گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله گلخانه ای چگونه ساخته می‌شود و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله گلخانه ای چگونه ساخته می‌شود و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله گلخانه ای چگونه ساخته می‌شود و چه ویژگی هایی دارد؟

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

همه ما با سازه های گلخانه آشنایی داریم و می‌دانیم که در صنعت کشاورزی نقش بسیار مثبتی را دارند. معمولا جهت احداث این نوع سازه‌ها از لوله گلخانه استفاده می‌شود. در واقع این نوع ساختار به جهت بهره وری بیشتر از گلخانه‌ها می‌باشد. این لوله‌ها تنها یکی از قطعات مورد نیاز برای طراحی و ساخت گلخانه‌ها محسوب می‌شود.

بطوریکه پس از احداث چارچوب اولیه از پوشش های پلیمری نیز روی سازه استفاده می‌شود تا بتوان یک گلخانه کاملا آماده کار را تکمیل کرد. در ادامه مقاله می‌خواهیم به طور مفصل در مورد نحوه ساخت لوله گالوانیزه گلخانه، ویژگی‌ها و برخی جزئیات مرتبط صحبت کنیم.

لوله گلخانه ای چیست؟

لوله گلخانه ای ساخته شده از ورق های گالوانیزه آلیاژی می‌باشد. نوع آلیاژی که برای ساخت این لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد فولاد با تراکم بالا است. لوله های گلخانه ای قابلیت نصب در پایه و همچنین سقف سازه را دارند. در دسته ی لوله های سبک وزن قرار دارند و کار با آنها در صورت رعایت اصول نصب چندان پیچیده نیست.

استحکام و مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار تغییر ساختار نمی‌شوند. برای ساخت گلخانه های بزرگتر از لوله های فولادی گالوانیزه شده استفاده می‌شود. حال آنکه برای گلخانه های کوچک تر برخی افراد حتی از لوله های پلیمری نیز استفاده میکنند.

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب
مطالعه

لوله گلخانه ای چیست؟

نحوه ساخت لوله های مخصوص گلخانه چگونه است؟

از آنجایی که نوع کاربری لوله گلخانه برای ساخت سازه های فلزی است. درنتیجه به منظور کنترل وزن آنها از روش درز جوش برای ساخت لوله استفاده می‌شود. روش درزجوش به این صورت است که ابتدا ورق های فولادی آماده سازی می‌شوند و با استفاده از ابزارها و تجهیزات مخصوص با تکنیک جوش به شکل لوله در می‌آیند.

لوله های فولادی مستعد زنگ زدگی هستند. یک پوشش گالوانیزه گرم نیز روی آنها قرار می‌گیرد تا بتوان آنها را در شرایط جوی محیط برای ساخت گلخانه‌ها استفاده کرد. از روش درزجوش برای ساخت لوله فولادی برق نیز استفاده می‌شود.

آیا لوله ساخت گلخانه جزو لوله های سبک تلقی می‌شود؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد نحوه ساخت این لوله‌ها ذکر شد, لوله گلخانه در گروه لوله آهنی سبک قرار دارد. علت سبک وزن بودن این لوله‌ها به جهت متریال آن است. یعنی از ورق های با ضخامت کنترل شده در ساخت لوله استفاده می‌شود. پس کاملا طبیعی است که نسبت به لوله های بدون درز وزن بسیار کمتری داشته باشند. با این ویژگی علاوه بر پایدار بودن سازه امکان تغییر آن نیز وجود دارد.

آیا لوله ساخت گلخانه جزو لوله های سبک تلقی می‌شود؟

سایزبندی های گوناگون لوله گلخانه ای

برای طراحی و ساخت لوله های گلخانه ای، سایزبندی های گوناگون در نظر گرفته می‌شود. این تنوع ابعاد منجر به آن خواهد شد تا شما بتوانید هر نوع گلخانه با هر معماری را احداث کنید. معمولا لوله هایی که ضخامت و قطر داخلی بیشتری دارند به همان نسبت قادر هستند تا یک بار یا نیروی زیادی را تحمل کنند. لوله های گلخانه ای در گروه لوله های سبک و متوسط نیز قرار می‌گیرند. لوله‌ها در نمره های ۲ الی ۱۰ طبقه بندی شده اند تا هر کدام بر اساس پروژه ای که دارید معرفی شوند. با افزایش نمره لوله بر میزان ضخامت و قطر داخلی آن افزوده می‌شود.

بست یوبولت؛ خرید مستقیم از تولید کننده
مطالعه

لوله خمیده گلخانه ای چه ویژگی هایی دارد؟

یکسری از طراحی های خاص لوله کشی گلخانه ای در کنار مسطح بودن آنها لوله های خمیده است. این لوله های خمیده معمولا در قسمت سقف سازه گلخانه نصب می‌شوند که باعث زیباتر شدن سازه و افزایش کارایی آن خواهند شد. البته بصورت شیبدار نیز قابل طراحی هستند. اما شما میتوانید با این لوله های خمیده گلخانه های زیباتری را بسازید. برای خمکاری لوله‌ها نیز از ابزارهای مخصوص استفاده می‌شود و هیچگونه شکست یا تخریب ساختاری به دلیل انعطاف پذیری محدود لوله گلخانه اتفاق نمی افتد.

نقش اتصالات در احداث سازه های گلخانه ای

برای احداث سازه های گلخانه ای با استفاده از لوله گلخانه یا لوله گالوانیزه گرم اتصالات نقش بسیار کلیدی دارند. تمام لوله هایی که انتخاب می‌شوند بدون اتصال دهنده قابلیت سوار شدن در سازه را ندارند. این قطعات در نقاط مختلف گلخانه برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند.

نحوه نصب آنها نیز معمولا با استفاده از پیچ و مهره های مخصوص است. در نتیجه امکان باز کردن آنها جهت انجام تغییرات وجود دارد. اینکه شما از چه نوع قطعات استفاده کنید؟ شمار آنها چقدر باشد باز هم مرتبط با نوع سازه گلخانه است. بنابراین در زمان خرید این لوله‌ها توجه ویژه به اتصالات آنها نیز داشته باشید. از طرفی یک بودجه جداگانه نیز برای خرید آن ها باید در نظر گرفته شود.

لوله خمیده گلخانه ای چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

عوامل متعددی وجود دارد که هر کدام می‌تواند روی قیمت لوله گلخانه اثر بگذارد. از جمله مهمترین آنها, سایزبندی این لوله‌ها است. هرچقدر شما بخواهید لوله های با قطر بزرگتر و ضخامت بیشتری را برای پروژه خود خریداری کنید کاملا طبیعی است قیمت آنها نیز بیشتر باشد.

جعبه پریز گالوانیزه؛ نصب، سایزبندی، خرید و کاربردها
مطالعه

در کنار سایزبندی برای اکثر لوله‌ها معیارهای دیگری همچون نوع پوشش گالوانیزه نیز تأثیرگذار است. گروه های تولیدی مختلف که در داخل به تولید این لوله‌ها میپردازند به جهت ایجاد جو رقابتی هر کدام قیمت مقرون به صرفه ای را برای لوله‌ها به مشتریان اعلام میکنند.

المان های مهم در خرید لوله های گلخانه

برای اینکه بتوانید یک خرید موفق را برای انواع لوله فولادی خصوصا نمونه های لوله گلخانه داشته باشید چندین معیار مهم در نظر گرفته می‌شود. این معیارها در وهله اول مرتبط با انتخاب یک برند تولیدی معتبر است. این مجموعه‌ها بدون واسطه لوله‌ها را در اختیار مشتریان قرار میدهند. در نتیجه شما قیمت واقعی محصولات را پرداخت خواهید کرد.

اولویت بعدی در خرید لوله فولادی گالوانیزه گرم و لوله فولادی گالوانیزه سرد توجه به سایز آنها است. باید مشخص شود شما چه نوع گلخانه ای و با چه ویژگی هایی را میخواهید احداث کنید و سایز مورد نیاز شما چقدر است. البته کارشناسانی که مسئولیت فروش لوله‌ها را برعهده دارند سعی می‌کنند اطلاعات دقیق تری بر اساس گلخانه ای که قصد احداث آن را دارید ارائه دهند تا مناسب ترین سایز لوله انتخاب شود.

فروش انواع لوله گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

طیف گسترده ای از انواع لوله فولادی برای کاربری های برق و دیگر پروژه های مختلف در گروه صنعتی رفیع به فروش میرسند. این لوله‌ها تنوع بالایی دارند و در دسته های لوله گالوانیزه گرم، لوله گالوانیزه سرد و همچنین نمونه های رنگ شده مشکی هستند.

این مجموعه تولیدی کامل ترین قطعات پشتیبانی کابل را در کنار لوله های فولادی عرضه میکند که پرفروش ترین آنها انواع سینی کابل، نردبان کابل، لوله های پلیمری، جعبه تقسیم‌ها و دیگر اتصالات مرتبط است. مشتریان گرامی جهت خرید محصولات با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.