. از این جهت جوینت سینی‌کابل دارای یک نوع نبوده و از چندین مدل تشکیل شده است. بسته به نیاز لازم است که بهترین جوینت‌های سینی کابل را انتخاب نمایید.

  • جوینت سینی مستقیم: این نوع جوینت برای اتصال دو سینی‌کابل در یک خط مستقیم و بدون هیچ زاویه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوینت مستقیم سینی‌کابل متداول‌ترین نوع جوینت فلزی است که در صنعت برق کشی استفاده می‌شود.
  • جوینت سینی گوشه‌ای: در صورتی که نیاز به اتصال دو سینی کابل با زاویه خاصی وجود داشته باشد، دیگر امکان نصب جوینت سینی مستقیم وجود ندارد و باید از جوینت سینی گوشه‌ای استفاده کرد.
  • جوینت سینی سه راهی: جوینت سینی سه راهی یکی دیگر از انواع جوینت‌های سینی کابل است که می‌تواند برای اتصال سه سینی کابل به یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.
  • جوینت سینی چهارراهی: در صورتی که نیاز به اتصال چهار سینی کابل به یکدیگر باشد، می‌توان از جوینت سینی‌کابل چهارراهی استفاده کرد.

هر یک از جوینت‌های ذکر شده باید متناسب با سایز سینی کابل سفارش داده شوند تا امکان اتصال به آن را داشته باشند. از این جهت انتخاب بهترین نوع جوینت با قابلیت اتصال مناسب برعهده خود نصاب است.

چگونگی اتصال دو لوله به هم به طور کارآمد برای حفظ ایمنی بیشتر
مطالعه

جنس جوینت اختصاصی سینی کابل

برای کابل کشی و استفاده از سینی کابل جهت حمایت از این کابل‌ها، می‌توان از جوینت‌های مختلفی استفاده کرد. از نظر جنسی می‌توان گفت که جوینت‌های سینی‌کابل با دو جنس پلاستیک و فلزی در بازار موجود هستند. اما به دلیل اینکه اکثر سینی‌کابل‌های موجود در بازار دارای جنس فلزی هستند، نصب جوینت به صورت پلاستیکی چندان ایمن نبوده و باعث ایجاد تفاوت ساختاری خواهد شد. از این رو در اکثر پروژه‌های نصب سینی کابل، از جوینت‌ها با جنس مشابه استفاده می‌شود.

متداول‌ترین متریال‌هایی که برای ساخت جوینت سینی‌کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل آلومینیوم و فولاد هستند. فولاد ضد زنگ گالوانیزه با پوشش یکنواخت و ضد زنگ خود، قدرت بالایی در برابر شرایط اسیدی و قلیایی خواهد داشت. آلومینیوم نیز وزن سبکی داشته و جزء بهترین جوینت‌های اختصاصی سینی کابل محسوب می‌شود.

ابعاد و اندازه جوینت سینی کابل

یکی از مشخصات مهم برای انتخاب بهترین جوینت سینی کابل، ابعاد و اندازه است. به دلیل اینکه جوینت‌های سینی‌کابل وظیفه متصل کردن دو یا چند سینی کابل به یکدیگر را دارند، باید حتما سایز آن‌ها متناسب با ابعاد سینی کابل انتخاب شود. تنوع ابعاد سینی کابل نسبتا زیاد بوده و طبیعتا باید برای هر نوع سینی‌کابل نیز جوینت مخصوص وجود داشته باشد. در صورت نیاز به نصب جوینت برای سینی کابل، لازم است که ابعاد را با توجه به سینی کابل نصب شده در محیط انتخاب نمود.

جنس جوینت اختصاصی سینی کابل

قیمت جوینت سینی کابل چقدر است؟

قیمت جوینت سینی‌کابل وابسته به جنس این اتصالات و ابعاد آن‌ها است. از نظر جنس و متریال به کار رفته، این محصولات را می‌توان با آلومینیوم و یا فولاد ضد زنگ گالوانیزه تولید کرد. نوع پوشش گالوانیزه، یعنی گرم و سرد بودن آن نیز روی قیمت نهایی این محصولات تاثیرگذار است. به گونه‌ای که اگر پوشش گالوانیزه گرم برای جوینت سینی‌های کابل استفاده شود، قیمت بالاتر خواهد رفت و طبیعتا مقاومت این جوینت‌ها در برابر خوردگی و آسیب دیدگی نیز به حداکثر خواهد رسید.

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب
مطالعه

ابعاد جوینت سینی‌کابل نیز عامل موثری روی قیمت آن است. در صورتی که این جوینت‌ها نیاز به اجرا در سینی‌های کابل بزرگ داشته باشند، نیاز به سفارش با ابعاد و طول و عرض بزرگ‌تر دارند و این موضوع در نهایت می‌تواند روی قیمت جوینت سینی کابل تاثیر بسزایی داشته باشد. از این جهت لازم است که خریداران این محصول، برای استعلام قیمت به مراکز فروش مراجعه نمایند و با توجه به جنس، نوع و کیفیت این جوینت‌ها، سفارش خودشان را ثبت کنند.

گروه صنعتی رفیع؛ ارائه کننده انواع سینی و اتصالات آن

جوینت سینی کابل به عنوان یکی از ابزارهای ضروری در صنعت کابل کشی شناخته می‌شود. در واقع هر جایی که دارای سینی کابل باشد، باید جوینت نیز داشته باشد تا بتوان سینی‌های کابل را به راحتی به یکدیگر متصل نمود. گروه صنعتی رفیع، به عنوان بهترین مجموعه تولید کننده سینی کابل شناخته می‌شود که توانسته محصولات خود را با استاندارد جهانی و بهترین کیفیت به بازار عرضه نماید. در صورت نیاز به خرید انواع جوینت و اتصالات سینی‌ِکابل و یا دریافت مشاوره جهت انتخاب بهترین این محصولات، می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.