گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لدر گالوانیزه چیست؟ + نحوه تولید و کارایی لدر گالوانیزه

لدر گالوانیزه چیست؟ + نحوه تولید و کارایی لدر گالوانیزه

لدر گالوانیزه چیست؟ + نحوه تولید و کارایی لدر گالوانیزه

افرادی که در صنعت برق کشی و برق رسانی در ساختمان‌ها و صنایع مختلف فعالیت می‌کنند، تا به حال نام لدر گالوانیزه را شنیده‌اند. لدر در واقع همان نردبان کابل است که با پله‌های از یکدیگر جدا که با دستگاه‌های مخصوص به یکدیگر پانچ شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس لدرها می‌تواند متفاوت باشد؛ اما بهترین و باکیفیت‌ترین لدر موجود در بازار، لدر گالوانیزه است. این نوع لدر می‌تواند کارایی بسیار خوبی در هنگام نصب در محیط‌های مختلف داشته باشد و به کار رفتن ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های متفاوت در آن، انعطاف پذیری را برای استفاده از این نوع لدر افزایش می‌دهد.

لدر گالوانیزه چیست؟

لدر یا نردبان یکی از انواع تجهیزاتی است که برای برق رسانی در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که با عرض‌ها و طول‌های مختلف در بازار موجود است، با جنس‌های مختلفی قابل تولید است. ویژگی‌های برتر ورق فولادی گالوانیزه نسبت به بسیاری از ورق‌های فلزی از جمله آلومینیوم باعث شده تا لدر گالوانیزه بتواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نصب در محیط‌های مختلف شناخته شود.

آشنایی با لوله pg ، سایزبندی، کاربرد و مزایای آن
مطالعه

بنابراین، لدر گالوانیزه مانند انواع نردبان‌های کابل موجود در بازار برای انتقال بهتر کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فقط با این تفاوت که جنس آن از گالوانیزه است. ورق گالوانیزه می‌تواند به صورت نورد گرم و نورد سرد شده برای ساخت لدر مورد استفاده قرار گیرد. ورق‌های گالوانیزه گرم دارای پوشش یکنواخت و صاف هستند، اما ورق‌های گالوانیزه سرد این ویژگی را ندارند. با این حال هر دوی این ورق‌ها قابل استفاده برای ساخت نردبان گالوانیزه می‌باشند.

لدر گالوانیزه چیست؟

نحوه تولید لدر گالوانیزه

برای ساخت لدر با ورق گالوانیزه ابتدا لازم است که عرض، طول و ضخامت ورق مورد نیاز برای ساخت نردبان گالوانیزه مشخص شود. سپس با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان مراحل تولید را انجام داد. اصولا برای تولید این لدرها از ورق گالوانیزه گرم استفاده می‌شود. این ورق‌ها دارای کیفیت بسیار عالی‌اند و می‌توانند با طول ۲ الی ۳ متر و ضخامت‌های مختلف استفاده شوند. در اولین مرحله، برشکاری ورق گالوانیزه برای ساخت لدر انجام می‌شود و پس از آن نوبت به پانج کردن ورق‌های لدر کابل می‌رسد. لازم است که قسمت‌هایی از نردبان کابل برای اتصال و بستن کابل‌ها سوراخ شوند که برای انجام این کار از دستگاه‌های CNC استفاده می‌گردد.

قیمت براس بوش فلزی و پلاستیکی + استعلام قیمت روز براس بوشن
مطالعه

در صورت نیاز می‌توان از دستگاه NC برای خمکاری استفاده کرد. این دستگاه‌ها بسته به میزان ضخامت و نوع ورق، در زاویه‌ها و درجات مختلفی خمکاری لدر گالوانیزه را انجام می‌دهند. این خمکاری می‌تواند بسته به نیاز چهار خم یا شش خم باشد. در نهایت پس از آن که تمامی قطعات لدر گالوانیزه ساخته و برشکاری شدند، نوبت به جوشکاری این قطعات می‌رسد. معمولا از دستگاه جوشکاری CO2 استفاده می‌شود تا تمامی قطعات و اتصالات لدر که نیاز به جوشکاری دارند با دستگاه جوشکاری شوند.

چرا از ورق گالوانیزه برای ساخت لدر استفاده می‌کنند؟

ورق گالوانیزه فولادی در واقع همان ورق فولادی است که با پوشش زینک آبکاری شده است. زینک جزء مواد پوشش دهنده بسیار مقاوم است که می‌تواند به عنوان یک لایه پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی شناخته شود. به دلیل اینکه فولاد حساسیت بالایی در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و حتی هوا دارد، بسیار مهم است که یک لایه پوشش روی آن برای افزایش مقاومت استفاده شود که این لایه پوشش از جنس زینک است. ورق‌های گالوانیزه می‌توانند برای ساخت لدر استفاده شوند تا لدر قابل استفاده در محیط‌های مرطوب و در معرض مواد شیمیایی باشد.

نحوه تولید لدر گالوانیزه

کاربرد لدر با پوشش گالوانیزه در صنایع

لدر یک قطعه صنعتی فلزی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در بهبود کارایی سیم کشی و کابل کشی ایفا کند. در مواقعی که انتقال برق با حرارت بسیار زیادی همراه است، باید حتما از لدر استفاده کرد. چرا که فاصله میان هر یک از پله‌های نردبان کابل، اجازه رد و بدل شدن هوا را به بهترین شکل فراهم می‌کند. از این رو، انتقال حرارت و خطرات ناشی از انتقال کابل‌ها به ویژه در صنایعی که با درجه حرارت بالا سر و کار دارند، کاهش پیدا کرده و می‌توان با ایمنی بیشتر کابل و سیم‌های برق را منتقل کرد. با کمک اتصالات نردبان کابل می‌توان این نردبان‌ها را در محیط‌های مختلف با معماری خاص نیز مورد استفاده قرار داد.

رفع گرفتگی لوله برق با چند تکنیک کاربردی
مطالعه

خرید انواع لدر گالوانیزه با سایزبندی متنوع از گروه صنعتی رفیع

لدر کابل گالوانیزه مانند سینی کابل نقش بسیار مهمی را در انتقال کابل و سیم و جلوگیری از خطرات ناشی از تولید حرارت توسط این سیم‌ها برعهده دارد. در صورت نیاز به خرید لدر و ساپورت نردبان کابل، می‌توانید از طریق گروه صنعتی رفیع اقدام کنید. این گروه صنعتی تولید کننده محصولات باکیفیت بوده و توانسته با به کارگیری تیم متخصص و استانداردهای به روز، بهترین محصولات را به بازار عرضه کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.