گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

اتصالات لوله برق مانند بوشن برنجی حیاتی ترین قطعاتی هستند که معمولا در پروژه های کابل کشی همراه با لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مواردی لازم است که لوله های فولادی به تجهیزات مختلفی اتصال یابند. بنابراین به یکسری قطعات مکمل احتیاج دارند. نقش اتصالات در پروژه های احداث شبکه های کابل کشی با تجهیزات پایپینگ به قدری مهم و ضروری است که بدون استفاده از این قطعات کوچک نمی توان هیچگونه پروژه ای را تکمیل کرد.

همانطور که می‌دانید برای لوله کشی های برق قطعات اتصال دهنده مختلف وجود دارد که مهمترین آنها زانو درب دار، سه راهی درب دار، کاندولت‌ها و دیگر قطعات مشابه می‌باشد. همه اینها در جایگاه خود در موقعیت خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در کنار اینها قطعات کاربردی دیگری نیز وجود دارد که غالباً با عنوان بوشن برنجی یا براز بوشن شهرت دارند. این قطعات ساختار به نسبت متفاوتی دارند. در این این مقاله سعی می‌کنیم جزئیات بیشتری را در ارتباط با این قطعات ذکر کنیم تا اگر قصد خرید آن را دارید با اطلاعات کامل اقدام کنید.

براس بوشن یا بوشن برنجی چیست؟

براس بوشن یا بوشن برنجی جزو قطعات مکملی هستند که برای اتصال لوله فولادی برق به انواع جعبه تقسیم و تابلوها و قوطی گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید اصولا نمی توان لوله‌ها را بدون هیچگونه قطعات اتصال دهنده فلزی به دیگر باکس‌ها متصل کرد. چرا که در این صورت با کمترین اعمال نیرو می‌توانند از محفظه جدا شوند.

در واقع جدا شدن لوله‌ها از محفظه های اصلی خطرات و ریسک های بسیار بالایی را در پی دارد که نتیجه آن می‌تواند قطع شدن اتصالات کابلی و مختل شدن شبکه باشد. در واقع در نصب و اتصال لوله های برق موضوع امنیت جزو اولین المان هایی است که اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین نمی توان لوله‌ها را به صورت کاملا آزادانه در مسیرهای مختلف هدایت کرد. بوشن برنجی از قسمت داخلی باکس های فلزی می‌تواند باعث پایدار نگه داشتن لوله‌ها شود.

مقاله پیشنهادی:   بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

براس بوشن یا بوشن برنجی چیست؟

ساختار و شکل هندسی بوشن برنجی

بوشن برنجی از دو قسمت تشکیل شده است که شامل پایه و قسمت شش گوش می‌باشد. قسمت پایه دارای رزوه های خارجی است. همین محل مستقیماً به لوله‌ها پیچ می‌شود. در بالای قطعه نیز یک ناحیه شش گوش وجود دارد که غالبا به عنوان قسمت آچارخور تلقی می‌شود.

با پیچ کردن پایه به لوله‌ها می‌توانید با یک ابزار آچار مانند آن را به طور کامل بر روی لوله‌ها محکم کنید. قسمت شش گوش این قطعه در داخل محفظه یا باکس فلزی و جعبه تقسیم‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین لوله هایی که از قسمت پایین پیچ شده اند کاملاً به جعبه تقسیم‌ها متصل می‌شود و در اثر اعمال نیروی کششی جدا نخواهند شد.

استفاده از متریال برنج با چگالی بالا در ساخت قطعه

متریال برنجی از لحاظ مقاومت و استحکام ساختاری پایین تر از متریال فولادی و استیل می‌باشد. متریال برنجی همانطور که از نام آن مشخص است ساخته شده از فلزات برنج است. این فلزات چگالی بسیار بالایی دارند در نتیجه می‌توانند باعث افزایش طول عمر بوشن‌ها در شبکه پایپینگ شوند. مهمترین مزیتی که بوشن فلزی دارد ضد زنگ زدگی و خوردگی آنها می‌باشد.

بنابراین اگر در محیط های صنعتی قصد دارید از اتصال دهنده استفاده کنید. این اطمینان را داشته باشید که رطوبت محیط نمی تواند باعث تخریب ساختاری آن‌ها و به طور کلی از بین رفتن قطعات اتصال دهنده شوند. این مقاومت نه تنها در قسمت بدنه بلکه در ناحیه رزوه‌ها نیز وجود دارد. این رزوه‌ها اگرچه ظرافت بالایی دارند اما به راحتی دچار شکستگی، انحراف و مواردی از این قبیل نمی شوند.

مقاله پیشنهادی:   5 گام مهم در نصب سینی کابل (نوع قطعات و طریقه استفاده)

استفاده از متریال برنج با چگالی بالا در ساخت قطعه

استفاده همزمان از بوشن فولادی و برنجی

بوشن برنجی برای اینکه بتواند روی جعبه تقسیم‌ها کاملا سوار شود معمولاً از قسمت پایه بر روی بوشن فولادی پیچ می‌شود. همانطور که می‌دانید لوله های برق احتیاج به قطعات اتصال‌دهنده ثانویه دارند که از این طریق می‌توانند به شکلی کاملا پایدار در داخل جعبه تقسیم‌ها باقی بمانند. قسمت خارجی انتهای لوله دارای رزو است که از همین ناحیه با انواع بوشن فولادی پیچ می‌شوند.

با توجه به آنکه بوشن های فولادی از قسمت داخلی دارای رزوه هستند می‌توانند بر روی بوشن برنجی پیچ شوند. در واقع این قطعات به ترتیب استفاده می‌شوند تا در نهایت یک سیستم اتصالی قوی و پایداری را ایجاد کنند.

سایزبندی های براس بوشن لوله برق

لوله های برق در سایزبندی های متعددی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین اتصالات آنها نیز از لحاظ سایز باید در نمونه های مختلف باشند. بوشن برنجی معمولاً در ابعاد pg11 تا pg48 طبقه بندی می‌شوند. بنابراین این قابلیت را دارند که از اکثر سایزهای لوله های برق و اتصالات آن پشتیبانی کنند. نکته بسیار مهمی که در زمان خرید قطعات اتصال دهنده لوله فولادی برق باید همواره مدنظر قرار دهید.

این است که موضوع سایز را جزو اولویت های خود در نظر بگیرید. برای تعیین سایز صحیح بوشن‌ها در شبکه های کابلی کشی داخلی باید ابتدا به ارزیابی سایزهای لوله بپردازید. البته کارشناسان و تکنسین های اجرایی که مسئولیت نصب و راه اندازی شبکه های لوله کشی را بر عهده دارند به خوبی نسبت به این موضوع واقف هستند. در نتیجه همواره از سایز های صحیح قطعات استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:   خرید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد + بررسی نکات خرید

سایزبندی های براس بوشن لوله برق

قیمت بوشن برنجی برق

بوشن برنجی برق به عنوان کاربردی ترین قطعات اتصال دهنده همواره دارای نازلترین قیمت می‌باشند. اگرچه این قطعات در شمار اندک و تنها در انتهای لوله های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در بسیاری از پروژه های سنگین صنعتی لازم است تعداد بالای قطعات را استفاده کنید. در مجموع شرکت های تولید کننده داخلی به منظور کسب رضایت مشتری و همچنین ایجاد تعادل در بازار قیمت بسیار مناسب و ایده آلی را برای این دسته از محصولات در نظر می‌گیرند.

خرید بوشن برنجی از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند متنوع ترین قطعات اتصال دهنده لوله فولادی برق را در مدل‌ها و سایز بندی های مختلف از این شرکت تولیدی خریداری کنند. شما می‌توانید در بخش محصولات جزئیات فنی بیشتری را در ارتباط با آنها مطلع شوید. در این وب سایت تمامی محصولاتی که در این مرکز به فروش می‌رسند به صورت کامل معرفی شده اند. با مطالعه مقاله های مربوطه می‌توانید به اطلاعات نسبتاً جامعی دست پیدا کنید. اما در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات