گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

هر آنچه در مورد بست کرپی باید بدانید

هر آنچه در مورد بست کرپی باید بدانید

هر آنچه در مورد بست کرپی باید بدانید

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

بست کرپی یک پیچ منحنی بوده که شکلی شبیه به U دارد و در قسمت انتهایی آن رزوه‌هایی طراحی شده است. از این نوع بست غالبا در صنعت لوله‌کشی و خطوط لوله استفاده می‌شود که نقش تکیه‌گاه و ساپورت تاسیسات را دارد.

بست های کرپی به عنوان یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین ساپورت‌های تاسیسات شناخته می‌شود. عملکرد آن به این صورت است که با ظاهر منحنی خود در اطراف لوله‌ها قرار گرفته و با کمک مهره‌ها با یک عضو دیگر کاملا چفت و محکم می‌شود. این بست‌ها را در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی تولید و در دسترس صنایع مختلف قرار می‌دهند. در ادامه مبحث با ما همراه باشید تا بیشتر با این بست و کاربرد آن آشنا شوید.

رایج‌ترین کاربردهای بست کرپی

با خرید بست کرپی طیف گسترده‌ای از کارها را می توانید انجام دهید. از این بست‌ها به طور گسترده در پشتیبانی و ساپورت لوله استفاده می‌کنند. این بست های کرپی پس از آنکه نصب پیچ‌ها، مهره‌ها و واشرها انجام شد، به یکدیگر متصل و محکم می‌شوند. سپس با ایجاد نیروی قدرتمند، می‌توانید دو بخش را به یکدیگر متصل نگه دارند.

بست کرپی را از جنس فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ یا فولاد آلیاژی تولید می‌کنند که در ادامه به برخی از کاربردهای متداول آن در پروژه‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع سینی کابل استیل و استفاده های آن
مطالعه

استفاده به عنوان ساپورت لوله

یکی از کاربردهای رایج با خرید بست کرپی، استفاده به عنوان ساپورت لوله است. در واقع این بست‌ها را به منظور ایجاد مهارهای جانبی در لوله‌کشی استفاده می‌کنند. به این صورت که شکل U در این بست‌ها، آن‌ها را به پرکاربردترین پایه‌‌ها و نگهدارنده لوله‌ها تبدیل کرده است.

بست کرپی که به عنوان یک مهارکننده لوله شناخته می‌شود، می‌تواند از حرکت لوله‌ها جلوگیری کند. همچنین این بست‌ها با حفظ لوله‌ها از آسیب، ضربه و فرسودگی، به افزایش طول عمر و دوام لوله‌ها نیز کمک می‌کنند. با استفاده از بست کابل می‌توان سیستم لوله‌کشی را محکم کرده و از لرزش‌ خط لوله جلوگیری کرد.

رایج‌ترین کاربردهای بست کرپی

بست های کرپی و حمل لوله

به منظور حمل و نقل و جابجایی لوله‌ها از این بست‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب از حرکت لوله‌ها و آسیب دیدن و شکستگی آن‌ها جلوگیری می شود. در واقع این بست‌ها از حرکات تصادفی لوله‌ها در حین حمل و نقل جلوگیری کرده و از بروز هر گونه ضربه به لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

بالا بردن لوله‌ها

از دیگر کاربردهای مهم کابل بست‌ کرپی این است که می‌توان برای آویزان کردن لوله‌ها از سقف و به وجود آوردن ساپورت سقفی از آن‌ها کمک گرفت. نیروی گرانش در لوله‌کشی سقف می‌تواند خطرناک و دردسرساز باشد. در نتیجه باعث خواهد شد که اجسام سقوط کنند. از این رو از بست‌های کرپی استفاده می‌کنند تا ارتعاشات را محدود کرده و لوله‌هایی که در ارتفاع نصب شده‌اند را در شرایط ایمن قرار داد.

همانطور که اشاره کردیم، از بست های کرپی به وفور در سیستم لوله‌کشی به منظور پشتیبانی و حمل و نقل لوله‌ها استفاده می‌شود. لازم است اشاره کنیم که این بست‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. سایر کاربردهای کابل بست‌ها از قرار زیر هستند.

