گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

ویژگی‌ها و مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی

ویژگی‌ها و مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی

ویژگی‌ها و مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی

ایجاد یک حصار بسیار ایمن در سراسر یک محدوده شخصی فوق‌العاده اهمیت دارد. در واقع افرادی که به هر نحوی دارای یک زمین، باغ یا حتی فضای صنعتی هستند قطعاً به شخصی سازی محیط احتیاج دارند. در چنین شرایطی انتخاب یک لوله مناسب برای فنس کشی قدم اول است.

در واقع سیم‌ها و فنس های فلزی باید بر روی یک تکیه گاه یا لوله گالوانیزه سوار شوند تا بتوانند به صورت کاملا پایدار یک دیوار توری مانند را ایجاد کنند.

این لوله‌ها از لحاظ ساختار تفاوت بسیار زیادی با دیگر لوله های صنعتی دارند. بنابراین در زمان خرید لوله فولادی حتماً نوع کاربری آن را مد نظر قرار دهید. اینکه این لوله‌ها دقیقاً چه ویژگی‌ها و مشخصاتی را دارند در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

پس مطالعه این مقاله بهترین فرصت برای شما خواهد بود تا اطلاعات جامع و کاربردی را در ارتباط با لوله مناسب برای فنس کشی به دست آورید.

ویژگی های لوله مناسب برای فنس کشی

مهمترین ویژگی هایی که برای لوله مناسب برای فنس کشی می‌توان مطرح کرد استفاده از متریال استیل یا فولادی در ساخت این لوله‌ها است. در واقع هدف ما این است که بتوانیم یک فنس کشی بسیار مقاوم و پایداری را داشته باشیم. استفاده از لوله های غیر فلزی چندان ایده جالبی نیست.

حال آنکه در یک مدت زمان کوتاهی به راحتی تخریب می‌شوند. در نتیجه برای شروع پروژه حتما باید از لوله فولادی استفاده کنیم. ویژگی دوم لوله مناسب برای فنس کشی گالوانیزه بودن آن است.

راهنمای کامل مشخصات و ویژگی های سینی کابل گالوانیزه گرم
مطالعه

این ویژگی شرایطی را فراهم می‌کند تا لوله‌ها در مجاورت آب و هوای محیط دچار زنگ زدگی، خوردگی، تغییر رنگ و یا دگرگونی های شیمیایی نظیر اکسیداسیون نشوند. معمولاً لوله فنس‌ها دارای پوشش های گالوانیزه گرم هستند. البته ممکن است نمونه ای از این محصولات دارای پوشش های رنگی باشند.

طبیعتاً لوله هایی که پوشش گالوانیزه دارند نسبت به لوله های رنگ شده مقاومت و طول عمر بالاتری را دارند. اگرچه هر دو نسبت به زنگ زدگی مقاوم هستند اما مقاومت و پایداری آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

ویژگی های لوله مناسب برای فنس کشی

مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی

مهمترین مشخصه هایی که می‌توان برای لوله مناسب برای فنس کشی مطرح کرد سایزبندی‌ها و ابعاد ساختاری آن می‌باشد. قطر لوله فولادی به عنوان یک متغیراصلی تلقی می‌شود. غالبا چهار مقدار قطر پرکاربرد را می‌توان برای این لوله‌ها معرفی کرد که شامل ⅜-۱ اینچ، ⅝-۱ اینچ، ۲ اینچ و ½-۲ اینچ می‌باشد.

لوله هایی که قطر بیشتری دارند طبیعتاً از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار هستند. اما به عنوان یک قاعده کلی اگر به دنبال راه اندازی فنس‌ها با ارتفاع بسیار بالا هستید حتماً لازم است از لوله های با قطر بیشتر استفاده کنید.

در واقع این معیار در زمان نصب قطعات یک المان مهندسی است. متغیر بعدی مرتبط با ضخامت جداره لوله فنس کشی است. معمولاً برای این نوع لوله‌ها یک ضخامت حدود ۰.۰۶۵ اینچ در نظر می‌گیرند. همانطور که می‌بینید برای تمام سایزهای ذکر شده یک ضخامت یکسان تعریف شده است.

اما برخی از مدلهای آن می‌تواند بیشتر از این مقدار مذکور نیز داشته باشد. به عنوان مثال لوله پایه فنس سیاه در ضخامتهای ۲ و ۲.۵ میلیمتر عرضه می‌شوند. همانطور که از نام آن مشخص است این لوله‌ها دارای پوشش های رنگی هستند و با لوله های گالوانیزه تفاوت اساسی دارند.

لدر گالوانیزه چیست؟ + نحوه تولید و کارایی لدر گالوانیزه
مطالعه

وزن پایه لوله فنس کشی

با توجه به ضخامتی که در قسمت مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی مطرح شد. نباید انتظار وزن های بالایی را از این لوله‌ها داشته باشیم. پایین بودن وزن پایه لوله فنس کشی مزیت‌های بسیار زیادی برای شما دارد که مهمترین آن حمل و نقل سهل و آسان و نصب و اجرای سریع آن می‌باشد.

افزایش سایز و قطر لوله مناسب برای فنس کشی، وزن آن را نیز افزایش می‌دهد. سایزهایی که در قسمت قبل ذکر شد به ترتیب هر کدام دارای وزن های ۰.۳۹ کیلوگرم، ۰.۴۹ کیلوگرم، ۰.۵۸ و ۰.۷۳ کیلوگرم هستند. البته این مقدار به ازای متراژ ۳۰ سانتی متر برای هر لوله می‌باشد. به عنوان مثال لوله ۲ اینچ که متراژ ۳۰ سانتی متری دارد دارای وزن ۰.۵۸ کیلو گرم است. هر چقدر این متراژ افزایش پیدا کند وزن کلی نیز بیشتر می‌شود.

همان طور که در این مقادیر مذکور مشاهده می‌کنید این لوله‌ها در دسته های لوله فولادی سبک قرار دارند. اما هدف اصلی از ارائه این مقادیر ذکر این موضوع است که این لوله‌ها وزن بسیار پایینی دارند و می‌توانید یک مساحت بسیار گسترده ای را فنس کشی کنید.

وزن پایه لوله فنس کشی

نوع بسته بندی لوله گالوانیزه فنس کشی

بسته بندی لوله گالوانیزه فنس کشی به صورت Bundle یا بندیل می‌باشد که هر کدام دارای چندین شاخه لوله هستند. به عنوان مثال کوچکترین سایز این لوله یعنی ⅜-۱ اینچ در بسته های ۹۱ عددی هستند. هرچقدر سایز این لوله بیشتر می‌شود تعداد شاخه های لوله در هر بندیل کاهش پیدا می‌کند.

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب
مطالعه

البته شرکت‌های تولیدکننده مختلف ممکن است در نوع بسته بندی لوله تفاوت هایی را قائل شوند که غالباً همگی تنها با هدف نقل و انتقال راحت این لوله‌ها انجام می‌شود. این نوع بسته بندی شرایطی را فراهم می‌کند تا آسیب ساختاری به این لوله‌ها وارد نشود و از همه مهمتر با نظم بالا بتوان آنها را تا محل پروژه انتقال داد.

قیمت لوله مناسب برای فنس کشی

قیمت لوله مناسب برای فنس کشی به عوامل متعددی همچون سایز و نوع پوشش محافظ بستگی دارد. همانطور که ذکر شد لوله های فنس کشی در نمونه های گالوانیزه و لوله های سیاه رنگ شده طبقه بندی می‌شوند. قاعدتاً لوله های گالوانیزه فنس کشی قیمت بالاتری دارند.

این قاعده در مورد دیگر لوله های فلزی مانند لوله فولادی برق که در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد و لوله فولادی مشکی برق طبقه بندی می‌شوند نیز صدق می‌کند. بنابراین لوله هایی که پوشش های گالوانیزه گرم دارند از لحاظ قیمتی متفاوت هستند. اما در عین حال مقرون به صرفه هستند.

قیمت لوله مناسب برای فنس کشی

خرید لوله فنس کشی از گروه صنعتی رفیع

تولیدات بسیار گسترده‌ای در گروه صنعتی رفیع وجود دارد که علاوه بر لوله های مناسب برای فنس کشی می‌توانید تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل لوله فولادی برق، سینی کابل، نردبان کابل و اتصالات آنها را با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید تا جامع ترین اطلاعات به شما ارائه شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.