گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه چیست؟ + نکات مهم برای آن

نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه چیست؟ + نکات مهم برای آن

نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه چیست؟ + نکات مهم برای آن

گلخانه فضایی برای رشد گیاهان و گل‌های مختلف است. قطعا در این فضا باید آبیاری مناسب، رطوبت کافی و شرایط آب و هوایی مختلفی در نظر گرفته شود. همه این موارد به لطف استفاده از بهترین لوله‌های گالوانیزه جهت ساخت گلخانه امکان پذیر شده‌اند. برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه باید مراحل مختلفی را انجام دهید. به دلیل استحکام بالای لوله فولادی گالوانیزه می‌توان آن را به عنوان بهترین انتخاب برای اجرا در گلخانه‌ها شناخت. فقط باید به دستورالعمل و نکات مهم اجرایی گلخانه با لوله‌های گالوانیزه توجه داشت.

نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه

برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه باید از وسایل و تجهیزاتی استفاده کنید که هنگام اتصال لوله‌های گالوانیزه به یکدیگر مورد نیاز هستند. لوله‌های گالوانیزه‌ای که برای ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو دسته لوله گالوانیزه گرم و لوله گالوانیزه سرد تقسیم بندی می‌شوند. با وجود اینکه هر دوی این لوله‌ها دارای پوشش ضد زنگ گالوانیزه هستند، اما مقاومت آن‌ها یکسان نیست.

معمولا پیشنهاد می‌شود که افراد به سراغ لوله گالوانیزه گرم بروند که مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و خوردگی نسبت به لوله گالوانیزه سرد دارد. پس از انتخاب نوع لوله‌ای که برای ساخت گلخانه استفاده می‌شود، می‌توان مراحل ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه را مطابق با دستورالعمل و قدم به قدم به صورت زیر انجام داد.

انواع سینی کابل استیل و استفاده های آن
مطالعه

انتخاب زمین مناسب برای ساخت گلخانه

اولین قدم برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه این است که زمین مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. به طور کلی، فضایی که برای گلخانه در نظر گرفته می‌شود باید بدون درخت، ساختمان و اشیای مختلف دیگر باشد. چرا که درخت و ساختمان‌های بزرگ باعث ایجاد سایه در گلخانه می‌کنند و این موضوع معمولا برای رشد گیاهان و میوه‌ها در گلخانه مفید نیست.

نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه

اتصال پایه‌های گلخانه

در قدم بعدی برای اجرای گلخانه با لوله گالوانیزه لازم است که مساحت گلخانه را مشخص کنید. برای این کار می‌بایست با کمک ابزار دقیق متر یا سانتی متر، یک مستطیل روی زمین بکشید. بهتر است که مستطیل بیشتر از ۱۲ متر به سمت غرب و شرق کشیده شود تا نور کافی برای فضای گلخانه تامین شود. حال در ۴ وجه گلخانه ۱ میله قرار داده و در داخل زمین فشار دهید. به طوری که حدود ۳۰ سانتی متر آن از زمین بیرون باشد و بتوان آن را رویت کرد.

در نظر گرفتن راهرو برای گلخانه

بستر کاشت در داخل گلخانه فضایی است که گل‌ها درون آن کاشته می‌شوند. در این فضا باید یک راهرو وجود داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی عبور و مرور داشته باشند. لوله‌های گالوانیزه به اندازه ۵ متر را انتخاب کنید تا جلوی گلخانه شما قرار بگیرند. سپس لوله‌های گالوانیزه باید به اندازه ۱.۵ متر قوس داده شوند و این قوس تا انتهای لوله ادامه داده شود.

راهنمای جامع اجزای سینی کابل؛ برای تجربه خرید موفق
مطالعه

قرار دادن پایه‌های لوله گالوانیزه در زمین

برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه پس از خم کاری لوله‌ها، باید لوله‌ها را به بهترین شکل ممکن در داخل زمین قرار دهید. در واقع می‌بایست پایه‌های اول و آخر لوله گالوانیزه را روی زمین بگذارید و داخل زمین فرو کنید. این کار را مجددا تکرار کرده تا در نهایت به انتهای گلخانه برسید.

قرار دادن لوله‌های تکمیلی برای ساخت گلخانه

قرار دادن لوله‌های تکمیلی برای ساخت گلخانه

برای افزایش مقاومت گلخانه لازم است به غیر از لوله‌های قوس دار، از لوله‌های ساده برای حمایت از آن‌ها استفاده کنید. یک لوله گالوانیزه گرم یا سرد ۱۲ متری باید در زیر لوله‌های قوس داده شده به شکل ستون قرار بگیرد. سپس با کمک سیم فولاد ضد زنگ، تقاطعی به صورت X در گلخانه ایجاد می‌شود. در این مرحله باید دقت کنید که برای جلوگیری از پاره شدن پلاستیک‌هایی که برای ساخت گلخانه استفاده می‌شوند، حتما نوک سیم‌ها را در زیر ستون‌ها قرار دهید. در نهایت یک اسکلت مقاوم با لوله گالوانیزه ساخته‌اید و می‌توانید از پوشش پلاستیکی برای پوشش دادن روی آن استفاده نمایید.

نکات مهم برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه

برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه می‌توانید طرح‌های مختلفی را اجرا کنید که در این مقاله فقط به یک نوع اسکلت که مشابه با نهنگ است، اشاره کردیم. با توجه به نظر طراح ساخت گلخانه و جزئیات آن، می‌توان مراحل ساخت گلخانه‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام داد. در نظر گرفتن نکات تکمیلی زیر برای اجرای گلخانه با لوله گالوانیزه نیز اهمیت زیادی دارد.

  • کنترل دما گلخانه‌ای: پس از ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه باید حتما دمای گلخانه را در حد متعادل نگه دارید. مراقب گرم شدن لوله‌های گالوانیزه به دلیل فلزی بودن باشید.
  • انتخاب موقعیت مناسب برای گلخانه: حتما فضای مناسبی را برای ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه انتخاب کنید. وجود نور کافی خورشید و آب و هوای مناسب اهمیت زیادی دارد.
  • نور کافی در گلخانه: برای ساخت گلخانه با لوله‌های گالوانیزه باید نور کافی در محیط وجود داشته باشد. پس فضایی را که برای این کار انتخاب می‌کنید، از نظر نور مورد بررسی قرار دهید.
  • در نظر گرفتن سیستم آبیاری مناسب: ممکن است قبل از اجرای گلخانه با لوله گالوانیزه نیاز به در نظر گرفتن سیستم آبیاری مناسب داشته باشید. چرا که ساختار سیستم آبیاری ممکن است روی نحوه ساخت گلخانه تاثیر داشته باشد.
  • استفاده از تجهیزات تهویه مناسب: ساخت گلخانه با لوله فولادی گالوانیزه باید با تجهیزات تهویه مناسب انجام شود و این موضوع باید هم قبل از ساخت گلخانه و هم در حین ساخت آن در نظر گرفته شود.
خم سینی کابل چیست و چرا استفاده می‌شود؟ انواع آن
مطالعه

گروه صنعتی رفیع؛ ارائه دهنده انواع لوله گالوانیزه گلخانه‌ای

در این مقاله در مورد مراحل ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه صحبت کردیم. لوله‌های گالوانیزه اگر کیفیت بالایی داشته باشند، می‌توانند با دوام حداکثری خودشان در محیط گلخانه مورد استفاده قرار گیرند. از این رو بسیار مهم است که در هنگام خرید لوله‌های گالوانیزه به دوام این لوله‌ها و کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید. گروه صنعتی رفیع، ارائه دهنده انواع لوله گالوانیزه گلخانه‌ای است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به شما عرضه می‌کند. در صورت نیاز به خرید آنلاین بهترین لوله‌های گالوانیزه، می‌توانید همین حالا با شرکت رفیع در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.