  • کاربردهای ساختمانی.
  • کاربردهای صنعتی.
  • ایمن کردن بخش آنتن.
  • ثابت کردن کابل سیم.
  • ثبات و پایداری سقف و اجزای سازنده خودروها.
لوله کشی برق ساختمان از سقف برای طراحی ایمن مسیر حرکت سیم ها
مطالعه

انواع بست های کرپی

بست های کرپی را غالبا با توجه به شکل خمشی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌کنند. این موارد به بست‌های U گرد، بست‌های U نیمه گرد و بست‌های U مربع شکل تبدیل می‌شوند. به منظور ساخت این بست‌ها از فلزات مقاوم و محکم در برابر خوردگی و ضربه استفاده می‌کنند.

جنس فلز این بست‌ها را از فولادهای کربنی یا فولادهای ضدزنگ انتخاب می‌کنند. همچنین به منظور جلوگیری از خوردگی فلزات، به سطح آن‌ها پوشش روی با کمک گالوانیزه گرم یا الکتریکی اضافه می‌کنند. با توجه به اینکه برخی از این بست‌ها در کشورهای مختلف اندازه یکسانی ندارند، لازم است پیش از سفارش بست از سازنده درخواست مشورت کنید تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری گردد.

انواع بست های کرپی

مزیت‌های بست کرپی

بست کرپی که مسئول پایدار نگه داشتن لوله‌ها در قسمت‌های مختلف سقف و دیوار است، از مزیت‌های دیگری نیز برخوردار بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این بست‌ها قابلیت باز و بسته شدن سریع را دارند و همین مسئله باعث تکمیل پروژه لوله‌کشی در کمترین زمان ممکن می‌شود.
  • از آنجا که در این بست‌ها از واشر نگهدارنده استفاده می‌شود، در اغلب مواقع باعث ایجاد اتصالات محکم و قوی می‌شوند.
  • بست کرپی با اعمال فشار دچار انحراف نمی‌شود و شکل U در آن‌ها از بین نرفته و کج نمی‌شود.
  • با توجه به مهره شش گوشه‌ای که در بخش پایه بست‌ها استفاده می‌شود، اتصالات کاملا محکم می‌شوند.
  • از آنجا که از آلیاژهای باکیفیت در این بست‌ها استفاده می‌شود، استحکام و مقاومت آن‌ها تضمین می‌شود.
  • بست‌ها را می‌توان در فضای باز استفاده کرد. این بست‌ها در برابر انواع شرایط آب و هوای محیط مقاومت بالایی دارند. به این ترتیب دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نخواهند شد..
  • این قطعات اتصال‌دهنده دارای قیمت اقتصادی و مناسبی هستند.
خرید لوله پی وی سی برق؛ ویژگیها و مشخصات، نحوه استفاده
مطالعه

خرید تجهیزات پشتیبانی برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از معتبرترین و شناخته‌شده ترین تولیدکننده‌های تجهیزات پشتیبانی کابل برق است. محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع بست های کرپی، بست یوبولت، بست چنگالی، بست اسپیت و تعدادی محصولات دیگر است.

با توجه به اینکه این محصولات در داخل کشور و توسط تولیدکنندگان معتبر تولید می‌شوند، از قیمت مناسبی برخوردار هستند. همچنین در گروه صنعتی رفیع با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، توانسته‌اند محصولات مطمئن و با کیفیت بالا طراحی و تولید کنند.

به منظور خرید محصولات پشتیبانی کابل برق می‌توانید با کارشناسانی که در گروه صنعتی رفیع فعالیت می‌کنند، مشورت کنید. با این کار می‌توانید محصول موردنظر خود را که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد، انتخاب و خریداری کنید.

جمع‌بندی

بست کرپی به عنوان یکی از رایج‌ترین نوع ساپورت لوله‌کشی شناخته می‌شوند که کاربردهای بسیاری دارند. این بست‌ها می‌توانند برای حمل و نقل و جابجایی لوله‌ها، ساپورت لوله‌ها، بالا بردن لوله‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. برای خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی رفیع تماس بگیرید. در این مجموعه در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید خریدی با کیفیت را داشته باشید. دست شما در این فروشگاه اینترنتی باز خواهد بود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.