گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست فلکسی ؛ خرید در متنوع ترین سایز، بهترین قیمت 

بست فلکسی ؛ خرید در متنوع ترین سایز، بهترین قیمت 

بست فلکسی ؛ خرید در متنوع ترین سایز، بهترین قیمت 

بست فلکسی یکی از قطعات کاربردی و مهم برای ایجاد اتصالاتی ایمن در شبکه های لوله کشی و کابل کشی می باشد. به دلیل ساختار بسیار منعطف و سبکی که دارند به راحتی در قسمتهای مختلف سازه قابل نصب هستند. شما می توانید از این نوع بست برای وسایلی که دارای مقطع گرد هستند استفاده کنید.

کاربرد این بست برای راه اندازی سیستم های دوربین مداربسته، کابل کشی های داخل ساختمان، احداث شبکه های روشنایی قوی و ایجاد اتصالات در سقف کاذب است. به دلیل وجود یک عایق پلیمری که کاملا از جنس pvc می باشد بدنه لوله های فلکسی و کابل ها سالم باقی می مانند.

در نتیجه باعث فشردگی و تغییر شکل آنها نمی شود. از طرفی بست های عایق دار مانع حرکت و لغزش لوله ها و کابل های برق می شوند. لذا به شکل کاملاً ثابت در محل خود باقی می مانند. این مزیت ها در مورد دیگر اتصالات مانند بست اسپیت عایق دار و همچنین بست چنگالی عایق دار نیز وجود دارد.

در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در ارتباط با ویژگی‌های ساختاری، مزیت ها و سایز آنها ارائه می دهیم تا اگر قصد خرید این بست ها را دارید کاملا با آگاهی کامل اقدام کنید.

بست لوله فلکسی ساخته شده از ورق گالوانیزه

جنس و متریال ساختی که برای بست فلکسی استفاده می‌شود کاملاً از ورق های گالوانیزه شده پیش ساخته می باشد. در واقع این ورق ها از آلیاژ فولاد هستند و به صورت یک بست نگهدارنده شکل دهی شدند. به جهت ضخامت کنترل‌شده ای که دیواره این بست دارد عملاً از انعطاف پذیری خوبی نیز برخوردار هستند.

به این صورت که به راحتی امکان نزدیک شدن به یکدیگر و تثبیت در محل اتصال را دارند. همانطور که می دانید ورق های گالوانیزه علیرغم مقاومت مکانیکی خود دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند. به همین دلیل در فضاهای مرطوب به خوبی به پشتیبانی از لوله ها و کابلهای برق می پردازند.

مقاله پیشنهادی:   بست کمربندی نردبان کابل برای نصب و ثابت نگه داشتن لدر کابل

ساختار آن به شکلی است که پایه ها دارای محل پیچ خور می باشند. تنها کافی است بست را در دور لوله و کابل مورد نظر قرار دهید تا با یک فشار اندک بتوانید آن را در محل مورد نظر پیچ کنید.

بست فلکسی همراه با عایق پلیمری

جلوگیری از آسیب فیزیکی به کابل ها با بست عایق دار

بهترین کاربردی که در قسمت قبل اشاره کوتاهی به آن شد وجود یک عایق پلیمری بر روی بست فلکسی بود. این عایق ها بافت نرمی دارند و زمانی که روی لوله های فلکسیبل و کابل های برق قرار می گیرند به خوبی به پشتیبانی آنها می‌پردازند. حال تصور کنید بدنه فلزی این بست ها با ساختار آسیب پذیر لوله های فلکسیبل و کابل ها در تماس باشند.

در این صورت در اثر فشار جزئی ممکن است باعث فرورفتگی یا پارگی غشای لوله ها و کابل ها شوند. در نتیجه وجود این عایق ها فوق العاده کاربردی خواهند بود.

ساختار یک طرفه بست فلکسی عایق دار

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی که انواع بست فلکسی عایق دار دارد این است که به صورت یک طرفه نصب می شود. دیگر بست های رایج مانند انواع بست اسپیت به شکل دو طرفه هستند و شما باید دو پیچ را در دو انتهای این بست محکم کنید.

اما در مورد بست فلکسی به هیچ عنوان این گونه نیست. در واقع بعد از سوار کردن بست بر روی لوله یا کابل به شکل یک طرفه می توان آنها را در ناحیه سقف یا دیوار و هر محل دیگری محکم کرد.

سایز بست فلکسی

سایزبندی های متنوعی برای بست های فلکسی وجود دارد. همان طور که می دانید لوله های فلکسیبل و همچنین کابل ها و به طور کلی لوله های برق در چندین سایز طراحی و تولید می شوند. اگرچه این بست ها انعطاف پذیری خوبی دارند اما تنها می‌توانند برای پشتیبانی از لوله ها و کابل هایی استفاده شوند که از لحاظ سایز و ابعاد و قطر داخلی هماهنگی و سازگاری کامل داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:   بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

برخی از ابعاد پرکاربرد محصول در نمره های ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۵ ، ۳۲ ، ۳۶ ، ۴۵ ، ۵۱ است. البته سایزبندی های دیگری نیز از این بست ها وجود دارد که شما می توانید در حین مشاوره با کارشناس فروش متناسب با ابعاد کابل ها و لوله های خود به انتخاب و خرید بپردازید.  در مجموع ما همواره تاکید می کنیم در مرحله اول در کنار بررسی کیفیت ساخت محصول یه ارزیابی سایز و ابعاد آن بپردازید.

بست فلکسی ساخته شده از ورق گالوانیزه

طراحی و ساختار کاملاً استاندارد

بست فلکسی در بسیاری از پروژه های کابل کشی و لوله کشی برق مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آنها در تمام دنیا شناخته شده است. در  نتیجه شرکت‌های تولیدکننده یک ساختار کاملا استاندارد و تایید شده را برای تولید این محصولات در پیش می گیرند.

از جمله استانداردهای مطرح می توان به iso و همچنین استاندارد bs اشاره کرد که همگی معیار های متفاوتی را برای ساخت یک محصول خاص تعریف می کنند. نوع متریال، میزان ضخامت، انعطاف پذیری محصول، عایق های پلیمری، ابعاد ساختاری همگی به صورت از پیش تعیین شده هستند.

تمام شرکت هایی که مسئولیت ساخت و تولید تجهیزات پشتیبانی کابل و لوله برق را بر عهده دارند قطعاً از این پروتکل ها برای ساخت این محصولات تبعیت می کنند. پس در حین خرید بست فلکسی اطمینان داشته باشید که از هر لحاظ یک قطعه کاملا استاندارد خریداری کرده اید.

باز و بست سریع بست فلکسی

همانطور که گفته شد این بست ها به صورت یک طرفه نصب می شوند. این ویژگی ارزشمند سرعت کار شما را افزایش می دهد و می توانید یک شبکه لوله کشی بسیار پیشرفته و پیچیده را داشته باشید. فرایند باز و بست این بست ها تنها با باز کردن یک پیچ و مهره انجام خواهد شد. لذا اگر قصد تغییر محل اتصالات را دارید در کوتاه ترین زمان می‌توانید این کار را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی:   سه راهی لوله برق؛ تکمیل کننده اتصالات لوله برق در ساختمان

قیمت بست فلکسی

قیمت بست فلکسی بر اساس معیارهای متنوعی مانند جنس محصول، سایز آن، نوع پوشش پلیمری و گالوانیزه بودن آن تعیین می شود. اگرچه اکثر بست ها ویژگی های ذکر شده را دارند اما برخی از شرکت ها ممکن است از لحاظ ساختاری تغییراتی را ایجاد کنند.

در مجموع این قطعات اتصال دهنده در بسته های ۱۰۰ عددی که بر اساس سایز آن متغیر است ارائه می شوند. طبیعتاً هرچقدر ابعاد آن بیشتر می شود ممکن است تعداد قطعات در هر بسته کاهش پیدا کنند. اما همگی دارای قیمت مقرون به صرفه و خوبی هستند.

بست فلکسی با کاربری‌های متعدد

خرید انواع اتصالات لوله برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می توانند متنوع ترین انواع بست های لوله برق و کابل های الکتریکی را در سایز بندی های کامل از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. علاوه بر این قطعات دیگری همچون جعبه تقسیم، سینی های کابل و دیگر تجهیزات که برای پشتیبانی از کابل های برق استفاده می شوند نیز موجود است. کارشناسان ما در حوزه فروش یک مشاوره کامل و تخصصی به شما ارائه می دهند تا یک روند خرید موفقیت آمیز را تجربه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات