گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

۵ مرحله اصلی در تولید سینی کابل گالوانیزه

۵ مرحله اصلی در تولید سینی کابل گالوانیزه

۵ مرحله اصلی در تولید سینی کابل گالوانیزه

بسیاری از خریداران که به دنبال تهیه سینی کابل برای پروژه های وسیع خود هستند. در ارتباط با مراحل تولید سینی کابل سوالاتی را دارند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند چه نوع محصولی و با چه ویژگی هایی را خرید می‌کنند. بسیاری از شرکت های صنعتی که شمار بالایی از تجهیزات پشتیبانی کابل از جمله سینی کابل گالوانیزه، نردبان کابل، لوله برق و اتصالات و غیره را می‌سازند مراحل تولید را بر اساس قواعد و استانداردهای بین المللی پیش می‌برند.

در نتیجه سینی هایی که شما انتخاب و خرید می‌کنید جزو با کیفیت ترین قطعاتی هستند که باعث حفاظت فیزیکی کابل های برق می‌شوند. در این مقاله بیشتر در مورد فرایند ساخت سینی های کابل صحبت می‌کنیم.

۱- برش و تولید ورق های استیل

تنها فلزی که در ضخامت پایین مقاومت و استحکام خود را حفظ می‌کند آلیاژهای استیل هستند. همانطور که می‌دانید صفحات فلزی که برای ساخت و تولید سینی کابل استفاده می‌شوند ضخامت کنترل شده ای را دارند. اما نمی‌توان چنین ضخامتی را بر روی فلزات دیگر ایجاد کرد و از آن توقع تحمل وزن بالا را داشت. آلیاژهای استیل یا فولادی به دلیل تراکم و چگالی بالایی که دارد.

حتی در حالت ورقه ای و نازک نیز می‌تواند وزن بالای کابل های برق را مهار کند. این ورقه‌ها با استفاده از دستگاه های مخصوص کات یا برش داده می‌شوند. در مرحله اولیه تولید هیچگونه خمکاری در سطح آنها وجود ندارد. به طوری که کاملا مسطح و صاف هستند.

با تزریق آلیاژهای مذاب فولادی در محفظه‌های خاص و همچنین گذراندن از غلتک‌ها و انجام پرداخت کاری در نهایت منجر به تولید لایه نازکی از فولاد می‌شود که بیشتر به شکل یک صفحه فلزی است.

مقاله پیشنهادی:   پایه سینی کابل با بهترین قیمت

برش و تولید ورق های استیل

۲- ایجاد پانچ کاری در صفحات استیل

یکی از ساختار های ویژه ای که در تولید سینی کابل در تهران عملیاتی می‌شود ایجاد پانچ یا سوراخ کاری در بدنه سینی است. این پانچ‌ها در سرتاسر قطعه در قسمت سطح مقطع و کف و حتی دیواره‌ها نیز وجود دارند.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که این پانچ‌ها در انواع سینی کابل با چه هدفی انجام می‌شود و چه دلیلی برای اجرای آن وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که وجود سوراخ یا پانچ در بدنه سینی کابل باعث ایجاد جریان هوا در داخل محفظه می‌شود.

معمولاً کابلهای برق که حامل جریان الکتریسیته قوی هستند ممکن است در مسیر خود دچار افزایش دما شوند. این گرما اگر در یک محیط بسته کاملا ایزوله تجمع یابد می‌تواند به بدنه کابل‌ها و غشای پلیمری آنها آسیب وارد کند. در نتیجه مهندسان در شرکت های تولید کننده سینی کابل با یک ایده منحصر به فرد بدون آنکه از مقاومت فلز کاسته شود بدنه اصلی را پانچ کاری می‌کنند.

در نتیجه کابل‌ها بدون مشکل و کاملاً سالم باقی می‌مانند. از طرفی می‌توان از طریق این سوراخ‌ها یکسری بندها را عبور داد تا باعث ثابت نگه داشتن کابل‌ها شویم.

ایجاد پانچ کاری در صفحات استیل

۳- فرایند گالوانیزاسیون در تولید سینی کابل

فرایند گالوانیزاسیون جزو مراحل اصلی در هر شرکت تولید سینی کابل است. اصولاً فلزات و همچنین آلیاژهای استیل مستعد زنگ‌زدگی، خوردگی و آسیب در برابر رطوبت هستند. بنابراین باید یک چاره‌ای مبنی بر مقاوم سازی فلزات در پیش گرفته شود.

