گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست ریلی کابل برق؛ متریال ساخت، سایزبندی، نحوه استفاده

بست ریلی کابل برق؛ متریال ساخت، سایزبندی، نحوه استفاده

بست ریلی کابل برق؛ متریال ساخت، سایزبندی، نحوه استفاده

بست ریلی جزو اتصالات پرکاربردی محسوب می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از آن انواع کابل و لوله را در شبکه کاملا پایدار نگه دارید. اصولا کابل های برق برای مسیریابی و هدایت باید در بالاترین سطح امنیت انتقال یابند. لذا نمی توان آنها را به صورت پراکنده و بدون اتصالات سازه ای رها کرد.

مهندسان حوزه کابل کشی و سیستم های لوله کشی سعی می‌کنند از مجموعه ای از انواع بست استفاده کنند تا بالاترین بهره برداری را از شبکه داشته باشید. ویژگی های بسیار زیادی برای محصول قابل ذکر است. لذا در این مقاله به طور مفصل تمام المانهای مرتبط با این بست را توضیح می‌دهیم.

بست ریلی از چه متریالی ساخته شده است؟

اگر این بست های کابل را در دست بگیرید دارای یک ساختار پلیمری هستند. البته این بدان معنا نیست که از مقاومت و استحکام پایینی برخوردار هستند. بلکه بالعکس یک چگالی ساخت بسیار بالایی دارند و به واسطه بدنه سخت خود می‌توانند کابل‌ها و لوله‌ها را در جایگاه خود نگه دارند. معمولا از پلیمرهای ساختار یافته pvc برای ساخت این بست‌ها استفاده می‌شود. البته بست ریلی نباید در معرض ضربه و اعمال نیروی زیاد قرار بگیرند. لذا اگر به صورت صحیح و درست در ریل‌ها جایگذاری شوند هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نخواهد شد.

بست ریلی از چه متریالی ساخته شده است؟

نوع طراحی و ساختار بست ریلی

بست ریلی یک طراحی کاملا مهندسی و استاندارد دارد. به این صورت که به راحتی در داخل سی چنل‌ها و ریل‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند کابل‌ها و لوله‌ها را بدون حرکت در قسمتهای مختلف سازه نگه دارند. برای آنکه بتوان یک کابل یا لوله را با این بست‌ها حفظ کرد لازم است که در یک نقطه از دو بست به صورت همزمان استفاده شود.

درواقع کابل‌ها در بین دو بست ریلی قرار می‌گیرند. در هر شاخه ریل از چندین بست استفاده می‌کنیم. به بیان ساده تر برای هر کابل یا لوله ما یک جفت بست احتیاج داریم. با توجه به متراژ بالا که سی چنل‌ها دارند در طول خود قادر به پشتیبانی از تعداد بالایی از کابل‌ها و لوله‌ها هستند.

همین المان شرایطی را فراهم می‌کند تا نظم کابل کشی و لوله کشی افزایش پیدا کند. در قسمت مرکز بست یک پیچ وجود دارد که در انتهای خود متصل به یک واشر است. در تولید بست ریلی قسمت نگهدارنده قطعه کاملا به صورت پرانتزی ساخته شده است و به راحتی بر روی قوس لوله و کابل فیت می‌شود.

سایزبندی های بست ریلی

بست ریلی یک ساختار کاملا استاندارد دارد. بر اساس سایزبندی های کابل‌ها طراحی و ساخته می‌شود. به این صورت که شما می‌توانید براساس قطر کارگیر این بست‌ها را برای پشتیبانی از لوله‌ها و کابل های برق مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر دو نوع سایزبندی این محصول در قطرهای کار گیر ۷ تا ۱۲ میلی متر و ۱۲ تا ۱۷ میلی متر هستند.

شما می‌توانید هر یک جفت بست ریلی لوله برق را با فاصله نسبت به یکدیگر داخل ریل قرار دهید تا از این طریق قطر کارگیر افزایش یابد. تنظیم آن چندان کار سختی نیست. فقط کافی است پیچ های بست را براساس ابعادی که کابل‌ها و لوله‌ها دارند در موقعیت خود محکم کنید.

سایزبندی های بست ریلی

طریقه استفاده از این بست

برای استفاده از بست ریلی مراحل به نسبت سهل و آسانی را در پیش دارید. به این صورت که این بست‌ها به واسطه پیچ و واشری که در انتهای خود دارند می‌توانند در داخل سی چنل‌ها قرار بگیرند. همانطور که گفته شد در داخل هر سی چنل شما می‌توانید تعداد زیادی از این بست‌ها را قرار دهید.

برای محکم کردن بست در جای خود تنها کافی است پیچ آن را بچرخانید. هرچقدر پیچ‌ها بیشتر بسته شوند به همان نسبت نیرویی به واشر انتهایی وارد می‌شود و از این طریق دیگر قابلیت حرکت و لغزش ندارند. حتما باید دقت داشته باشید که سایز یا قطر کارگیری مناسب انتخاب شود. در این صورت است که می‌توان یک سیستم پشتیبانی قوی و کاملا ایده آلی را شکل داد.

نصب سی چنل‌ها در سازه برای استفاده از انواع بست

سی چنل‌ها یا ریل‌ها در موقعیت های مختلف قابلیت نصب دارند. شما می‌توانید آنها را در دیوار یا حتی سقف نیز متصل کنید. در بسیاری از پروژه های کابل کشی و لوله کشی برق ریل‌ها همراه با بست چنگالی و بست اسپیت نیز استفاده می‌شوند. پس براساس موقعیت نصب سی چنل‌ها می‌توان سایزهای مختلف بست ریلی را استفاده کرد. آنچه که اهمیت دارد این است که ما یک شبکه به هم پیوسته کاملا منظم را فراهم کنیم. اصولا نظم در کابل کشی باعث کاهش آسیب به کابل‌ها می‌شود. از طرفی مدیریت آنها نیز راحت تر خواهد بود.

نصب سی چنل‌ها در سازه برای استفاده از انواع بست

نکات مرتبط با خرید انواع بست

برای خرید انواع بست کابل و لوله باید معیارهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. اینکه نوع شبکه کابل کشی شما به چه صورت است و می‌خواهید در چه موقعیتی این سیستم‌ها را پیاده سازی کنید. اما همانطور که گفته شد بست‌ها نمونه های مختلفی دارند که می‌توان به بست چنگالی، بست اسپیت بست کرپی ، بست ریلی ، بست لوله خرطومی اشاره کرد.

هر کدام از این‌ها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند و باید دقیقا نوع کارکرد آنها مورد سنجش قرار بگیرد. بسیاری از تکنسین های اجرایی به واسطه تجربه بالای خود هر یک از این بست‌ها را در موقعیت صحیح خود استفاده می‌کنند. برای خرید این قطعات در کنار توجه به سایزبندی باید استاندارد بودن محصول را نیز مدنظر قرار دهید. بهتر است از یک مرکز تولیدی خرید خود را انجام دهید تا کاملا از کیفیت این لوازم اطمینان یابید.

بهترین قیمت بست ریلی ؛ فروش در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع مدل های مختلفی از انواع بست در سایزبندی های گوناگون را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این قطعات طبق استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده اند و شما می‌توانید با استفاده صحیح آنها امنیت شبکه کابل کشی را تأمین کنید.

این مجموعه علاوه بر قطعات اتصال دهنده کلیه تجهیزات پشتیبانی کابل را با بهترین قیمت به فروش می‌رساند. آنچه که برای ما اهمیت دارد ایجاد یک تجربه خرید موفق برای مشتریان است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات