گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله گالوانیزه گلخانه(۴ ترفند برای ساخت گلخانه)

لوله گالوانیزه گلخانه(۴ ترفند برای ساخت گلخانه)

لوله گالوانیزه گلخانه(۴ ترفند برای ساخت گلخانه)

اگر به دنبال ساخت یک گلخانه فوق العاده مقاوم و استانداردی هستید بهتر است در وهله اول به فکر خرید لوله گالوانیزه گلخانه در سایزبندی های مختلف باشید. در واقع قطعات اولیه ای که برای احداث گلخانه نیاز داریم لوله‌ها هستند. البته در برخی موارد از لوله پی وی سی گلخانه نیز استفاده می‌شود که این موضوع می‌تواند هزینه نهایی را کاهش دهد.

معمولاً گلخانه هایی که در محیط بیرون و در مجاورت آب و هوای محیط قرار دارند و از مساحت به نسبت بالاتری برخوردار هستند نیاز به لوله های فلزی دارند. در این مقاله علاوه بر ارائه ویژگی‌ها و مشخصات لوله گالوانیزه گلخانه به ذکر ۴ ترفند مهم برای ساخت چنین سازه های فلزی می‌پردازیم تا بهتر بتوانید پروژه خود را به اتمام برسانید.

یک لوله گالوانیزه گلخانه استاندارد چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

یک لوله گالوانیزه گلخانه از باکیفیت ترین آلیاژهای فولادی ساخته شده است. در واقع این آلیاژ‌ها می‌تواند باعث افزایش مقاومت فیزیکی لوله‌ها شوند. لذا اعمال نیرو، فشار یا ضربه تا یک محدوده خاصی نمی تواند باعث تخریب ساختاری این لوله‌ها شود. علاوه بر این همان طور که از نام آن مشخص است به صورت گالوانیزه شده هستند.

اصولاً دو فرایند گالوانیزاسیون برای مقاوم سازی لوله‌ها استفاده می‌شود که شامل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد می‌باشد. فرآیند گالوانیزه گرم با استفاده از زینک مذاب انجام می‌شود. اما نمونه سرد معمولا با رنگ های حاوی زینک و دیگر پوشش های اپوکسی صورت می‌گیرد. از جمله این لوله‌ها می‌توان به لوله گالوانیزه سرد و همچنین لوله فولادی مشکی اشاره کرد.

هر آنچه در مورد بست کرپی باید بدانید
مطالعه

زینک مذاب می‌تواند بهترین عملکرد را برای افزایش مقاومت و طول عمر فلز مهیا کند. یک لوله گالوانیزه گلخانه از نوع گرم بهترین انتخاب برای محیط های بیرون در تماس با آب و هوای محیط خواهد بود. پس این لوله‌ها دچار زنگ زدگی، خوردگی و پوسته های زنگار در بدنه خود نمی شوند. لوله گالوانیزه گلخانه دارای سایزبندی های کاملی است. در نتیجه شما می‌توانید برای هر قسمت از گلخانه سایز بخصوصی از این لوله‌ها را استفاده کنید.

لوله های گلخانه ای در دو نوع کاملا صاف و خمیده طراحی می‌شوند. البته یکسری تجهیزات وجود دارند که می‌توانند لوله های فولادی را زاویه دار کنند. در کنار لوله‌ها پکیج کاملی از اتصالات لوله فولادی نیز ارائه خواهد شد که شما با استفاده از این اتصالات می‌توانید یک سازه گلخانه ای پایدار و ایده آلی را شکل دهید. در ادامه بیشتر در مورد این المان های مذکور صحبت می‌کنیم.

یک لوله گالوانیزه گلخانه استاندارد چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

۱- انتخاب سایز صحیح لوله گالوانیزه گلخانه برای پایه سازه

پایه سازه گلخانه می‌تواند تضمین کننده پایداری دیگر قطعات باشد. لوله هایی که برای قسمت پایه گلخانه استفاده می‌شود از لحاظ ضخامت و همچنین سایز بزرگ تر از سایر قسمتهای موجود هستند. خصوصا اگر می‌خواهید یک گلخانه با ارتفاع بلند و مساحت بالا را طراحی و احداث کنید این لوله‌ها فوق العاده کاربردی خواهند بود.

از آنجایی که سایز بندی های مختلفی برای لوله گالوانیزه گلخانه وجود دارد شما به راحتی می‌توانید لوله های بزرگ تر را انتخاب کنید که قطر بیشتری دارند و به همان نسبت ضخامت بالاتری نیز دارند.

آشنایی با دلایل نیاز به برش لوله برق و ابزارآلات مورد استفاده
مطالعه

از طرفی نسبت به لوله های کوچکتر وزن بیشتری دارند و در نتیجه به عنوان یک پایه سازه فلزی تکیه گاه مناسبی هستند. سایزهایی که برای لوله گالوانیزه گلخانه طراحی شده است شامل ½ اینچ تا نهایت ۲ اینچ هستند. ضخامت این لوله‌ها نیز از ۲ تا ۲.۵ میلی متر متغیر خواهد بود.

همانطور که گفته شد سایزهای بزرگتر لوله ضخامت بیش تری دارند. به عنوان مثال سایز ۲ اینچ دارای ضخامت ۲ میلیمتر هستند. البته برخی از شرکت‌های تولید کننده در چارچوب استاندارد می‌توانند یکسری تغییرات را در نوع طراحی لوله و متغیر های ابعادی لوله گالوانیزه گرم ایجاد کنند.

2- استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه خمیده برای قسمت بالای سازه

۲- استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه خمیده برای قسمت بالای سازه

اگر یک جستجوی ساده برای انواع سازه گلخانه انجام دهید می‌بینید که بیشترین سازه‌ها دارای سقف های شیروانی یا خمیده هستند. در واقع خاصیت گلخانه‌ها است که برای افزایش بازدهی بیشتر در رشد و نمو گیاهان از این نوع معماری استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولاً برای ساخت سقف گلخانه از انواع لوله گالوانیزه عمقی داغ خمیده استفاده می‌شود.

این لوله‌ها از لحاظ مقاومت و نوع ساختار دقیقاً مشابه لوله های کاملا صاف هستند. با این تفاوت که به دلیل ضخامت کنترل شده می‌توانند با استفاده از تجهیزات خاص خمیده شوند. لذا پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از سقف های شیروانی ساده سعی کنید از لوله گالوانیزه گلخانه خمیده استفاده کنید.

۳- اتصالات لوله گالوانیزه

اتصالات لوله گالوانیزه گلخانه دقیقاً همان قطعاتی هستند که باعث پایدار نگه داشتن لوله‌ها در سازه می‌شوند. اصولا می‌توان لوله‌ها را بدون استفاده از قطعات اتصال دهنده روی سازه سوار کرد. با استفاده از اتصالات لوله گلخانه و انواع بست گلخانه می‌توانید لوله‌ها را در هر نقطه ای به یکدیگر اتصال دهید.

افزایش امنیت سینی در سازه با پایه نگهدارنده سینی کابل
مطالعه

به عنوان مثال لوله هایی که به صورت ضربدری از کنار یکدیگر عبور می‌کنند باید توسط یک قطعه اتصال دهنده محکم شوند. معمولاً این قطعات با استفاده از پیچ و مهره بر روی لوله‌ها سوار می‌شوند. مهره هایی که به راحتی قابلیت جدا شدن دارند. اگر به هر طریقی قصد تغییر سازه را داشتید می‌توانید با باز کردن آنها هرگونه تغییری را ایجاد کنید.

4- پشتیبانی بیشتر در داخل سازه گلخانه

۴- پشتیبانی بیشتر در داخل سازه گلخانه

در اغلب موارد به دلایل مختلف مانند افزایش ضخامت گلخانه لازم است که سیستم های پشتیبانی قوی تری را حتی در داخل سازه ایجاد کنیم. به عبارت ساده تر نمی توانید تنها به اتصالات لوله ای بسنده کنید. چرا که گلخانه های بزرگتر نیاز به تکیه گاه های بیشتری دارند. به همین دلیل معمولاً در داخل سازه چندین لوله بصورت ایستاده یا عمودی به سقف متصل می‌شود.

در واقع این لوله‌ها بار و وزن اصلی سازه را تا حدودی تحمل می‌کنند و شرایطی را فراهم می‌کنند که گلخانه در اثر عوامل متعدد مانند وزش باد، زمین لرزه و مواردی از این قبیل دچار ریزش نشود. اینکه این لوله‌ها دقیقا در چه نقطه ای قرار بگیرند حتماً باید با یک کارشناس ساخت گلخانه مشورت کنید.

خرید انواع لوله گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند علاوه بر لوله گالوانیزه گلخانه به خرید انواع لوله کاندوئیت برق در نمونه های مختلف بپردازند. از طرفی این لوله‌ها همراه با پکیج کامل از اتصالات عرضه می‌شوند تا شما بتوانید با امنیت بالا پروژه خود را تکمیل کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از محصولات این مجموعه می‌توانید به سایت ما و قسمت محصولات مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی رفیع جهت دریافت پاسخ سوالات خود در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.