گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بهترین قیمت لوله گالوانیزه برق (عوامل موثر بر قیمت)

بهترین قیمت لوله گالوانیزه برق (عوامل موثر بر قیمت)

بهترین قیمت لوله گالوانیزه برق (عوامل موثر بر قیمت)

لوله گالوانیزه برق به عنوان اصلی ترین قطعات برای محافظت، مسیریابی و هدایت کابل های برق مورد استفاده قرار میگیرد. به جهت گستردگی برخی از پروژه‌ها اغلب پیمانکاران و همچنین کاربران قیمت لوله گالوانیزه را جزو اولویت های خرید در نظر میگیرند. خصوصا در مجموعه های کاری و صنعتی که جهت مدیریت بودجه و سرمایه حتما باید تدابیر زیادی برای کنترل صرف هزینه اندیشیده شود.

در این مقاله می‌خواهیم به طور مفصل در مورد عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه برق و برخی جزئیات کاربردی صحبت کنیم. لذا اگر در مجموعه خود همواره به دنبال لوله های گالوانیزه با قیمت مناسب و با کیفیت هستید اطلاعات این مقاله را از دست ندهید.

تعیین قیمت لوله گالوانیزه براساس نوع پوشش ضد زنگ

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که روی قیمت لوله گالوانیزه برق تاثیر میگذارد، نوع پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی می‌باشد که معمولا این پوشش‌ها باعث جلوگیری از اکسیداسیون فلز و از بین رفتن آن می‌شوند. در نتیجه شما میتوانید این لوله‌ها را در محیط های مرطوب در یک بازه زمانی بلندمدت مورد استفاده قرار بدهید. در حال حاضر دو نوع پوشش گالوانیزه روی لوله های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم است.

از آنجایی که لوله گالوانیزه گرم در یک محلول مذاب زینک به صورت غرق شده قرار می‌گیرد، این لوله‌ها را در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند. اما لوله گالوانیزه سرد این گونه پوشش دهی نمی شوند و یک فرایند جداگانه ای برای مقاوم سازی آنها تعریف شده است.

در نتیجه قیمت لوله گالوانیزه گرم بیشتر از لوله های گالوانیزه سرد است. اینکه شما کدام یک از این‌ها را انتخاب کنید بستگی به محل پروژه دارد. اگر مسیر لوله کشی شما به صورت روکار و با حداقل رطوبت است برای کاهش هزینه‌ها میتوانید از لوله های گالوانیزه سرد استفاده کنید.

تعیین قیمت لوله گالوانیزه براساس نوع پوشش ضد زنگ

تعیین قیمت لوله گالوانیزه برق بر اساس ابعاد ساختاری محصول

از جمله عوامل تاثیر گذاری که می‌تواند باعث نوسان قیمت لوله گالوانیزه برق شود ابعاد و سایزبندی های آن است. برای معرفی ابعاد المان های متعددی دخیل هستند که مهمترین آن متراژ لوله، ضخامت و قطر داخلی آن است. اصولا لوله های برق برای اینکه شرایط حمل و نقل سهل و آسانی داشته باشند در متراژ محدوده ۳ متری و نهایت ۶ متری طراحی و ساخته می‌شوند. در مورد ضخامت نیز این متغیر میتواند بین ۰.۸ تا ۲ میلی متر باشد.

قطر آنها نیز بسیار متنوع است و براساس سایز اسمی pg11 تا pg48 طبقه بندی می‌شوند. قطر خارجی از ۱۸.۶ میلیمتر تا ۵۹.۳ میلیمتر هستند. همانطور که میبینید برای لوله های گالوانیزه برق چه از نوع سرد و چه از نوع گرم همچنین لوله مشکی برق ابعاد و سایز بندی یکسان است و با افزایش متغیرهای ذکرشده قیمت لوله گالوانیزه نیز بیشتر می‌شود. انتخاب سایز مناسب نیز بستگی به ابعاد فیزیکی کابل ها دارد.

قیمت لوله گالوانیزه برق طبق برند کالا و کارخانه تولید کننده

میزان کیفیت برای لوله های فولادی بسیار حاضر اهمیت است. برخی از برندها به واسطه بهره مندی از ابزارها و تجهیزات مدرن همچنین کیفیت بالایی که برای لوله های خود دارند تا حدودی قیمت متفاوتی را ممکن است در نظر بگیرند. اما در مجموع اکثر برندهای لوله های فولادی برق یک رنج قیمتی یکسانی دارند. اما از عوامل تاثیر گذار روی تغییر قیمت لوله برق برند کالا است.

