گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

خرید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد + بررسی نکات خرید

خرید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد + بررسی نکات خرید

خرید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد + بررسی نکات خرید

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

برای خرید لوله فولادی برق یکسری الزامات و قواعد مهم وجود دارد که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. همانطور که می‌دانید لوله فولادی برق از لوازم اصلی برای هدایت و مسیریابی کابل های برق می‌باشد. با توجه به اینکه کابل های برق یک غشا و بدنه ضعیف و آسیب پذیری دارند نمی توان آنها را به صورت آزادانه در فضای پرتنش سازه های کاری و صنعتی رها کرد.

ما باید از قطعه ای استفاده کنیم که کابل‌ها را در هر شرایطی مانند بروز ضربه، رطوبت، ساییدگی و غیره حفاظت کند. در حال حاضر لوله فولادی برق تنها قطعه ای است که می‌تواند به شکل همه جانبه کابل‌ها را مراقبت کند و یک برق رسانی قوی، ایمن و ایده آلی را شکل دهد.

انتخاب یک لوله فولادی استاندارد همچنین شناخت کامل آنها اهمیت است. به این صورت که اگر ما نتوانیم یک خرید موفق و خوبی داشته باشیم امنیت شبکه های کابل کشی کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم یک راهنمای اصولی برای انتخاب و خرید لوله فولادی برق ارائه دهیم تا بدانید چه اولویت هایی مدنظر است و باید به چه ارگانهایی مراجعه کنید.

خرید لوله فولادی گالوانیزه گرم برق

یکی از پرفروش‌ترین و مقاوم‌ترین انواع لوله فولادی برق گالوانیزه که می‌تواند عملکرد بسیار عالی در شرایط جوی مختلف داشته باشد، لوله فولادی گالوانیزه گرم است. این لوله‌ها تحت عملیات آبکاری در دمای بسیار بالا یعنی ۴۲۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شوند و می‌توانند با فلز روی آبکاری شوند. روی استفاده شده در این لوله‌های گالوانیزه می‌تواند باعث ایجاد پوشش یکنواخت، چسبندگی قوی و افزایش عمر مفید شود.

ضخامت لوله فولادی گالوانیزه گرم نسبت به سایر لوله‌های فولادی بیشتر است. از لحاظ ظاهری این لوله‌ها بافت یکدست و قوی‌تری دارند. لایه‌های گالوانیزه گرم به کار رفته در این لوله‌های فولادی بسیار ضخیم‌تر از لوله‌های گالوانیزه گرم است و می‌تواند از ۳۰ تا ۸۰ میکرومتر نیز باشد. از این رو مقاومت لوله گالوانیزه گرم برای برق کاری نسبت به لوله گالوانیزه سرد بیشتر است.

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب
مطالعه

خرید لوله فولادی گالوانیزه سرد برق

نوع دیگری از انواع لوله فولادی برق که کاربردهای متنوعی در صنعت برق کاری و الکتریکی دارد، لوله فولادی گالوانیزه سرد برق است. این لوله‌ها برخلاف لوله‌های گالوانیزه گرم برق که با فرآیند آبکاری گرم و در دمای بالا تولید می‌شوند، می‌توانند به روش سرد و بدون حرارت آبکاری شوند. ظاهر لوله گالوانیزه سرد برق نسبت به لوله گالوانیزه گرم یکدستی کمتری دارد.

در صورت نیاز به خرید لوله فولادی برق با گالوانیزه سرد که قیمت مناسب‌تری دارد، می‌توانید از طریق گروه صنعتی رفیع اقدام کنید؛ اما توجه داشته باشید که این لوله‌ها به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه سرد قدرت تحمل کمتری در برابر خوردگی، درجه حرارت بالا و همچنین مواد شیمیایی دارند. پس باید با احتیاط بیشتری از آن‌ها برای محیط‌های حساس به رطوبت و مواد شیمیایی استفاده کرد.

کاربرد انواع لوله فولادی برق

انواع لوله فولادی برق گالوانیزه می‌توانند در محیط‌هایی که رطوبت بالا وجود دارند نیز مورد استفاده قرار گیرند. این لوله‌ها به دلیل داشتن پوشش روی در محیط‌های خورنده دچار خوردگی نمی‌شوند و طول عمر مفید آن‌ها بالاست. از این رو برای محافظت از کابل‌ها و سیم‌های برق و جلوگیری از اتصالی و خطرات آتش سوزی، استفاده از این لوله‌ها توصیه می‌شود. از جمله کاربردهای مهم لوله برق فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نظم دهی به کابل‌ها و سیم‌های برق
  • تنوع در سایز لوله برق و قابل استفاده در محیط‌های مختلف
  • محافظت از سیم‌های برق در محیط‌های صنعتی
  • برق کشی در محیط‌های مرطوب مانند گلخانه و استخر
  • قابل استفاده در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت
  • ایجاد حفاظ و حصار مناسب برای برق کشی

خرید لوله فولادی گالوانیزه برق از تولید کننده

اولین مرحله مهمی که باید قبل از خرید لوله فولادی مد نظر قرار دهید انتخاب یک مرکز تولیدی معتبر است. این گونه مراکز به واسطه آنکه مسئولیت طراحی و ساخت انواع لوله های برق را برعهده دارند قطعات کاملا استاندارد و با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

یک لوله فولادی برق از هر لحاظ باید طبق معیارهای از پیش تعیین شده ساخته شود. متراژ شاخه های لوله فولادی، ضخامت، نوع متریال، قطر داخلی و خارجی و تمام مشخصات فنی باید براساس استانداردهای بین المللی باشد.

رایزر نردبان کابل چیست؟ مزایا، کاربردها و اتصالات رایزر کابل
مطالعه

به همین دلیل شما می‌توانید با خرید این لوله‌ها به طور مستقیم از مجموعه های تولیدی علاوه بر پرداخت هزینه مقرون به صرفه محصولات با کیفیتی را تهیه کنید. برای انتخاب یک مرکز تولیدی چندان فرآیند سختی را درپیش ندارید تنها با یک جستجوی ساده و بررسی و ارزیابی سابقه کار مجموعه، گویای همه چیز خواهد بود.

خرید لوله فولادی گالوانیزه برق از تولید کننده

خرید لوله فولادی در تهران با پوشش ضد زنگ

یک لوله فولادی برق غیر استاندارد هیچگونه پوشش محافظی مبنی بر ضد زنگ و ضد خوردگی کردن لوله ندارد. لذا این نوع لوله‌ها قابلیت نصب در شبکه پشتیبانی ندارند. بنابراین شما باید لوله هایی را تهیه کنید که کاملا ضد زنگ باشند. در حال حاضر نوع پوشش محافظی که برای لوله های فولادی استفاده می‌شود گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و همچنین پوشش رنگی مشکی است.

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم مقاومت و شدت استحکام بسیار بالاتری دارد و بعد از آن در درجه های پایین تر لوله گالوانیزه سرد همچنین لوله فولادی مشکی قرار دارند. شما باید ببینید که پروژه لوله کشی شما در چه شرایطی است و ویژگی های محیط پیرامون به چه صورت می‌باشد. اگر شدت رطوبت بالا باشد حتما باید به سراغ انتخاب لوله فولادی گالوانیزه گرم بروید. پس خرید لوله فولادی برق براساس نوع پوشش محافظی است که در آنها وجود دارد.

تعداد شاخه و بندیل های لوله فولادی برق

هر لوله فولادی برق یک متراژ شاخه مشخص دارد و معمولا در ابعاد ۳ متری طراحی و ساخته می‌شوند. در کنار این‌ها نوع بسته بندی این لوله‌ها نیز به صورت بندیل است. یعنی لوله‌ها در تعداد بالا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با یک نوار مخصوص تحت عنوان بندیل بسته بندی می‌شوند.

لوله های سایز کوچک غالبا تعداد ۲۰ شاخه در هر بسته بندی دارند. حال آنکه هر چقدر ابعاد آنها افزایش پیدا می‌کند تعداد شاخه های لوله در یک بسته کاهش می‌یابد.

در زمان خرید لوله فولادی برق باید ببینید که حجم کاری شما چقدر است و می‌خواهید چه نوع شبکه لوله کشی را در سازه پیاده سازی کنید تا بر اساس آن بتوان یک شمار دقیق از این لوله‌ها را خریداری کرد. کارشناسان فروش بر اساس اطلاعاتی که از شما می‌گیرند میزان مواد اولیه مورد نیاز را به شما اعلام خواهند کرد.

بهترین قیمت لوله فولادی برق؛ گالوانیزه گرم، سرد و مشکی
مطالعه

تعداد شاخه و بندیل های لوله فولادی برق

خرید لوله فولادی برق با ابعاد صحیح

برای خرید لوله فولادی باید سایزبندی و ابعاد ساختاری آن را مدنظر قرار دهید. شما نمی توانید هر نوع سایز لوله ای را در شبکه کابل کشی استفاده کنید و توقع ایمنی و پایداری آنها را داشته باشید. این لوله‌ها سایزهای گوناگونی دارد. بطوریکه از نمره های pg11 تا pg48 متغیر هستند. هر کدام از نمره های لوله قطر داخلی و ضخامت جداره منحصر به فردی دارد.

لوله هایی که قطر بیشتری دارند برای پشتیبانی از کابل های قطورتر طراحی و ساخته شدند. شما باید ابعاد کابل‌ها را با سایز لوله‌ها مطابقت دهید. این کار باعث افزایش امنیت پروژه لوله کشی برق می‌شود.

انواع لوله برق بر اساس جنس و متریال ساختاری

لوله برق از لحاظ جنس و متریال ساختاری در مدل های فولادی و همچنین پلیمری pvc طبقه بندی می‌شود. در بسیاری از پروژه های لوله کشی برق ممکن است نیازی به لوله فولادی نداشته باشید. حال آنکه در برخی دیگر لوله های پلیمری گزینه مناسبی نیستند. در مجموع لوله های فلزی برای محیط های پرتنش طراحی و ساخته شده اند.

لوله های پلیمری بیشتر در سازه هایی که آسیب چندانی کابل‌ها را تهدید نمی کند استفاده می‌شوند. برخی از مدلهای لوله های pvc بصورت خم سرد هستند و در مسیر خود نیازی به اتصالات خاصی ندارند. لوله های فولادی حتما باید در مسیر خود از انواع اتصالات مختلف استفاده کنند این اتصالات در دو نوع اتصال دهنده سازه ای و همچنین بین لوله ای دسته بندی می‌شوند. بنابراین در زمان خرید لوله فولادی برق نیز باید اتصالات آنها را نیز تهیه کنید.

گروه صنعتی رفیع بهترین مرکز فروش لوله فولادی برق در تهران

گروه صنعتی رفیع بهترین مرکز فروش لوله فولادی برق در تهران

گروه صنعتی رفیع به عنوان یکی از بهترین تولید کننده‌ها و همچنین مرکز فروش معتبر لوله فولادی برق به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان است. شما می‌توانید متنوع ترین تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل سینی کابل، نردبان کابل ، جعبه تقسیم آلومینیومی، جعبه تقسیم گالوانیزه و انواع اتصالات را با بهترین قیمت خریداری کنید.

در زمان خرید قطعات کارشناسان ما سعی می‌کنند ضمن ارائه مشاوره محصولاتی را ارائه دهند که دقیقا بر اساس نوع پروژه ای که در دست اجرا دارید باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.