گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت

جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت

جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت

جعبه تقسیم ضد انفجار یک وسیله کاربردی و بسیار مهم برای برقراری اتصالات و همچنین ایجاد انشعابات می‌باشد. بدنه محکم، ساختار ضد زنگ و مهر و موم بودن شرایطی را فراهم می‌کند تا اتصالات و ترمینال های داخلی در بالاترین سطح امنیت قرار داشته باشند. این جعبه تقسیم برق به گونه ای طراحی شده است که از بروز آتش سوزی، انفجار و مواردی از این قبیل در محیط های پر ریسک صنعتی که غالباً با مواد و ترکیبات اشتعال زا سروکار دارند جلوگیری می‌کند. در ادامه این مقاله ضمن معرفی انواع آن جزئیات بیشتری در ارتباط با این محصول ذکر می‌کنیم.

انواع جعبه تقسیم ضد انفجار

جعبه تقسیم ضد انفجار در نمونه های مختلف و همچنین برندهای متفاوت طراحی و تولید می‌شود. از جمله پرفروش ترین این محصولات نمونه های جعبه تقسیم وارم(warom)، جعبه تقسیم ضد انفجار GRP، جعبه تقسیم cortem و همچنین جعبه تقسیم CEAG می‌باشد. هر کدام از این‌ها غالباً ویژگی های ساختاری خاصی دارند و متناسب با شرایط محیط انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال در نمونه وارم، این نوع جعبه‌ها در محیط هایی که ضریب ریسک بسیار بالایی وجود دارد ایده آل خواهند بود. جنس و متریال ساخت آن‌ها می‌تواند از آلومینیوم یا چدن باشد. طبیعتاً نمونه های چدنی چگالی بالا و همچنین سختی بدنه مناسبی دارند.

در ارتباط با نمونه GRP، این باکس‌ها ساختار پلیمری دارند و معمولاً در محیط های با ضریب تنش متوسط استفاده می‌شوند. برای باکس cortem نیز دو نمونه مختلف را می‌توان ذکر کرد که هر کدام از لحاظ ضخامت با دیگری تفاوت دارد. آنهایی که ضخیم تر هستند وزن بیشتری نیز دارند. باکس های CEAG مدل های گردی هستند و می‌توانند شمار بالایی از ترمینال‌ها و همچنین اتصالات برقی را پشتیبانی کنند.

مقاله پیشنهادی:   قیمت لدر کابل (نردبان کابل) چقدر است؟ + 7 عامل موثر روی آن

انواع جعبه تقسیم ضد انفجار

جعبه تقسیم ضد انفجار با استاندارد بین المللی

تجهیزات و قطعاتی که در پروژه های کابل کشی و نصب و اتصال شبکه های برق رسان مورد استفاده قرار می‌گیرند همگی نیاز به تاییدیه های بین المللی دارند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما می‌خواهید این قطعات را در محیط های صنعتی و با ریسک بالا استفاده کنید. بنابراین غیر استاندارد بودن قطعات خسارات جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند. برای جعبه تقسیم ضد انفجار مجموعه ای از چند تاییدیه بین المللی مانند IECEx و همچنین گواهینامه های ضد انفجار ATEX تعریف شدند.

زمانی که شما در مورد هر یک از نمونه های جعبه تقسیم صنعتی این گونه گواهینامه‌ها را می‌بینید قطعاً اطمینان شما برای خرید افزایش پیدا می‌کند. در مورد سایر تجهیزات الکترونیکی نیز این قاعده وجود دارد. لذا همواره باید موضوع استاندارد و تاییدیه های تعریف شده را از فروشندگان بخواهیم.

شکل هندسی

جعبه تقسیم ضد انفجار دارای اشکال هندسی ساده مانند مستطیل، مربع و دایره می‌باشند. البته هر دوی آنها به بهترین شکل می‌توانند از اتصالات داخلی باکس محافظت کنند. از طرفی تعداد خروجی های آنها نیز برای ایجاد انشعابات متغیر می‌باشد. طبیعتاً انواع جعبه تقسیم برق که ابعاد بزرگتری دارند می‌توانند تعداد ورودی و خروجی های بیشتری را داشته باشند. در نتیجه انشعابات گسترده‌تری را می‌توانید برقرار کنید. در مجموع آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانیم در داخل جعبه تقسیم ضد انفجار اتصالات را در داخل ترمینال‌ها به درستی برقرار کنیم تا علاوه بر افزایش امنیت پروژه در بلند مدت نیز شاهد بروز نقص فنی در شبکه نباشیم.

مقاله پیشنهادی:   انواع سینی کابل استیل و استفاده های آن

جعبه تقسیم ضد انفجار با استاندارد بین المللی

کاربردها

بسیاری از مشاغل و سازه های صنعتی و کارگاه‌ها ممکن است در گروه‌های پرخطر یا پرریسک قرار بگیرند. منظور از این عبارت این است که برخی نواحی با عناصر اشتعال زا از قبیل ترکیبات سوختی سرو کار دارند. در چنین شرایطی کوچکترین تخلیه الکتریکی به صورت جرقه می‌تواند انفجارهای مهیب و بسیار عظیمی را ایجاد کند. به همین دلیل باید از ابزارها و قطعاتی استفاده کنیم که علاوه بر افزایش امنیت محیط بتواند محل اتصالات برقی را کاملا از محیط بیرون جدا کنند. اصولاً اتصالات برقی بنا به دلایل مختلف از قبیل رطوبت، گرد و غبار، تماس با عناصر خارجی و غیره ممکن است دچار تخلیه الکتریکی به صورت جرقه شوند.

لذا نمی توانید اتصالات را خصوصاً در محیط های پر ریسک به همان حالت اولیه رها کنید. جعبه تقسیم ضد انفجار طوری طراحی شده است تا بتواند بهترین عملکرد را در محیط های با ضریب ریسک بالا داشته باشد. معمولاً کارخانجات پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، مخازن نفت و گاز، ایستگاه های توزیع سوخت بنزین و گاز، نیروگاه‌ها، بسیاری از محیط های نظامی و غیره همگی در دسته مناطق پر خطر قرار می‌گیرند. به صورت کاملا هوشمندانه می‌توان جعبه های تقسیم ضد انفجار را در چنین محیطی استفاده کرد.

قیمت جعبه تقسیم ضد انفجار

چند موضوع مهم مستقیماً بر روی قیمت جعبه تقسیم ضد انفجار اثر می‌گذارد. موضوع اول مرتبط با جنس و متریال ساخت این باکس‌ها می‌باشد. طبیعتاً مدل هایی که از آلومینیوم و فلزات نرم تر ساخته شده اند قیمت پایین تری دارند. اما جعبه تقسیم هایی که از فلزات چدنی طراحی و تولید می‌شوند نسبت به نمونه های آلومینیومی قیمت بالاتری دارند. از طرف دیگر سایز این قطعات متغیر می‌باشد. با افزایش سایز تغییر محسوسی در قیمت محصول حاصل می‌شود. از طرفی برخی از مدل های این باکس‌ها به صورت وارداتی از کشورهای مختلف نظیر چین و آلمان هستند.

مقاله پیشنهادی:   بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

این محصولات در قیاس با نمونه های داخلی قیمت بسیار بیشتری دارند. اما در برخی از موارد کیفیت و عملکرد خوبی را در محیط های پر تنش صنعتی ارائه می‌دهند. البته نمونه های داخلی نیز کاملاً استاندارد هستند و بر اساس معیارهای بین المللی طراحی و ساخته می‌شوند. اگر مدیریت یک مجموعه صنعتی را بر عهده دارید. می‌توانید از نمونه های داخلی این قطعات و تجهیزات استفاده کنید. در نتیجه هزینه پروژه های شما نیز کاهش پیدا می‌کند.

قیمت جعبه تقسیم ضد انفجار

خرید جعبه تقسیم ضد انفجار از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولیدکننده برتر در سطح کشور همواره سعی می‌کند بهترین خدمات را در ارائه تجهیزات پشتیبانی کابل برق و قطعات مرتبط مانند جعبه تقسیم به مشتریان داشته باشد. جعبه تقسیم ضد انفجار یکی از محصولاتی است که همواره مورد استقبال صنعتگران قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سایزبندی های مختلف و با کیفیت ایده آل در این مرکز به فروش می‌رسند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات