گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم پلاستیکی و مزیت های آن

جعبه تقسیم پلاستیکی و مزیت های آن

جعبه تقسیم پلاستیکی و مزیت های آن

جعبه تقسیم پلاستیکی در کنار سایر محصولات مرتبط مانند جعبه تقسیم گالوانیزه و جعبه تقسیم آلومینیومی کاربردهای بسیار بالایی دارد. این محصولات اگرچه ساخته شده از پلیمرهای صنعتی می باشند اما از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. همانطور که می دانید جعبه تقسیم های برق می توانند از طریق ترمینال های داخلی انشعابات متعددی را در مسیر کابل کشی برق ایجاد کنند.

موارد استفاده آنها به قدری گسترده است که علاوه بر محیط های کاری و صنعتی می توانند در سازه های مسکونی و تجاری نیز استفاده شوند. در این مقاله ضمن معرفی نوع ساختار محصول در ارتباط با مزیت ها و امتیازات آن نیز صحبت می کنیم.

نوع ساختار جعبه تقسیم پلاستیکی

اگرچه جعبه تقسیم پلاستیکی ساخته شده از پلیمر های ساختار یافته می باشد اما ممکن است برای بسیاری از خریداران این سوال مطرح شود که جنس پلاستیک این جعبه تقسیم ها دقیقاً از چه موادی می باشد؟ ABS یا “آکریلونیتریل بوتادین استایرن” دقیقا همان ماده ای است که در ساخت جعبه تقسیم پلاستیکی استفاده می شود.این نوع پلیمر زمانی که برای تولید جعبه تقسیم برق قالب گیری می شود دارای شدت سختی بسیار بالایی می باشد.

مقاومت حرارتی بالا و همچنین استحکام بدنه در برابر ضربه از مهمترین مزیت های این محصول می باشد. جعبه تقسیم های پلاستیکی ساخته شده از عناصر مذکور به راحتی دچار ترک و تغییرات ساختاری نمی شوند.

لذا می توانند در یک بازه زمانی بلند مدت از اتصالات داخلی محافظت کنند. البته نمونه های دیگری از جعبه تقسیم های پلاستیکی وجود دارند که ساخته شده از متریال پلیمری pvc می باشند. نمونه جعبه های ساخته شده از ABS در قیاس با PVC از لحاظ مقاومت و سختی ساختار یک رده بالاتر می باشند.

مقاله پیشنهادی:   بهترین قیمت لوله فولادی برق؛ گالوانیزه گرم، سرد و مشکی

نوع ساختار جعبه تقسیم پلاستیکی

سایز بندی های مختلف جعبه تقسیم پلاستیکی

این نوع جعبه تقسیم برق، سایزبندهای گوناگونی دارد. در واقع سه متغیر طول، عرض و ارتفاع یا عمق را برای معرفی سایز این محصول در نظر می‌گیرند. رایج ترین سایز های این جعبه تقسیم های پلاستیکی به شرح ذیل می باشد که همگی بر حسب سانتی متر است:

  • ۸*۱۵*۲۰
  • ۷*۱۰*۱۵
  • ۶*۱۰*۱۰
  • ۵*۸*۸
  • ۵*۱۰*۱۰
  • ۵*۱۵*۱۰
  • ۵*۲۰*۱۵
  • ۱۰*۲۴*۱۷
  • ۱۲*۳۱*۲۱
  • ۱۶*۴۰*۳۰

همانطور که مشاهده می کنید جعبه تقسیم پلاستیکی تنوع سایز بسیار بالایی دارد. هرکدام از لحاظ عمق و حجم داخلی طبق استانداردهای بین المللی و تعریف شده طراحی شده اند. طبیعتا در این مقدار ارتفاع به راحتی می توانید شمار بالایی از ترمینال ها را با امنیت مضاعف نصب و راه اندازی کنید. برای انتخاب سایز صحیح جعبه تقسیم پلاستیکی حتماً باید به میزان انشعابات و همچنین شمار ترمینال های مورد نیاز توجه ویژه ای داشته باشید.

قابلیت رنگ پذیری جعبه تقسیم پلاستیکی

از مزیت های مهم دیگری که جعبه تقسیم پلاستیکی دارد این است که اگر بخواهید آنها را به صورت روکار در نمای داخلی سازه نصب و راه اندازی کنید میتوانید به رنگ آمیزی سطح بدنه آن بپردازید. نوع پلیمر های استفاده شده در ساخت این جعبه تقسیم ها به راحتی قابلیت رنگ پذیری دارند و می توانند متناسب با رنگ محیط هر نوع پوشش رنگی را دریافت کنند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما بخواهید جعبه تقسیم ها را در سازه های آپارتمانی و همچنین تجاری مورد استفاده قرار دهید. با رنگ آمیزی بدنه جعبه تقسیم ها تا حدی می توانید از قابل رویت بودن آن ها در سازه جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی:   لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

قابلیت رنگ پذیری جعبه تقسیم پلاستیکی

عدم نفوذ گرد و غبار به داخل جعبه تقسیم

همان طور که می‌دانید محل اتصالات و ترمینال‌های برق در داخل جعبه تقسیم پلاستیکی آسیب پذیر می باشند. نفوذ هرگونه گرد و غبار در این ناحیه می‌تواند عملکرد اتصالات را تحت تاثیر قرار دهد و در مواردی مانع جریان صحیح برق شود. با توجه به آنکه این جعبه تقسیم ها داری درپوش متصل به بدنه می باشند. شما به راحتی می‌توانید با برقراری اتصالات از این درپوش ها استفاده کنید تا المان های محیطی آسیب زا نظیر گرد و غبار و رطوبت، عوامل انسانی و مواردی از این قبیل به محل اتصالات دسترسی نداشته باشند. درپوش ها تا حدی می توانند امنیت اتصالات داخلی باکس را نیز تامین کنند.

عایق بودن نسبت به جریان برق

جعبه تقسیم های پلاستیکی با توجه به نوع متریال پلیمری خود عایق جریان الکتریکی برق می باشند. لذا اگر به هر طریقی رشته سیم های داخلی از محل ترمینال ها جدا شده و با بدنه اصلی جعبه تقسیم پلاستیکی تماس پیدا کنند نباید نگران امنیت محیط و مواردی از قبیل برق گرفتگی باشید. چرا که این نوع بدنه پلیمری هیچگونه جریان الکتریکی را از خود عبور نمی دهند. بنابراین جعبه تقسیم های پلاستیکی به جهت امنیت بالای خود می توانند در بسیاری از محیط های کاری مورد استفاده قرار گیرند.

خرید با کیفیت ترین جعبه تقسیم ها از گروه صنعتی رفیع

وجود ترمینال در داخل باکس برق

ترمینال ها در واقع عناصر داخلی جعبه تقسیم پلاستیکی قلمداد می شوند که محل ورود رشته سیم ها برای برقراری اتصالات می باشند. در یک جعبه تقسیم ممکن است چهار تا شش ترمینال وجود داشته باشد که با افزایش سایز، تعداد آنها نیز بیشتر می‌شود. نمونه های مختلفی از ترمینال وجود دارد که رایج ترین آن مدل های پیچی می باشد. در واقع شما با استفاده از یک پیچ گوشتی می توانید پیچ مورد نظر را باز کنید و رشته سیم ها را در داخل ترمینال جای دهید.

مقاله پیشنهادی:   قیمت جعبه تقسیم در بازار + ارزان‌ترین و گران‌ترین جعبه تقسیم

این قطعات شرایطی را فراهم می کنند تا نظم سیم کشی و برقراری اتصالات در داخل باکس افزایش پیدا کند و مهمتر از همه اینکه بین سیم ها یک عایق و تفکیک ایجاد شود. با این نوع ساختار می توانید ایده آل ترین و ایمن ترین انشعابات را در جعبه تقسیم ایجاد کنید.

خرید با کیفیت ترین جعبه تقسیم ها از گروه صنعتی رفیع

 گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده برتر در سطح کشور همواره سعی می کند با کیفیت ترین قطعات و تجهیزات مرتبط با سیم کشی و کابل کشی ساختمان را در اختیار مشتریان قرار دهد. طیف گسترده ای از جعبه تقسیم های برق در این مجموعه در سایز بندی های مختلف آماده سازی شده اند. شما می توانید با ارائه اطلاعات پروژه خود به کارشناسان ما مناسب ترین سایز را خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات