گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با تفاوت سینی کابل گرم و سرد؛ کدام سینی کابل بهتر است؟

آشنایی با تفاوت سینی کابل گرم و سرد؛ کدام سینی کابل بهتر است؟

آشنایی با تفاوت سینی کابل گرم و سرد؛ کدام سینی کابل بهتر است؟

سینی کابل یکی از تجهیزات لازم در برق کشی ساختمان و تاسیسات است. با توجه به اینکه سینی کابل در دو نوع سرد و گرم تولید می‌شود، لازم است با نحوه عملکرد و تفاوت سینی کابل سرد و گرم به طور کامل آشنا باشید. انتخاب یک سینی مناسب و کاربردی، موجب افزایش طول عمر و کیفیت عملکرد تجهیزات برقی خواهد شد. سینی‌های کابل از نظر جنس با ورق گالوانیزه تولید می‌شوند؛ اما این ورق گالوانیزه می‌تواند به صورت گرم یا سرد پوشش دهی شود تا مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و عوامل خورنده داشته باشد. برای انتخاب بهترین سینی کابل گالوانیزه، باید با تفاوت سینی کابل گرم و سرد آشنایی داشته باشید و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را بدانید. برای آشنایی با این ویژگی‌ها، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سینی کابل چیست؟

قبل از اینکه تفاوت سینی کابل گرم و سرد را توضیح دهیم، باید در مورد سینی کابل بیشتر بدانیم. سینی کابل در واقع یک سینی فلزی برای نگهداری، محافظت و سازماندهی کابل‌های برق بوده که با جنس‌های متفاوتی از جمله گالوانیزه، تولید می‌شود. این محصول از ورق فولادی تولید شده که برای مقاوم سازی در برابر زنگ زدگی و خوردگی، بر روی آن پوششی از جنس فلز روی قرار می‌دهند. به طور کلی سینی کابل گالوانیزه در برابر نفوذ رطوبت، گرد و غبار، تاثیر مواد شیمیایی و … بسیار مقاوم بوده و همین موضوع باعث شده تا از آن در فضاهای داخلی و خارجی انواع تاسیسات استفاده نمایند.

مراحل تولید لوله گالوانیزه + 2 روش تولید لوله گالوانیزه
مطالعه

سینی کابل مسیر عبور کابل‌های برق را تعیین کرده و امکان دسترسی برای تعمیر یا تعویض کابل‌ها را آسانتر خواهد کرد. سوراخ‌های ایجاد شده بر روی سینی باعث می‌شوند جریان هوا به خوبی گردش یافته و کابل‌ها بیش از اندازه گرم نشوند. به همین دلیل طول عمر کابل‌ها و دستگاه‌های مرتبط، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

تفاوت سینی کابل گرم و سرد چیست؟

معرفی سینی کابل گالوانیزه سرد

در این روش ورق موجود را طی فرایند الکترولیز روی تولید کرده که به آن الکتروگالوانیزاسیون نیز گفته می‌شود. ورق مورد نیاز برای ساخت سینی کابل، داخل محلولی از آب و نمک روی یا محلول اسیدی و نمک روی قرار داده می‌شود تا لایه‌ای از این محلول روی ورق را بپوشاند. سینی‌های تولید شده با روش گالوانیزاسیون سرد، ظاهری زیبا، براق و یکدست دارند؛ با این حال به اندازه سینی‌های گالوانیزه گرم در برابر ساییدگی و حفاظت کاتدی مقاوم نبوده و طول عمر کمتری خواهند داشت.

معرفی سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی‌های فولادی تولید شده پس از مونتاژ، داخل حمامی از فلز روی مذاب قرار داده می‌شوند. به این ترتیب تمامی نقاط سینی از جمله لبه‌ها، سوراخ‌ها و … با لایه‌ای از روی پوشش دهی خواهند شد. سینی کابل گرم پوششی ضخیم‌تر از نوع سرد داشته و علاوه بر چسبندگی و طول عمر بالا، در برابر خوردگی و سقوط بسیار مقاوم می‌باشد.

تفاوت سینی کابل گرم و سرد چیست؟

تفاوت سینی کابل گرم و سرد را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی نمود. طبیعتا به دلیل پوشش دهی یکنواخت‌تر، سینی کابل گالوانیزه گرم قیمت بالاتری نسبت به سینی کابل گالوانیزه سرد دارد. از این جهت فقط باید در مواقع لزوم، از سینی کابل گرم استفاده کرد. درک تفاوت سینی کابل گرم و سرد برای انتخاب بهترین این سینی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • تفاوت سینی کابل گرم و سرد از نظر آبکاری

مهم‌ترین تفاوت سینی کابل گرم و سرد از نظر آبکاری ورق‌های فولادی قابل بررسی است. سینی‌های کابل گالوانیزه گرم از ورق‌های فولادی که در یک حمام مذاب غوطه ور شده‌اند، تشکیل می‌شوند. این ورق‌های فولادی در یک حمام مذاب روی غوطه ور می‌شوند که باعث تشکیل یک لایه ضخیم روی روی آن‌ها خواهد شد. این فرآیند باعث ایجاد پوشش مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی در سینی کابل گرم خواهد شد. در مقابل، سینی‌های کابل سرد با ایجاد لایه نازکی از روی با کمک فرایند الکتروشیمیایی تولید می‌شوند. گالوانیزاسیون سرد نسبت به گالوانیزاسیون گرم زمان کمتری می‌برد و می‌تواند یک سطح صاف‌تر و براق‌تری را برای سینی ایجاد کند.

  • تفاوت سینی کابل سرد و گرم از نظر ضخامت روی

ضخامت لایه پوشش دهنده در سینی کابل سرد و گرم یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو سینه است. در فرآیند گالوانیزه گرم، غوطه وری عمقی ورق فولادی در محلول مذاب روی انجام خواهد شد که این موضوع می‌تواند لایه محافظ روی را با ضخامت بیشتری به وجود آورد. طبق استانداردهای موجود، سینی کابل گرم باید دارای ضخامت روی ۵۵ تا ۷۰ میکرون باشد. اما در سینی کابل سرد به دلیل اینکه از روش الکتروشیمیایی برای اعمال روی استفاده می‌شود، ضخامت بدست آمده بسیار پایین‌تر بوده و در نتیجه مقاومتی که سینی کابل سرد در برابر خوردگی دارد، کمتر است. معمولا ضخامت لایه آبکاری در سینی کابل سرد در حدود ۱۰ الی ۱۵ میکرون می‌باشد.

  • تفاوت سینی گرم و سرد از نظر ظاهری

به دلیل اینکه سینی کابل معمولا به صورت روکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظاهر زیبای آن می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. سینی‌های کابل گالوانیزه گرم دارای سطح نسبتا خشن با ظاهر غیر یکنواخت هستند که این موضوع به دلیل ضخامت بالای روی می‌باشد. رنگ این سینی‌ها مایل به خاکستری تیره بوده و ظاهر صنعتی‌تری دارد. در مقابل سینی‌های گالوانیزه سرد دارای سطح صاف و رنگ روشن‌تر هستند و می‌توانند زیبایی بیشتری را در فضا ایجاد کنند.

سیم کشی ساختمان؛ قطعات و تجهیزات مورد نیاز و نحوه اجرا
مطالعه

سینی کابل گالوانیزه گرم بهتر است یا سرد؟

سینی کابل گالوانیزه گرم بهتر است یا سرد؟

با توجه به تفاوت سینی کابل گرم و سرد می‌توان نتیجه گرفت که هر دوی این سینی‌ها دارای جزئیات قابل قبولی هستند؛ اما کاربردهای آن‌ها با هم متفاوت است. سینی‌های کابل گالوانیزه گرم مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. در مقابل سینی‌های کابل گالوانیزه سرد مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارند، ولی با قیمت ارزان‌تر و زیبایی بیشتری به فروش می‌روند. در محیط‌های خارجی و صنعتی که احتمال خوردگی سینی‌های کابل وجود دارد، استفاده از سینی کابل گالوانیزه گرم بهتر است؛ اما در محیط‌های داخلی می‌توان از سینی کابل گالوانیزه سرد استفاده کرد.

گروه صنعتی رفیع؛ ارائه دهنده انواع سینی کابل با بهترین کیفیت

درک تفاوت سینی کابل گرم و سرد برای افرادی که قصد تهیه این سینی‌ها را دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. گروه صنعتی رفیع، به عنوان یکی از بهترین گروه‌های تخصصی در حوزه فروش سینی کابل گالوانیزه شناخته می‌شود که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. در صورت نیاز به خرید انواع سینی‌های کابل و دریافت مشاوره جهت انتخاب بهترین آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.