گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انتخاب بهترین بست چنگکی کابل

انتخاب بهترین بست چنگکی کابل

انتخاب بهترین بست چنگکی کابل

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

بست چنگکی کابل جزو اتصالات بسیار حیاتی برای پایدار نگه داشتن کابل‌ها در نقاط مختلف سازه است. با استفاده از بست چنگالی عملا می‌توان امنیت اتصالات را افزایش داد. از آنجایی که کابل های برق علیرغم مزیت های بسیار زیادی که دارند می‌توانند ریسک هایی را نیز در محیط های پرتنش صنعتی به وجود آورند.

در نتیجه حتماً باید المان های امنیتی از قبیل استفاده از بست‌ها و اتصالات مناسب و استاندارد را جزو اولویت های شروع پروژه در نظر بگیریم.

طراحی بست چنگالی برق بسیار منحصر به فرد می‌باشد. به این صورت که علاوه بر پایدار نگه داشتن کابل‌ها هیچ گونه آسیبی را به غشاء یا بدنه کابل وارد نمی کند. در انتخاب بست چنگکی کابل موارد بسیار زیادی را باید مد نظر قرار دهیم که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.

اگر قصد خرید بست چنگالی را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید چرا که اطلاعات جامع و کاملی را اعم از سایز و نوع ساختار محصول ارائه می‌دهیم.

تفاوت میان بست چنگکی کابل؛ نمونه های عایق دار و ساده

اصولاً دو نوع بست چنگالی طراحی و تولید می‌شود که شامل بست چنگالی ساده و بست چنگالی عایق دار می‌باشد. این دو نوع بست اگرچه از لحاظ طراحی مشابه یکدیگر هستند اما یک تفاوت بسیار مهم دارند که آن استفاده از عایق در قسمت اهرم بست چنگکی است. معمولا از بست های چنگکی عایق دار برای پشتیبانی و حمایت از کابل های برق استفاده می‌شود.

بهترین قیمت لوله فولادی برق؛ گالوانیزه گرم، سرد و مشکی
مطالعه

چرا که این بست‌ها دارای عایق پلیمری هستند و می‌توانند باعث حفاظت فیزیکی از کابل های برق شوند. در نمونه های ساده لایه های پلیمری وجود ندارد لذا ترجیح بر این است که از آنها برای پشتیبانی از لوله های فلزی برق استفاده شود. کابلهای برق ساختار بسیار ضعیف و حساسی دارند.

اعمال هرگونه نیرو بر روی بدنه کابل می‌تواند غشای خارجی پلیمری کابل را تحت تاثیر قرار دارد و باعث تخریب شدن آن شود. بست های چنگالی عایق دار بهترین گزینه برای پایدار نگه داشتن کابلهای برق هستند. شما می‌توانید با انتخاب سایز صحیح بست چنگکی کابل یک شبکه کابل کشی ایمن و ایده آلی را داشته باشید.

تفاوت میان بست چنگکی کابل؛ نمونه های عایق دار و ساده

توجه به سایز بست چنگکی کابل

بست چنگکی کابل برای اینکه بتواند از طیف گسترده ای از کابل های برق پشتیبانی و حمایت کند غالباً در سایز بندی های مختلف تولید می‌شوند. به عبارت ساده تر شما نمی توانید از یک نوع سایز بست چنگالی برای پشتیبانی از تمام کابل های برق استفاده کنید. چرا که از لحاظ ابعاد هیچگونه هماهنگی با یکدیگر ندارند. قطر کارگیر بست چنگالی از ۸ میلیمتر تا ۴۸ میلیمتر متغیر است.

البته هر کدام از نمونه های بست چنگکی کابل یک محدوده خاصی از سایز کابل‌ها را پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال کوچکترین سایز آن می‌تواند محدوده ابعاد ۸ تا ۱۲ میلیمتری را پشتیبانی کند. حال آنکه بزرگترین سایز آن این قابلیت را دارد که قطر کابل های ۴۴ تا ۴۸ میلیمتر را پشتیبانی کند.

همانطور که می‌بینید هر کدام از نمونه های بست چنگکی چندین سایز کابل را حمایت می‌کنند. لذا در زمان خرید سایز بست چنگالی را جزو الویت های خود قرار دهید.

لوله گلخانه ای چگونه ساخته می‌شود و چه ویژگی هایی دارد؟
مطالعه

بست چنگکی گالوانیزه

گالوانیزه بودن بست چنگکی کابل مهم‌ترین مزیتی است که این قطعات اتصال دهنده دارند. در واقع با این نوع ساختار شما دیگر نباید نگران زنگ زدگی و خوردگی این بست‌ها در محیط های مرطوب صنعتی باشید. این بست‌ها دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند. در نتیجه بالاترین مقاومت فیزیکی را در شرایط پرتنش محیط دارند.

فرایند گالوانیزاسیون به این صورت است که پس از طراحی و شکل دهی کامل بست چنگکی کابل آنها را با استفاده از زینک مذاب در دمای حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد پوشش دهی می‌کنند. البته فرایندهای دیگری نظیر گالوانیزاسیون سرد نیز وجود دارد که در قیاس با گالوانیزه گرم مقاومت کمتری دارد.

اما در مجموع قطعات اتصال دهنده ای که ساخته شده از ورق های فولادی و استیل هستند برای رسیدن به مقاومت و استحکام بیشینه با استفاده از گالوانیزاسیون گرم پوشش دهی می‌شوند.

بست چنگکی گالوانیزه

استفاده از ریل بست چنگکی

ریل بست چنگکی یا همان سی چنل‌ها قطعات مکملی هستند که همراه با بست چنگکی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت که بست چنگالی به تنهایی قابلیت استفاده ندارد. لذا شما باید از یکسری ریل های مناسب استفاده کنید تا بتوانید بست‌ها را روی آن سوار کنید. ریل‌ها همان طور که از نام آن مشخص است دارای یک سطح مقطع C شکل هستند.

به این صورت که بست های چنگالی به دلیل داشتن پایه های انبر مانند در داخل شیار های ریل قرار می‌گیرند و کاملاً قفل می‌شوند. با توجه به آنکه این ریل‌ها در شاخه های بلند عرضه می‌شوند لذا شما می‌توانید در داخل هر ریل چندین بست چنگالی را مورد استفاده قرار دهید. البته در زمان اتصال ریل‌ها به ناحیه دیوار و سقف باید موضوع برقراری اتصالات محکم و ایمن را در نظر قرار دهید تا در اثر اعمال بار اضافه این ریل‌ها از سازه جدا نشوند.

بوشن فلزی چیست؟ چه مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری دارد؟
مطالعه

استفاده از ورق های فولادی در ساخت بست چنگکی کابل

آلیاژی که برای ساخت بست چنگکی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع استیل یا فولاد ضدزنگ می‌باشد. بنابراین شما این اطمینان را داشته باشید که می‌توانید این قطعات کاربردی را برای پایدار نگه داشتن لوله های فلزی برق نیز استفاده کنید.

این آلیاژها مزیت های بسیار زیادی دارند که مهمترین آن می‌توان به تحمل نیروی کششی بالا، عدم تخریب ساختاری و همچنین مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد. از طرفی وجود پوشش های گالوانیزه نیز بر روی این قطعات می‌تواند آنها را به یک قطعه اتصال دهنده بسیار با کیفیت تبدیل کند.

قیمت بست چنگالی

قیمت بست چنگالی

قیمت بست چنگالی متناسب با ابعاد و سایز آن‌ها تغییر می‌کند. اما این قطعات کاربردی معمولاً توسط برندهای داخلی طراحی و تولید می‌شوند. در نتیجه به جهت حفظ جو رقابتی در بازار قیمت مقرون به صرفه ای را دارند. به همین دلیل شما می‌توانید شمار بالایی از این قطعات را با هزینه نهایی بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید.

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع اتصالات لوله برق

مشتریان گرامی می‌توانند متنوع‌ترین اتصالات لوله برق از قبیل بست اسپید، بست چنگالی، سی چنل‌ها و دیگر قطعات مرتبط را با بهترین قیمت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. جهت دریافت اطلاعات فنی و همچنین مشاوره تخصصی در ارتباط با خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.