گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها

جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها

جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها

جعبه های تقسیم که به آن ها جانکشن باکس نیز می گویند، یکی از انواع محصولات پشتیبانی از برق هستند که می توانند به منظور ایجاد انشعاب در سیستم برق رسانی و امنیت بیشتر کابل ها و سیم های برق مورد استفاده قرار گیرند. این جعبه ها بسته به کارایی که دارند در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به طوری که صنایع مختلف می توانند جعبه های تقسیم را با سایز کوچک و بزرگ تهیه نمایند. جعبه تقسیم کوچک، یکی از انواع جعبه های تقسیم موجود در بازار است که حتی با سایز کوچک خودش می تواند کاربردهای بسیار زیادی نیز داشته باشد.

جعبه تقسیم کوچک چیست؟

جعبه تقسیم کوچک یکی از انواع ابزارهای پشتیبانی از سیستم برق است. این جعبه ها از جنس فلز هستند و می توانند به صورت توکار و یا روکار در محل مورد نظر نصب شوند. از نظر شکل ظاهری، این جعبه ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان ورود یک انشعاب برق به آن ها وجود دارد و در نهایت می توان از همان کابل برق، چند کابل دیگر را عبور داد.

اگرچه وظیفه اصلی جعبه های تقسیم، ایجاد انشعاب در کابل های مختلف و سیستم برق رسانی است؛ اما این محصولات برای تامین امنیت نیز مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که با کمک این جعبه ها، کابل ها و انشعابات اصلی آن ها درون جعبه قرار می گیرند و از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل آن ها محافظت می شود. به همین خاطر استفاده از این جعبه های تقسیم برای محیط هایی که نیاز به اجرای کابل های متنوع و متعدد به صورت روکار است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مقاله پیشنهادی:   سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب

جعبه تقسیم کوچک چیست؟

انواع جعبه تقسیم برق از نظر جنس

جعبه های تقسیم برق را می توان از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. نمونه های پلاستیکی این جعبه های برق نیز وجود دارند که به دلیل نداشتن عملکرد خوب و مقاومت پایین، استفاده از آن ها به صورت روکار و توکار توصیه نمی شود. در حال حاضر، بهترین جنس برای جعبه های تقسیم برق، جنس فلز است.

انواع جعبه تقسیم برق کوچک را می توان از نظر جنس به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. در هنگام خرید جعبه تقسیم برق، حتما باید به جنس این جعبه ها توجه داشته باشید.

  • جعبه تقسیم آلومینیومی

جعبه تقسیم برق ساختمان آلومینیومی یکی از محبوب ترین انواع جعبه های تقسیم است. در شرایطی که نیازی به استفاده از متریال های ضد زنگ برای جعبه تقسیم نباشد، می توان از فلز آلومینیوم برای ساخت جعبه استفاده کرد. این جعبه ها با جنس آلومینیوم خودشان، بسیار سبک وزن می باشند. به همین خاطر امکان نصب آن ها به صورت روکار و توکار وجود دارد.

البته برای اینکه مقاومت جعبه تقسیم آلومینیومی کوچک به رطوبت و زنگ زدگی افزایش پیدا کند، روی این جعبه ها یک پوشش رنگ الکترواستاتیک قرار می گیرد. در چنین شرایطی می توان این جعبه ها را برای هر محیطی مورد استفاده قرار داد.

  • جعبه تقسیم گالوانیزه

جعبه تقسیم گالوانیزه در واقع همان جعبه های تقسیم فولاد هستند که با جنس مرغوب تر و مقاوم تر به شما عرضه می شوند. ورق فولاد یکی از مقاوم ترین متریال های ساختمانی است که می توان از آن برای ساخت جعبه تقسیم ضد انفجار نیز استفاده کرد. این جعبه های تقسیم به واسطه داشتن پوشش گالوانیزه در عین داشتن کیفیت بالا، مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی و رطوبت از خود نشان می دهند.

مقاله پیشنهادی:   انواع لوله کاندوئیت + مزایا و معایب استفاده از این لوله ها

جعبه تقسیم صنعتی گالوانیزه با کمک گالوانیزه گرم یا سرد پوشش داده می شود تا مقاومت حداکثری در برابر رطوبت داشته باشد. به همین خاطر در محیط های صنعتی که رطوبت غالب است، می توان از این نوع جعبه تقسیم استفاده نمود که هم کیفیت بالایی دارد هم ماندگاری و طول عمر آن بسیار بالاست.

انواع جعبه برق با سایز کوچک از نظر شکل هندسی

انواع جعبه برق با سایز کوچک از نظر شکل هندسی

جعبه تقسیم که با سایزبندی کوچک و در حدود ۱۰ در ۱۰ سانتی متر طراحی می شوند، می تواند شکل هندسی خاصی نیز داشته باشد. در حال حاضر امکان خرید این جعبه های تقسیم به شکل گرد و یا مربعی وجود دارد که هر کدام قابلیت های خاص خودشان را دارند.

  • جعبه تقسیم مربعی

جعبه تقسیم مربعی یکی از متداول ترین و پرفروش ترین جعبه های تقسیم موجود در بازار است. سایز جعبه تقسیم برق کوچک مربعی می تواند بر اساس نظر مشتری به صورت سفارشی سازی شده و یا در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد. این جعبه ها دارای ۴ ضلع هستند که بر روی هر یک از آن ها جای خروج یک انشعاب وجود دارد.

از جعبه تقسیم مربعی گالوانیزه و یا آلومینیومی می توان برای نصب به صورت روکار و توکار استفاده کرد. این جعبه ها در صنایع گوناگون قابل استفاده اند و امکان پوشش دهی آن ها برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت وجود دارد.

  • جعبه تقسیم گرد

جعبه تقسیم گرد، یکی از انواع جعبه های تقسیم موجود در بازار هستند که می توانند با جنس آلومینیوم و یا ورق فولاد ساخته شوند. همانطور که از نام این جعبه های تقسیم مشخص است، به صورت گرد طراحی شده اند و به راحتی در یک محل قابل نصب می باشند. سایز جعبه تقسیم گرد بر اساس قطر این جعبه ها مشخص می شود.

مقاله پیشنهادی:   قیمت لدر کابل (نردبان کابل) چقدر است؟ + 7 عامل موثر روی آن

از مزایای این جعبه های تقسیم می توان به امکان مشخص کردن تعداد انشعابات در آن اشاره کرد. این در حالی است که در جعبه های تقسیم مربعی برای هر ضلع مربع یک خروجی وجود دارد. بنابراین، می توان با توجه به سایز جعبه های تقسیم، این جعبه ها را با تعداد خروجی های متفاوت مورد استفاده قرار داد.

خرید جعبه تقسیم با بهترین قیمت از گروه صنعتی رفیع

قیمت و خرید جعبه برق از گروه صنعتی رفیع

در صورت نیاز به خرید جعبه برق ، می توانید از محصولات تولیدی توسط گروه صنعتی رفیع استفاده نمایید. گروه صنعتی رفیع تولید کننده و ارائه دهنده انواع تجهیزات پشتیبانی از اتصالات برق است و بهترین محصولات را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند. در صورت نیاز به خرید تجهیزات پشتیبانی دیگر به غیر از جعبه تقسیم، می توانید از محصولات موجود در سایت گروه صنعتی رفیع استفاده نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات