گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی

جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی

جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی

جعبه تقسیم ترمینال دار برق یکی از قطعات فوق العاده اساسی در شبکه های کابل کشی داخلی می‌باشد. در واقع با استفاده از این باکس‌ها می‌توان انشعاب گیری های مختلف و اتصالات کاملاً ایمن و پایداری را ایجاد کرد. معمولاً در پروژه های برق کشی سازه های صنعتی، مسکونی و تجاری این باکس‌ها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. جعبه تقسیم برق از لحاظ ساختار نمونه‌های متعددی دارد. می‌توان به مدل های جعبه تقسیم گالوانیزه، جعبه تقسیم آلومینیومی، جعبه تقسیم چدنی و همچنین جعبه تقسیم پلاستیکی اشاره کرد.

هر کدام از این‌ها دارای ساختار متفاوتی هستند. در نتیجه مقاومت و استحکام بدنه آنها با یکدیگر فرق دارد. نمونه های چدنی به جهت استفاده از متریال فلزی بسیار سخت هم وزن بیشتری دارند و هم نسبت به ضربه، اعمال نیرو و فشار مقاوم هستند. مدل های آلومینیومی نیز ساختار مقاومی دارند و در پروژه های متعدد سیم کشی استفاده می‌شوند. نمونه های پلاستیکی نیز در محیط های کم تنش تر به کارگیری می‌شوند.

با توجه به وفور استفاده جعبه تقسیم ترمینال دار در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی جامع و کاربردی را در ارتباط با این باکس‌ها ارائه دهیم تا اگر قصد خرید جعبه تقسیم برق را دارید با رویکرد هوشمندانه اقدام کنید.

نقش ترمینال‌ها در جعبه تقسیم برق

همانطور که از نام جعبه تقسیم ترمینال دار مشخص است دارای ترمینال یا پایانه و یا به عبارت دقیق تر محل اتصالات کابل هستند. ترمینال‌ها نقاطی از جعبه تقسیم محسوب می‌شوند که سیم های برق در داخل آن قرار می‌گیرند و با استفاده از پیچ های مخصوصی در جایگاه خود تثبیت می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

این ترمینال‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند تا اتصالات به صورت کاملا محکم باقی بمانند. از آنجایی که سیم های برق نباید با یکدیگر تماس داشته باشند این پایانه‌ها می‌توانند یک تفکیک و نظم خاصی را در داخل جعبه تقسیم ایجاد کنند.

به همین دلیل علاوه بر برقراری اتصالات به عنوان عایق جریان برق برای بدنه باکس نیز عمل می‌کنند. نکته مهمی که در زمان استفاده از جعبه تقسیم ترمینال دار باید به آن توجه کنیم این است که فرایند قرار دادن جعبه تقسیم در شبکه کابل کشی ساختمان باید کاملا صحیح و طبق اصول خود انجام شود. یعنی سیم های ورودی و خروجی باید در پایانه های صحیح و مناسب قرار بگیرند. در نتیجه بروز هرگونه خطا آسیب های سنگینی را به وجود می‌آورد.

نقش ترمینال‌ها در جعبه تقسیم برق

مزیت های استفاده از جعبه تقسیم ترمینال دار

مزیت های بسیار زیادی را می‌توان برای جعبه تقسیم ترمینال دار برشمرد که مهمترین آن ایجاد یک مدیریت صحیح در داخل باکس برق می‌باشد. اگر به هر طریقی و بنا به هر دلیلی نیاز به تغییر ،جایگزین کردن، رفع عیب و اصلاح اتصالات داخلی این باکس‌ها را داشتید به راحتی می‌توانید درپوش جعبه‌ها را بردارید و به انجام تغییرات خود بپردازید.

پس پایانه های ترمینال دار در کنار نظم بالایی که در سیم کشی ایجاد می‌کنند مدیریت آن را نیز سهل و آسان خواهند کرد. این موضوع فوق العاده برای تکنسین‌ها و متخصصین برق کشی ساختمان اهمیت دارد. چرا که سرعت کار آنها افزایش می‌یابد و می‌دانند دقیقاً چه کارهایی را برای اصلاح شبکه داخلی انجام دهند.

مزیت دیگری که این باکس ها دارند این است که در سایزبندی های متعدد عرضه می شوند. به همین دلیل اگر می خواهید انشعابات وسیعی را با استفاده از این باکس ها ایجاد کنید می توانید مدل های سایز بزرگ این محصولات که دارای ترمینال های متعددی هستند خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی:   انواع بست ریلی و مزایای استفاده از آن‌ها + نکات مهم برای خرید

استفاده از قطعات اتصال دهنده بر روی جعبه تقسیم ترمینال دار

برای اینکه بتوان کابل های برق را به طور کاملا ایمن و استاندارد به داخل جعبه تقسیم ترمینال دار هدایت کرد از یکسری اتصالات ثانویه استفاده می‌شود. این قطعات با عنوان گلند‌ها معروف هستند. در مدل های پلاستیکی و فلزی یا نمونه های برنجی طراحی و تولید می‌شوند. با استفاده از گلند کابل می‌توانید کابل‌ها را با امنیت بالا به جعبه تقسیم ترمینال دار متصل کنید.

رزوه های داخلی که در محل پیچ گلند وجود دارند مانع جدا شدن کابل از باکس خواهد شد. اصولاً در قسمت ورودی و خروجی این باکس‌ها از گلند‌ها استفاده می‌شود. دیگر وظایف گلندها جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و رطوبت و سیالات به داخل باکس خواهد بود. علاوه بر گلند کابل مدلهای دیگری مانند گلند تک پیچ، گلند دو پیچ نیز وجود دارد که هر کدام برای نصب لوله برق به جعبه تقسیم گالوانیزه و دیگر باکس‌ها و تابلوهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت های استفاده از جعبه تقسیم ترمینال دار

کاربرد اصلی جعبه تقسیم ترمینال دار

اهداف متعددی را می‌توان برای استفاده از جعبه تقسیم ترمینال دار و دیگر مدل های آن ذکر کرد. همانطور که می‌دانید کابل های فشار قوی که از قسمت ترانس های برق به داخل سازه هدایت می‌شوند. برای آنکه بتوانند به نقاط مختلف برق‌رسانی کنند نیاز به جعبه تقسیم برق دارند. اهداف مرتبط با استفاده از این باکس‌ها کاملاً ساده است. در واقع با استفاده از این قطعات شبکه برق رسانی راحت تر و با بازده ای بهتر انجام خواهد شد.

از طرفی اگر نیاز به شبکه های گسترده تری مانند راه اندازی دوربین های مداربسته، سیستم اطفاء حریق و یا شبکه های کنترل و مانیتورینگ را دارید این قطعات بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. به طور کلی می‌توان مدیریت صحیح شبکه برق رسانی را جزو اهداف اصلی به کارگیری از جعبه تقسیم ترمینال دار ذکر کرد.

مقاله پیشنهادی:   نگهدارنده کابل برق؛ بررسی انواع، ساختار و ویژگی‌ها

قیمت انواع جعبه تقسیم

قیمت جعبه تقسیم برق به المان های متعددی بستگی دارد که مهمترین آن جنس و ساختار محصول و همچنین سایز و ابعاد آن می‌باشد. طبیعتا هر چقدر از آلیاژ های با کیفیت تر و مقاوم تر در ساخت آن‌ها استفاده شود و سایزبندی های آن نیز افزایش یابد با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند. اما در مجموع همه این محصولات در یک رنج قیمتی بسیار مقرون به صرفه قرار دارند. به همین دلیل شما نباید نگران هزینه خرید جعبه تقسیم برق باشد

قیمت انواع جعبه تقسیم

فروش جعبه تقسیم برق در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده نمونه های مختلفی از انواع جعبه تقسیم برق با بالاترین کیفیت می‌باشد. این مجموعه تولیدی به منظور کسب رضایت مشتری سعی می‌کند مناسب ترین قیمت را برای محصولات خود در نظر بگیرد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و از همه مهمتر کسب مشاوره تخصصی در ارتباط با نوع پروژه و نحوه استفاده از قطعات با کارشناسان ما در تماس باشید تا جامع ترین اطلاعات و رهنمودهای اساسی به شما ارائه شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات