گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله خرطومی سایز کوچک؛ کاربرد، ابعاد و قیمت

لوله خرطومی سایز کوچک؛ کاربرد، ابعاد و قیمت

لوله خرطومی سایز کوچک؛ کاربرد، ابعاد و قیمت

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

لوله خرطومی سایز کوچک به عنوان پرکاربردترین لوله‌های فلکسیبل در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این لوله مشخص است در مقایسه با سایر سایزبندی‌های این لوله‌ها ابعاد به نسبت کمتری دارند. البته متغیر ابعاد آنها بیشتر مرتبط با قطر داخلی است.

چرا که متراژ طولی آنها می تواند چند ده متر باشد. یک لوله خرطومی سایز کوچک در پروژه‌های گوناگون به کار گرفته می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که ما باید ببینیم عموماً لوله خرطومی‌ها در چه کاربری‌هایی استفاده می‌شوند و افراد آنها را برای چه منظوری انتخاب می کنند.

قطعاً لوله‌های خرطومی یا انعطاف‌پذیر و فلکسیبل را در اطراف خود دیده‌اید. این لوله‌ها می‌توانند در وسایل منزل وجود داشته باشند یا اینکه بر روی تجهیزات گوناگون نصب و یا شرکت ها برای اهداف حفاظتی سیم برق به تولید لوله برق بپردازند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاربرد آنها، ویژگی‌هایی که دارند. نوع متریال، مزیت‌های آنها اطلاعات مناسبی را ارائه دهیم تا حدودی با ساختار آنها آشنا شوید. پس به ادامه مقاله توجه فرمایید.

مهمترین کاربرد لوله خرطومی سایز کوچک

قطعاً با لوله‌های برق آشنایی دارید. این لوله‌ها می‌توانند در منزل شما یا حتی محیط کاری صنعتی و تجاری استفاده شوند. بنابراین محدودیتی برای لوله خرطومی سایز کوچک برق وجود ندارد. در محیط‌های خانگی لوله خرطومی سایز کوچک به وفور استفاده می‌شود. برای سیم‌کشی‌های داخلی درست در داخل سازه نصب و راه‌اندازی کلیدها و پریزها به این لوله‌ها احتیاج داریم. پس کاربری اصلی این لوله‌ها بر اساس سایز و ابعادی که دارند در داخل خانه‌ها و منازل است. یک لوله فلکسیبل برای هدایت سیم‌های کوچک برق بسیار ضروری می‌باشد.

بهترین قیمت لوله گالوانیزه برق (عوامل موثر بر قیمت)
مطالعه

با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارند به آن صورت احتیاجی به اتصالات نخواهند داشت. برخلاف انواع لوله فولادی برق که شما باید از انواع بوشن، زانو برق، سه راهی و چهارراهی‌ها استفاده کنید. در مورد لوله خرطومی برق این ویژگی‌ها صدق نمی‌کند. چرا که یک حالت فنر مانند دارند و می‌تواند بدون اتصالات به هر جهتی تغییر مسیر دهند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما می‌خواهید در سقف‌های کاذب و یا بافت داخلی سازه این لوله‌ها را قرار دهید.

وزن پایین، مقاومت بدنه مناسب و ابعاد گوناگون از مزیت‌های این لوله‌ها محسوب می‌شود. البته همیشه به صورت توکار یا داخل سازه‌ای استفاده نمی‌شود. بلکه می‌توانند به صورت روکار و در معرض عوامل محیطی نیز نصب شوند.

مهمترین کاربرد لوله خرطومی سایز کوچک

لوله خرطومی سایز کوچک چه ابعادی را در بر می‌گیرد؟

زمانی که می‌گوییم لوله خرطومی سایز کوچک باید مشخص شود که چه ابعادی را شامل می‌شود. همانطور که گفته شد این لوله‌ها سایزبندی‌های متعددی دارند و هر کدام در قطرهای داخلی گوناگون طبقه‌بندی می شوند. طبیعتاً مدل‌هایی که قطر داخلی به نسبت کوچک‌تری دارند در گروه سایزهای کوچک قرار می‌گیرند. ابتدا باید ببینیم که سایزبندی کامل این لوله‌ها از چه مقدار تا چه حد است تا بعد از آن بتوانیم سایزهای کوچک را جدا کنیم. این لوله‌ها از اندازه pg9 تا pg48 طراحی و تولید می‌شود.

البته هر چقدر ابعاد و سایز آنها بیشتر می‌شود نوع کاربری آنها با مدل‌های لوله برق قدری فاصله می‌گیرد چرا که ما به آن صورت برای پشتیبانی و حمایت از سیم‌ها و کابل‌های برق به لوله‌های خرطومی بسیار قطور احتیاج نداریم. سه سایز پرکاربرد pg9, pg11, pg13.5 غالبا در همین دسته قرار دارند و به عنوان لوله خرطومی سایز کوچک تلقی می‌شوند.

رفع گرفتگی لوله برق با چند تکنیک کاربردی
مطالعه

از این سایز به بعد شما می‌توانید لوله‌های متوسط و بعد از آن سایز بزرگ را انتخاب و خریداری کنید. معمولا برای پشتیبانی از سیم‌های برق در فضای داخلی ساختمان همین مدل‌ها کافی خواهند بود. اما اگر پروژه شما گسترده‌تر شود احتیاج به سایز بندی‌های دیگر لوله پی وی سی برق خواهید داشت.

 

چه زمانی باید از لوله خرطومی سایز کوچک استفاده کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می‌شود این است که آیا پروژه ما نیاز به لوله خرطومی سایز کوچک دارد یا اینکه باید ابعاد دیگر آنها انتخاب کنیم. با توجه به توضیحات مذکور شما باید نوع پروژه و کاربری که دارید را مشخص کنید. در همه موارد ما این لوله‌ها را برای حمایت از سیم‌های برق نمیخواهیم. بلکه بخشی از کاربرد آن این گونه است.

به عنوان مثال شما در انواع جاروبرقی‌ها احتیاج به لوله خرطومی سایز کوچک دارید. در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی این لوله‌ها به کار گرفته می‌شود. سیستم‌های تهویه همگی با لوله های خرطومی نصب و راه‌اندازی خواهند شد. پس همانطور که می‌بینید این تجهیزات با یکدیگر فرق دارند. بنابراین نوع لوله و سایزی که استفاده می‌شود نیز تفاوت دارد.

البته لوله خرطومی که در پروژه‌های سیم کشی استفاده می‌شود با لوله خرطومی‌هایی که بر روی لوازم خانگی هستند از لحاظ نوع ساختار، ضخامت و طراحی قدری با یکدیگر تفاوت دارند. می‌توان گفت این لوله‌ها قدری ضخیم‌تر و خشک‌تر از لوله‌هایی هستند که برای پروژه‌های سیم‌کشی استفاده می‌شوند. پس سنجش اولیه نوع پروژه بسیار اهمیت دارد.

مزایای براکت سینی کابل: انتخاب مواد و رعایت استانداردها
مطالعه

چه زمانی باید از لوله خرطومی سایز کوچک استفاده کنیم؟

قیمت انواع لوله خرطومی

المان‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام می‌توانند باعث تغییر قیمت لوله خرطومی شوند. اولین موضوع ابعاد و سایزی است که این لوله‌ها از آن برخوردار هستند. طبیعتاً مدل‌های سایز کوچک بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های سایز بزرگ هستند. از طرف دیگر جنس و متریالی که این لوله‌ها از آن ساخته شده‌اند متنوع می‌باشد. اصولاً لوله خرطومی‌ها در مدل‌های لوله فلکسیبل ساده، پلیمری، لوله خرطومی فلزی روکش‌دار، لوله خرطومی فلزی بدون روکش طبقه بندی می‌شوند.

البته نمونه دیگر آن لوله خرطومی فلزی شیلددار است که در کاربری های خاص استفاده می‌شود. مسئله بعدی برند محصول می‌باشد. شرکت های تولید کننده که آمار فروش بالایی دارند در مقایسه با شرکت‌های نوپا قیمت های متفاوتی را در نظر می‌گیرند. در مجموع این لوله‌ها به جهت تولید داخل بودن قیمت مناسبی دارند.

خرید انواع لوله فلکسیبل از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از برترین تولیدکنندگانی است که تجهیزات کاملی را برای پشتیبانی از سیم‌ها و کابل‌های برق و ایجاد شبکه‌های کابل کشی عرضه می‌کند. از جمله آنها می‌توان به انواع لوله برق سینی کابل، نردبان کابل، ترانکینگ کف، ترانکینگ‌های دیواری و دیگر قطعات اشاره کرد.

تمامی محصولات ساختار استاندارد و مرغوبی دارند بنابراین می‌توانند امنیت شبکه‌های سیم‌کشی را افزایش دهند و در بلند مدت هزینه های تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات را کاهش دهند. آنچه که برای ما اهمیت دارد پاسخگویی به نیاز مشتریان و تامین انواع قطعات در جهت تکمیل پروژه‌های گوناگون است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.