گالوانیزه کردن بهترین اقدامی است که می‌توان فلزات را در محیط های مرطوب کاملا سالم نگه داشت. در این مرحله صفحات فلزی در داخل یک حمام زینک مذاب قرار می‌گیرند و کاملاً در آن غرق می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   ویژگی‌ها و مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی

با آغشته شدن فلزات استیل به محلول های زینک یک لایه نازکی در سطح فلز میچسبد که پس از خشک شدن جزوی از قطعه خواهد شد. البته قبل از آنکه که صفحات فلزی با محلول های مذاب زینک پوشش دهی شوند یک آماده سازی و چربی زدایی روی فلز انجام می‌شود تا صفحات کاملا تمیز و پاک شوند و سپس در مرحله گالوانیزاسیون قرار بگیرند.

۴- مرحله خم کاری در تولید سینی کابل

اگر به ساختار سینی های کابل دقت داشته باشید می‌بینید که در سطح خود دارای چندین خمکاری هستند. به طور دقیق دو خم در لبه‌ها و دو خم در سطح مقطع سینی وجود دارد که در مجموع چهار خم را ایجاد می‌کند. لبه های سینی به این دلیل خم کاری می‌شوند که باعث آسیب به کابل‌ها نشوند.

معمولا لبه‌های هر نوع فلزی یک ساختار برنده و تیز را دارد. از آنجایی که کابل‌ها دارای غشای پلاستیکی هستند با برخورد به این ناحیه امکان آسیب به آنها وجود دارد. به همین دلیل مهندسان ساخت سینی سعی می‌کنند لبه‌ها را نیز خمکاری کنند.

در قسمت سطح مقطع نیز به منظور ایجاد یک محفظه ایده آل خمکاری صورت می‌گیرد. به جهت ضخامت اندکی که ورق های سینی دارند به راحتی می‌توان با ابزارهای مخصوص تعداد محدودی خم را در سینی‌ها ایجاد کرد. آنچه که باعث افزایش و کاهش سایز سطح مقطع سینی می‌شود دقیقاً همین مرحله است.

به بیان ساده تر اگر می‌خواهید عرض سینی بلندتر باشد بهتر است از ورقه های بزرگتری استفاده کنیم. سپس با ایجاد فاصله بیشتر در خم کاری می‌توانیم عرض بزرگتری را ایجاد کنیم.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی

مرحله خم کاری در تولید سینی کابل

۵- تولید سینی کابل همراه با ساخت درپوش‌ها و اتصالات

مرحله ساخت درپوش‌ها و اتصالات سینی کابل جزو مراحل تولید سینی کابل قلمداد می‌شود. اصولاً سینی‌ها بدون اتصالات قابلیت استفاده ندارند. پس نمی توان تولید آنها را کاملاً جدا در نظر گرفت. این دو قطعه مکمل یکدیگر هستند. به منظور ایجاد شبکه های یکپارچه پشتیبانی کابل حتماً باید با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. در پوش‌ها در واقع همان صفحات فلزی هستند که روی سینی قرار می‌گیرند و از کابلهای برق حفاظت می‌کنند.

اتصالات نیز شامل زانوها، سه راهی‌ها، چهارراه‌ها، رایزر‌ها و غیره می‌شوند که باعث انشعاب گیری و ادامه مسیر سینی‌ها در سازه می‌شوند. اینکه چه تعداد اتصالات را در هر شبکه استفاده کنید بستگی به نوع پروژه شما دارد. بنابراین معماری های مختلفی را می‌توان در فرایند نصب و اتصال سینی‌ها ایجاد کرد.

فروش سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

فروش سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

 گروه صنعتی رفیع به عنوان یک تولید کننده معتبر در سطح کشور متنوع ترین سینی های کابل را در سایزبندی های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کیفیت بالا، ساختار گالوانیزه شده و از همه مهم تر قیمت مناسب از مزیت‌های اصلی این محصولات قلمداد می‌شود.

کارشناسان ما در حوزه فروش سینی کابل سعی می‌کنند بهترین قطعات را متناسب با پروژه ای که قصد اجرای آن را دارید معرفی کنند. با خرید از این مجموعه یک تجربه خرید کاملا موفق و رضایت بخش را خواهید داشت.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات