گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

رابط سینی کابل؛ انواع، سایز، قیمت

رابط سینی کابل؛ انواع، سایز، قیمت

رابط سینی کابل؛ انواع، سایز، قیمت

رابط سینی کابل از جمله قطعات اتصال دهنده کاربردی برای ایجاد پیوند میان شاخه های سینی کابل می باشد. همانطور که میدانید این شاخه ها غالباً در متراژ محدود طراحی و تولید می شوند. در نتیجه برای آنکه بتوانند در یک مسیر مستقیم ادامه پیدا کنند قطعاً نیاز به این رابط ها دارند. نوع طراحی این قطعات به گونه ای است که شما میتوانید با استفاده از پیچ و مهره عملیات اتصال را تکمیل کنید.

در ادامه مقاله جزئیات بسیار زیادی را در ارتباط با مشخصات فنی محصول و دیگر ویژگی‌های ساختاری ارائه می دهیم تا با اطلاعات کامل بتوانید به خرید رابط سینی کابل و اتصالات مرتبط بپردازید.

رابط سینی کابل گالوانیزه و ضد زنگ

با توجه به آنکه رابط سینی کابل ساخته شده از ورق های فولادی می باشد در نتیجه اگر دارای پوشش های محافظ نباشند در اثر تماس یا مجاورت آب و هوای محیط دچار زنگ زدگی و تغییر رنگ می شوند. به همین دلیل این قطعات اتصال دهنده را در یک فرآیند جداگانه تحت عنوان گالوانیزاسیون پوشش دهی می کنند تا از این طریق بتوانند یک محصول ضد زنگ و ضد خوردگی را تولید کنند. با این کار هوشمندانه نه تنها از آسیب به این قطعات جلوگیری می شود بلکه طول عمر آنها و همچنین کارایی این قطعات نیز افزایش پیدا میکند.

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق
مطالعه

رابط سینی کابل گالوانیزه و ضد زنگ

اهمیت استفاده از رابط سینی در پروژه‌های کابل کشی

از جمله اهداف مهمی که برای استفاده از رابط سینی کابل دنبال میشود همانطور که گفته شد ایجاد شرایطی برای ادامه مسیر شاخه‌های سینی کابل می باشد. اگر سینی ها نیاز باشد که یک مسیر چند متری را طی کنند علاوه بر اتصالات سینی کابل که شامل زانو سینی کابل، سه راهی ها و اتصالات متقاطع می شوند نیاز به این رابط ها نیز دارند.

از طرفی به جهت نصب و اتصال سینی ها در ارتفاعات سازه مکانیزم عملکردی رابط ها به گونه ای است که پایداری شبکه مشتمل بر کابل ها و سینی ها را افزایش می دهد. استفاده از اتصالات پیچ و مهره در این رابط ها باعث افزایش ایمنی و در نتیجه عدم ریزش سینی ها میشود.

انواع رابط سینی کابل

رابط سینی کابل از لحاظ طراحی می تواند در نمونه های مستقیم یا U شکل، مدل های عمودی و قابل تنظیم و همچنین رابط بغل بند طراحی و ساخته شوند. معمولا نمونه های مستقیم در زیر شاخه های سینی نصب می شوند و از این طریق باعث اتصال دو شاخه سینی به یکدیگر خواهند شد.

مدل های عمودی قابل تنظیم به گونه ای طراحی شده اند که اگر نیاز به ادامه مسیر به صورت عمودی یا با زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا باشد این رابط ها فوق العاده کاربردی خواهند بود. نمونه های رابط بغل بند سینی کابل نیز همانطور که از نام آن مشخص است از ناحیه کناره و بغل سینی ها عملیات اتصال را انجام میدهند.

انواع رابط سینی کابل

انواع روش های مقاوم سازی و تولید رابط سینی کابل

روش های متعددی برای مقاوم سازی رابط سینی های کابل انجام می شود. در واقع این متد های مرتبط با تولید باعث ضد زنگ شدن محصول می‌شوند. ممکن است فرایند ساخت این رابط ها با استفاده از ورق های فابریک پیش گالوانیزه باشد. روش دیگر استفاده از پوشش گالوانیزه عمقی داغ می باشد که جزو بهترین روش ها برای مقاوم سازی فلزات می باشد.

پیچ سینی کابل چیست؟
مطالعه

متد بعدی استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک است که نسبت به سایر روشها مقاومت کمتری دارند. همچنین ممکن است برخی شرکت‌ها از آلیاژهای استنلس استیل برای ساخت این رابط ها استفاده کنند. اصولاً این متریال نیاز به پوشش گالوانیزه ندارد و به صورت ذاتی ضد زنگ می باشد.

ورق فولادی بسیار مقاوم در ساخت اتصالات سینی کابل

اصولاً ورق هایی که از ساخته شده است متریال فولاد میباشند اگرچه ضخامت اندکی دارند اما مقاومت بسیار بالایی در برابر نیروها و فشارهای محیطی دارند. همانطور که می دانید سینی ها و همچنین کابل های درون آن می توانند یک نیروی وزن را به محل اتصالات یا ناحیه ای که از رابط سینی کابل استفاده شده است وارد کنند.

در نتیجه این رابط ها باید بتوانند این نیروی وزن را تا حد مطلوبی تحمل کنند. به همین دلیل هیچ گاه دچار انحراف و شکست ساختاری نمی‌شوند و از این طریق امنیت و پایداری سینی ها حفظ خواهد شد.

میزان ضخامت رابط ها

ضخامت ورق رابط سینی کابل بگونه ای تنظیم شده است که علاوه بر سبک بودن مقاومت بالایی در برابر نیروی وزن را داشته باشند. ضخامت ورق ها فولادی متناسب با ابعاد و سایز محصول در نظر گرفته می شود که رایج ترین آن ۰.۷ میلیمتر، ۰.۸ میلیمتر، ۰.۹، ۱، ۱.۲۵، ۱.۵، ۲ میلیمتر می باشد. با افزایش سایز یا عرض رابط ها به میزان ضخامت آنها افزوده میشود.

آشنایی با دلایل نیاز به برش لوله برق و ابزارآلات مورد استفاده
مطالعه

قیمت رابط سینی کابل

ابعاد عرضی رابط U شکل و بغل بند

عرض رابط های سینی کابل برای آنکه قابلیت پشتیبانی از سایز و اندازه های متعدد سینی ها را داشته باشند غالباً در چندین نوع مختلف طراحی و تولید می شوند. این تنوع برای رابط های U شکل در اندازه های ۲۰ سانتی متر، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر می باشد. برای نمونه های بغل بند نیز عرض ۴۰ و ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود. اینها رایج ترین ابعادی هستند که در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما سایزبندی های دیگری از این محصول به صورت سفارشی قابلیت تولید دارند.

قیمت رابط سینی کابل

قیمت رابط سینی کابل متناسب با ابعاد و نوع ساختار آنها تعیین می شود. همانطور که در بخش انواع رابط ذکر شد سه نوع مختلف از این محصول طراحی می شوند که هرکدام متناسب با نوع پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت رابط سینی کابل با توجه به آنکه یک محصول داخلی می باشد کاملا مقرون به صرفه است. بنابراین شما میتوانید شمار بالایی از این قطعات را برای احداث پروژه‌های نصب سینی خریداری کنید.

خرید رابط سینی کابل و دیگر قطعات پشتیبانی از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل سینی ها و اتصالات سینی کابل، نردبان کابل، لوله فولادی برق و دیگر قطعات کاربردی همواره پاسخگوی نیاز پروژه های صنعتی مختلف می باشد. در نتیجه شما میتوانید به خرید رابط سینی کابل و دیگر قطعات پشتیبانی با بالاترین کیفیت از این مجموعه بپردازید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.