گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با زانویی نردبان کابل و مزایای استفاده از آن در برق کشی

آشنایی با زانویی نردبان کابل و مزایای استفاده از آن در برق کشی

آشنایی با زانویی نردبان کابل و مزایای استفاده از آن در برق کشی

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

در سیستم برق رسانی صنایع و منازل مسکونی، انتقال کابل برق با روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که یکی از آنها، استفاده از نردبان کابل می‌باشد. کابل‌های برق به دلیل انتقال الکتریسیته، گرما و حرارت زیادی را تولید می‌کنند؛ در صورتی که حرارت تولید شده به میزان کافی کاهش نیابد، روکش کابل‌ها آسیب دیده و آسیب‌های جانی و مالی زیادی به وجود می‌آید. بنابراین بهترین روش برای انتقال امن و دسترسی آسان به کابل‌ها، استفاده از نردبان کابل برق خواهد بود. با توجه به اینکه مسیر عبور کابل‌ها در تمام نقاط یکسان نبوده و نیاز به پیچ و خم یا انشعاب گیری خواهد داشت، اتصالات کاربردی برای نردبان کابل طراحی و تولید شده‌اند. یکی از اتصالات کاربردی در این زمینه، زانویی نردبان کابل است که در ادامه به طور کامل با آن آشنا خواهید شد؛ با ما همراه باشید.

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل در واقع سازه‌ای فلزی همانند نردبان است که از میله‌هایی بسیار مقاوم در برابر فشار و حرارت تولید می‌شود. این میله‌ها درون ریل‌هایی که روی دیواره‌ی نردبان تعبیه شده‌، قرار گرفته و بسته به نوع نردبان، با فواصل مشخصی از یکدیگر (معمولا ۲۵ سانتی‌متر) جایگذاری می‌شوند.

از آنجایی که کابل‌های برق به صورت عمودی یا افقی بر روی نردبان قرار می‌گیرند، با بست‌های مناسب بر روی میله‌ها فیکس شده تا علاوه بر حالت ثابت، برای تعمیر یا تعویض دسترسی آسانی فراهم نمایند. با توجه به اینکه تبادل دمایی برای جلوگیری از آسیب دیدن کابل‌ها و تجهیزات در اولویت قرار دارد، در برخی موارد نردبان را نزدیک به دیوار قرار داده تا با برخورد کابل به دیوار، حرارت کابل‌ها کاهش یابد.

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب
مطالعه

اتصالات نردبان کابل

علاوه بر این، فضاهای خالی میان میله‌ها، گردش هوا را افزایش داده و عدم وجود رطوبت در قسمت‌های مجاور کابل را تضمین می‌نماید. امکان وارد یا خارج کردن کابل از فضاهای خالی بین میله نردبان باعث شده تا هزینه و زمان کمتری برای رسیدگی به مشکلات برق کشی وجود داشته باشد؛ با توجه به مزایا و نکات گفته شده، افراد ترجیح می‌دهند در صورت امکان، سیم کشی برق را به جای لوله و سینی کابل با نردبان کابل انجام دهند.

اتصالات نردبان کابل

استفاده از اتصالات نردبان کابل، زمان مورد نیاز برای برق کشی ساختمان و صنایع را کاهش داده و امکان عبور کابل از فضاهای باریک و پیچ‌دار را فراهم می‌نماید. این اتصالات که با دستگاه CNC پانچ می‌شوند، میزان خسارات وارد شده به تجهیزات و سیستم برق کشی را کاهش خواهند داد. برای ساخت این قطعات، از ورق‌های گالوانیزه و فولادی استفاده می‌کنند تا مقاومت لازم در برابر حرارت و فشار را داشته باشند. از جمله اتصالات نردبان کابل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زانویی نردبان کابل
  • سه راهی نردبان کابل
  • چهار راهی نردبان کابل
  • رابط نردبان کابل
  • تبدیل یا ردیوسر نردبان کابل
  • درپوش نردبان

انواع زانویی نردبان کابل کدامند و چه کاربردی دارند؟

از زانویی نردبان کابل برای تغییر جهت نردبان کابل در فضاهایی با زاویه ۹۰ درجه استفاده می‌نمایند. به طور کلی زانویی نردبان در دو مدل طراحی و تولید می‌شود:

  • زانو عمودی:

    هنگامی که در سیستم برق کشی اختلاف سطح وجود داشته باشد، از زانو نردبان کابل عمودی برای انتقال کابل به ارتفاع استفاده می‌نمایند. زانوهای عمودی از نظر عرض، ارتفاع و ضخامت با یکدیگر متفاوت بوده و هر یک برای نردبان جداگانه‌ای قابل استفاده می‌باشند؛ عرض این محصولات بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌متر متغیر بوده اما ارتفاع آنها به طور معمول ۴۰ میلی‌متر می‌باشد. با این وجود ارتفاع زانوهای عمودی قابلیت تغییر تا ۲۰۰ میلی‌متر را خواهد داشت. با افزایش سایز زانو نردبان، ضخامت آن نیز بیشتر خواهد شد؛ به همین دلیل ضخامت این محصولات بین ۱ تا ۴ میلی‌متر قابل سفارش خواهد بود. با این حال ضخامت استاندارد برای این محصول، ۲ میلی‌متر می‌باشد.

  • زانو عمودی قابل تنظیم:

    مدل پیشرفته زانو نردبان کابل، زانو عمودی قابل تنظیم بوده که در دو محور جداگانه از نردبان کابل، امکان جابجایی و تنظیم خواهند داشت. استفاده از این محصول کمک می‌کند تا کابل‌های برق طبق کاربرد و ساختار خود، امکان خم شدن یا تغییر جهت را داشته باشند. به این صورت، امنیت کابل‌ها افزایش یافته و تجهیزات و سیستم آسیب کمتری خواهند دید. نکته مهم در طراحی زانو عمودی قابل تنظیم این است که هنگام تغییر جهت، کابل‌ها به صورت تدریجی دچار انحراف شده و به حالت خم شدگی در نمی‌آیند. به همین دلیل با وجود تغییر جهت، آسیبی به کابل وارد نخواهد شد. سایز این محصول از لحاظ عرض، ارتفاع و ضخامت مانند زانو عمودی غیر قابل تنظیم می‌باشد.

  • زانو نردبان کابل افقی:

    این محصول یکی از کاربردی‌ترین اتصالات مورد استفاده برای نردبان کابل است که حول محور افقی خم می‌شود. هنگامی که مسیر کابل در یک سطح و ارتفاع نیاز به تغییر جهت داشته باشد، از زانو افقی استفاده می‌کنند. از آنجایی که تغییر جهت ممکن است خم شدن و آسیب دیدگی کابل‌ها را به همراه داشته باشد، در قسمت تغییر جهت شاهد یک انحراف تدریجی برای کابل‌ها خواهید بود. سایزبندی این محصول نیز مانند زانو عمودی قابل تنظیم و عادی، در اندازه‌های بیان شده می‌باشد.

انواع زانویی نردبان کابل کدامند و چه کاربردی دارند؟

هنگام خرید اتصالاتی مانند زانویی نردبان کابل به چه نکاتی دقت کنیم؟

اتصالات موجود برای نردبان کابل از تنوع بالایی برخوردار بوده و هر یک از آنها با توجه به کاربرد، نیاز و نوع نردبان انتخاب می‌شوند. در صورتی که قصد استفاده طولانی مدت و باکیفیت از این اتصالات را خواهید داشت، بهتر است هنگام خرید به نکاتی از جمله موارد زیر توجه فرمایید:

  • ضخامت ورق اتصالات نردبان کابل
  • جنس اتصالات نردبان
  • جنس نردبان کابل
  • نوع اتصالات نردبان کابل از لحاظ عمودی و افقی
  • رنگ اتصالات
  • ارتفاع، عرض و توانایی تحمل وزن نردبان

خرید انواع زانویی نردبان کابل با بهترین کیفیت از صنایع رفیع

گروه صنعتی رفیع مدت زیادی است در زمینه تولید محصولات پشتیبانی از کابل برق فعالیت می‌کند. این مجموعه محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه مقاوم و مرغوب تولید کرده و کیفیت آنها را در اثر استفاده صحیح، تضمین می‌نماید. از آنجایی که رفیع برای عرضه محصولات خود افراد واسطه را حذف نموده، محصولات خود را با قیمتی مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌ها به مشتریان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید انواع زانویی نردبان کابل را با بهترین کیفیت، بالاترین مقاومت و مناسب‌ترین قیمت از صنایع رفیع خریداری نمایید. علاوه بر این، محصولاتی مانند سینی کابل، لوله خرطومی، ساپورت گالوانیزه، اتصالات نردبان کابل و … نیز با کیفیت بالا در این مجموعه موجود و قابل سفارش می‌باشند. برای آشنایی با تمامی محصولات رفیع، می‌توانید به سایت مجموعه مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.