تعیین قیمت لوله گالوانیزه برق بر اساس ابعاد ساختاری محصول

خرید از نمایندگی یا تولید کننده لوله گالوانیزه برق

نمایندگی هایی که مسئولیت فروش لوله گالوانیزه برق را برعهده دارند. از آنجایی که خود مستقیما لوله‌ها را از مراکز تولید دریافت می‌کنند درنتیجه به عنوان یک واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده قرار دارند. در چنین شرایط کاملا طبیعی است که قیمت لوله‌ها به نسبت بیشتر از مرکز تولیدی باشد.

لذا پیمانکاران که میخواهند یک سیستم لوله کشی بسیار وسیع و گسترده و با حجم کاری بالا را شروع کنند بهتر است بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده خرید خود را انجام دهند. این موضوع تا حد بسیار زیادی باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در بودجه می‌شود.

البته برخی از مراکز تولیدی لوله آهنی سبک نیز به جهت محدودیت هایی که دارند نمیتوانند خود مسئولیت فروش را برعهده بگیرند. اما ترجیح بر این است که از برندهایی خرید کنید که در دو حوزه تولید و فروش فعالیت دارند.

هزینه های جانبی که برای پروژه های لوله کشی برق صرف می‌شود

براورد هزینه و قیمت لوله گالوانیزه برق یکی از موارد مهم میباشد. چرا که هزینه های جانبی نیز وجود دارد که میتوان به خرید انواع اتصالات اشاره کرد. با خرید شاخه های لوله برق به تنهایی نمیتوان یک پروژه لوله کشی را تکمیل کرد. از جمله اتصالات رایج که باید به خرید آنها بپردازید اتصالات بین لوله ای و همچنین اتصالات سازه ای هستند. هرچقدر پروژه شما وسیعتر و نقشه پیچیده تری داشته باشد به همان نسبت نیاز به قطعات اتصال دهنده زیادی دارید.

اما آنچه که اهمیت دارد این است که شما بتوانید در کنار صرفه جویی در بودجه خرید خود قطعات استانداردی را تهیه کنید. فرآیندهای کابل کشی ریسک کاری بالایی دارند و هرگونه عیب چه از نوع استاندارد نبودن لوله‌ها و چه در فرایند نصب می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را بوجود آورد.

پس همیشه نباید پیمانکاران به دنبال محصولات ارزان قیمت و خارج از تعرفه باشند. زیرا انتخاب لوله فلزی نازک دست دوم منجر خواهد شد که شما در بلندمدت هزینه های تعمیر و نگهداری زیادی را صرف کنید. پس بهتر است از همان ابتدا خرید خود از یک تولید کننده تکمیل کنید.

هزینه های جانبی که برای پروژه های لوله کشی برق صرف می‌شود

پروژه نصب شبکه لوله کشی برق در سازه

بخش عمده ای از بودجه ای که برای خرید لوله های برق و اتصالات آن در نظر گرفته شده است نصب این لوله‌ها با امنیت بالا در سازه می‌باشد. در جدول قیمت لوله گالوانیزه تنها هزینه خرید این لوله‌ها درج شده است و در مورد هزینه های جانبی و همچنین نصب آنها هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. اصولا احداث شبکه لوله کشی برق بستگی به معماری سازه و مسیر کابل‌ها و تعداد شاخه های لوله دارد.

مسیر نصب میتواند در داخل سازه در ارتفاعات در ناحیه دیوار و همچنین سقف باشد. یک تکنسین اجرایی معمولا نیاز به اتصالات مختلف همچون بست اسپیت، پس چنگالی، رادهای گالوانیزه، سی چنل‌ها و دیگر قطعات اتصال دهنده پشتیبان دارند تا بتوانند یک فرایند نصب باکیفیت و ایمنی را ایجاد کنند. پس مدیران مجموعه های صنعتی لازم است یک تمرکز ویژه ای نیز جهت نصب و راه اندازی لوله‌ها و شبکه های مرتبط داشته باشند.

بهترین قیمت لوله گالوانیزه در تهران؛ خرید از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع طیف گسترده ای از انواع لوله های برق از قبیل لوله فولادی گالوانیزه گرم، لوله فولادی گالوانیزه سرد، لوله فولادی مشکی را به مشتریان عرضه می‌کند. در کنار این‌ها لوله های برق پلیمری pvc نیز وجود دارند که به فروش می‌رسند. تمام محصولات علیرغم کیفیت بالا قیمت مناسب نیز نسبت به بازار دارند. جهت کسب مشاوره خرید با این شرکت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما بیشتر شما را راهنمایی کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات