گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب

تولید لوله برق؛ تنوع بالا، استاندارد و قیمت مناسب

با تولید لوله برق و استفاده از آن در پروژه کابل کشی می‌توان کابل‌های الکتریکی را در مسیرهای مختلف یک سازه هدایت کرد. از آنجایی که کابل‌های برق دارای یک ساختار آسیب‌پذیر هستند نمی‌توان کابل‌ها را بدون تجهیزات پشتیبان و حفاظتی در امنیت کامل در سازه قرار داد. پس از لوله‌ها استفاده می‌شود که در وهله اول امنیت شبکه برقرار شود.

لوله‌های برق تنوع ساختاری بالایی دارند که هر کدام بر اساس شرایط پروژه، نوع کابل‌ها، مسیرهای تعیین شده در یک سازه استفاده می‌شوند. در ادامه مقاله می‌خواهیم در مورد هر کدام از این لوله‌ها اطلاعات مختصر و مفیدی را ذکر کنیم تا با تنوع آنها آشنا شوید.

تولید لوله برق فولادی گالوانیزه گرم

یک لوله فولادی گالوانیزه گرم ساخته شده از ورقه های فولادی دارای پوشش گالوانیزه می‌باشد. این نوع از لوله‌ها ساختار بسیار مقاوم دارند و کاملا ضد زنگ می‌باشند. برای نصب و اتصال لوله فولادی گالوانیزه برق نیاز به اتصالات مختلفی همچون بوشن، زانوها، سه راهی‌ها و دیگر قطعات اتصال دهنده داریم. اتصالات سازه‌ای آنها غالباً از نوع ریل سی چنل، بست های چنگالی و همچنین انواع بست اسپیت هستند که در ارتفاعات سازه نصب می‌شوند. البته این اتصالات برای سایر لوله‌ها نیز به کار گرفته می‌شوند.

برای تولید لوله برق فولادی گالوانیزه گرم پس از برش دهی ورقه‌های فولادی گالوانیزه شده آنها را با استفاده از دستگاه و تجهیزات مخصوص به شکل رول یا لوله‌ای در می‌آورند. بعد از آن لبه های به هم رسیده ورق‌ها را به یکدیگر جوش می‌دهند و یک لوله کاملاً مقاوم و با سایز استاندارد را تولید می‌کنند. ابعاد و سایزبندی تولید این لوله‌ها متنوع است و می‌توانند انواع کابل‌های برق را در یک سازه صنعتی وسیع پشتیبانی کنند.

مقاله پیشنهادی:   وزن لوله های فولادی برق + جدول سایزبندی و فرمول محاسباتی

تولید لوله برق فولادی گالوانیزه گرم

تولید لوله برق فولادی گالوانیزه سرد

یکی از اهداف مهمی که برای تولید لوله برق گالوانیزه سرد دنبال می‌شود ایجاد شبکه‌های کابل کشی در محیط‌های با تنش کمتر است. بنابراین می‌توان پروژه‌های گسترده لوله کشی برق را با کمترین هزینه تکمیل کرد. چرا که لوله های فولادی که دارای پوشش سرد هستند نسبت به مدل‌های گالوانیزه گرم ارزان‌تر هستند. اما از لحاظ نوع اتصالات و دیگر قطعاتی که در یک سازه نصب می‌شوند کاملاً یکسان می‌باشند. معمولاً از پوشش‌های رنگی حاوی زینک برای ضد زنگ کردن لوله‌ها استفاده می‌شود. اما در محیط‌های صنعتی که رطوبت زیادی وجود دارد حتماً ترجیح بر این است که از سایزبندی‌های مختلف لوله فولادی گالوانیزه برق استفاده شود.

تولید لوله برق فولادی مشکی

برای تولید لوله برق فولادی مشکی مراحل ساخت همانند نمونه های قبلی است. با این تفاوت که به جای استفاده از پوشش‌های گالوانیزه از رنگ‌های اپوکسی برای مقاوم سازی لوله استفاده می‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند تا حد زیادی از زنگ زدگی و خوردگی فلز جلوگیری کنند. اگرچه درجه مقاومت آنها به پوشش‌های گالوانیزه گرم نمی رسد اما می‌تواند سبب کنترل قیمت محصول شوند. یک لوله فولادی مشکی نمی‌تواند در هر نقطه‌ای از سازه استفاده شود اما غالباً نواحی روکار انتخاب می‌شود. نوع بسته‌بندی آنها بر اساس سایز آنها می‌باشد. به این صورت که هر چقدر قطر کوچک‌تری داشته باشند تعداد آنها در هر بسته یا بندیل افزایش می‌یابد. مقاومت مکانیکی و ضربه‌ای بالایی دارند و همین ویژگی مانع تخریب ساختاری آنها مانند شکستگی خواهد شد.

تولید لوله برق فولادی مشکی

تولید لوله برق پی‌وی‌سی

لوله برق پی‌وی‌سی ساخته شده از مواد پلی وینیل کلراید می‌باشند که وزن بسیار پایینی دارد و می‌تواند بدون اتصالات بین لوله‌ای در یک سازه مسیریابی شود. به این صورت که این لوله‌ها غالباً به شکل لوله خم سرد و همچنین لوله خم گرم هستند. نمونه‌های خم گرم احتیاجی به حرارت جهت انحراف ندارند. حال آنکه مدل‌های خم گرم باید با یک منبع حرارتی تماس داشته باشند تا به شکل کاملاً انعطاف پذیر تغییر جهت دهند. هر نقطه‌ای از لوله که در معرض حرارت قرار بگیرد در همان قسمت امکان خم کاری وجود دارد. تولید لوله برق پی‌وی‌سی نیز در یک شماره بالا انجام می‌شود تا در کاربری‌های خاص کابل کشی استفاده شود.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل آلومینیومی؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و سایز

تولید لوله برق فلکسیبل پلیمری

برای تولید لوله برق فلکسیبل از پلیمرهای ساختار یافته پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. این لوله‌ها یک ساختار فنری شکل دارند که بسیار سبک و به هر جهت قابلیت تغییر مسیر دارند. لوله های خرطومی دقیقاً همان لوله‌هایی هستند که برای سیم کشی داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضد حرارت هستند و در تماس با گرما و نوسانات دمایی تا یک حدی ساختار خود را حفظ می‌کنند.

البته برای سایر پروژه‌ها مانند نصب و راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی، مسیریابی در سقف کاذب نیز قابل استفاده هستند. در رنگ بندی‌ها و سایزهای مختلفی به فروش می‌رسند. این لوله‌ها تنها مناسب سیم‌های برقی می‌باشند و نمی‌توان کابل‌های قطور را با آنها هدایت کرد. چرا که کابل های بزرگتر هم وزن بیشتری دارند و هم انعطاف کمتری در نتیجه لوله‌های فولادی انتخاب خوبی برای این کابل‌ها هستند.

 لوله برق خرطومی فلزی

 لوله برق خرطومی فلزی

لوله برق فلکسیبل فلزی یکی دیگر از محصولات پرکاربرد محسوب می‌شود. این لوله‌ها در مقایسه با لوله فلکسیبل پلیمری تنها دارای یک متریال آلیاژی فلزی است. بنابراین ساختار غیر پلیمری آنها باعث می‌شود بهترین حفاظت را از کابل‌ها داشته باشند.

در فرایند تولید لوله برق خرطومی نیز اتصالات آنها بسیار اهمیت دارد. معمولاً این لوله‌ها با استفاده از انواع گلندها به دیگر تجهیزات مانند جعبه تقسیم و باکس فلزی برق متصل می‌شوند. نوع بسته‌بندی آنها نیز پس از تولید به صورت کلاف در متراژ‌های بلند می‌باشد. یک لوله فنری انعطاف پذیر برای سیم‌کشی‌های ساختمان تجاری و صنعتی هستند.

 لوله برق خرطومی فلزی روکش‌دار

محصول دیگر از تولید لوله برق، لوله های فلکسیبل فلزی روکش‌دار هستند. یعنی این لوله‌ها هم ساختار انعطاف پذیری دارند و هم اینکه از آلیاژ‌های فلزی ساخته شده‌اند و از طرف دیگر دارای یک پوشش پلیمری اضافه نیز هستند که مقاومت آنها را تکمیل می‌کند. این لوله‌ها نیز برای پروژه‌های مختلف از قبیل راه‌اندازی سیستم‌های مانیتورینگ، دوربین‌های مداربسته و دیگر شبکه‌های سیم کشی در یک سازه هستند. با این لوله‌ها امکان مدیریت کابل‌ها فراهم است و در صورت بروز عیب ساختاری و نقص فنی می‌توان در سریع‌ترین زمان کابل‌ها را از لوله‌ها خارج و مجدداً داخل لوله‌های خرطومی قرار داد.

مقاله پیشنهادی:   قیمت براس بوش فلزی و پلاستیکی + استعلام قیمت روز براس بوشن

گروه صنعتی رفیع بهترین تولید کننده لوله برق

گروه صنعتی رفیع به عنوان بهترین تولید کننده لوله برق همواره در نظر دارد تا خدمات گسترده‌ای را برای مجموعه‌های صنعتی و کاری و دیگر پروژه‌هایی که نیاز اساسی به انواع لوله برق دارند ارائه دهد. این مرکز تا به امروز توانسته است همکاری‌های گسترده‌ای با صنایع گوناگون در جهت تکمیل پروژه‌های کابل کشی داشته باشد. به همین دلیل آمادگی لازم را داریم که انواع قطعات پشتیبانی کابل در مدل‌های مختلف را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات