گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نکات مهم در زمان خرید لوله برق

نکات مهم در زمان خرید لوله برق

نکات مهم در زمان خرید لوله برق

لوله فولادی برق جزو قطعات اصلی برای حفاظت از کابل‌ها می‌باشند. این لوله‌ها قابلیت استفاده در ارتفاعات سازه و همچنین بافت داخلی آن را دارند. بسیاری از پیمانکارانی که به دنبال خرید لوله برق هستند مجموعه ای از نکات مهم را مد نظر قرار می‌دهند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با ذکر موارد مذکور یک راهنمای جامع در حوزه خرید لوله برق به مشتریان ارائه دهیم. لذا شما می‌توانید دقیقا محصولاتی را تهیه کنید که متناسب با نیاز پروژه شما است. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

خرید عمده لوله برق

اگر یک پروژه بسیار گسترده و وسیعی را در پیش دارید می‌توانید با خرید لوله برق بصورت عمده یک صرفه جویی اساسی در هزینه‌های خود داشته باشید. معمولا فروشندگان قیمت مناسب تری را برای عمده فروشی در نظر می‌گیرند. حال آنکه اگر بخواهید تعداد محدودی از لوله‌ها را تهیه کنید ممکن است هزینه های شما قدری بیشتر باشد. خصوصاً نمونه های لوله گالوانیزه عمقی داغ که به صورت بندیل بسته بندی می‌شوند.

این بندیل‌ها چندین لوله را یکجا در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. بنابراین حمل و نقل راحت تر و از همه مهم تر لوله‌ها نیز کمتر دچار آسیب می‌شوند. در هر بندیل لوله برق یک نوع سایز وجود دارد. بنابراین اگر نیاز به سایزبندی های مختلفی دارید می‌توانید بسته های مختلفی از این لوله های فولادی را خرید کنید.

خرید عمده لوله برق

مراجعه به یک مرکز خرید لوله برق معتبر

فروشندگان مختلفی در زمینه عرضه لوله برق در بازار مشغول فعالیت هستند. اما برخی از برندها خود تولید کننده هستند و تبدیل به یک مرکز رسمی و معتبر شدند. شما می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید و مراحل خرید لوله برق خود را تکمیل کنید. مهمترین مزیتی که برای خرید مستقیم از تولید کننده می‌توان ذکر کرد.

مقاله پیشنهادی:   لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

قیمت مقرون به صرفه کالا است. حذف واسطه‌ها اولین دلیل مهم خواهد بود که باعث کاهش هزینه می‌شود. برندهای شناخته شده خدمات بهتری را به شما ارائه می‌دهند. از طرفی می‌توانید یک مشاوره تخصصی را نیز برای انتخاب لوله های صحیح دریافت کنید. در مجموع یک خرید کاملا موفق و رضایت بخش را تجربه خواهید کرد.

خرید لوله برق در تهران همراه با نصب و اتصال استاندارد

اگر فکر می‌کنید خرید لوله برق پایان کار است باید بگوییم که به هیچ عنوان این گونه نیست. پس از تکمیل مراحل خرید شما باید به دنبال نصب و اجرای استاندارد و صحیح لوله‌ها در سازه باشید. بنابراین باید تکنسین هایی را پیدا کنید که در این حوزه کاملاً حرفه‌ای باشند. خوشبختانه مراکز خرید لوله برق در تهران علاوه بر فروش سعی می‌کنند در زمینه نصب نیز به مشتریان خدمات رسانی کنند.

بنابراین شما نباید نگران پیاده سازی لوله‌ها در محیط مورد نظر خود باشید. البته برای نصب و اجرا ما نیاز به اتصالات بین لوله برق و همچنین اتصالات سازه ای داریم. قطعات بین لوله ای همان زانوها، سه راهی‌ها، اتصالات متقاطع و بوشن‌ها هستند. قطعات اتصال دهنده سازه ای نیز شامل سی چنل‌ها، بست اسپیت، بست چنگالی و رادهای گالوانیزه می‌شوند. این کارشناس حوزه نصب است که تشخیص می‌دهد از چه وسایل و لوازمی برای ایجاد شبکه یکپارچه و کاملا ایمن استفاده کند.

خرید لوله برق در تهران همراه با نصب و اتصال استاندارد

خرید لوله برق فلزی، پلیمری و خرطومی؛ کدام یک بهتر است؟

لوله های برق نمونه های مختلفی دارد و هر کدام برای پروژه خاص و منحصر به فردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها غالباً شامل لوله گالوانیزه گرم، لوله گالوانیزه سرد یا لوله فولادی مشکی و همچنین نمونه های لوله خرطومی برق و پلیمری هستند.

مقاله پیشنهادی:   5 گام مهم در نصب سینی کابل (نوع قطعات و طریقه استفاده)

همانطور که میبینید از لحاظ ساختاری و ویژگی های بدنه تفاوت‌ها و شباهت هایی را دارند. سوال اساسی خریداران این خواهد بود که کدام لوله را انتخاب کنند. به عنوان راهنمای جامع اگر می‌خواهید در یک محیط پر تنش و فضای صنعتی و مرطوب و همچنین حالت دفنی یا زیر سازه ای به نصب لوله‌ها بپردازید قطعاً نمونه های گالوانیزه گرم انتخاب ایده‌آلی خواهند بود.

چرا که این گونه لوله‌ها دچار زنگ زدگی نمی شوند و در بالاترین سطح امنیت کابل‌ها را پشتیبانی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید در یک محیط کم تنش و روی سازه به مسیریابی کابل بپردازید. علاوه بر لوله های گالوانیزه گرم امکان استفاده از لوله گالوانیزه سرد یا لوله فولادی مشکی نیز وجود دارد.

فارغ از همه اینها در بسیاری از پروژه های نصب دوربین های مدار بسته استفاده از لوله خرطومی برق کفایت می‌کند و نیاز به نصب لوله های فولادی نیست. پس در زمان خرید لوله برق شما باید ببینید که قصد راه اندازی چه نوع پروژه ای و در چه موقعیت و مکانی را دارید. با دریافت این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام لوله مناسب خواهد بود.

توجه به سایز لوله‌ها

سایزبندی های مختلفی برای لوله برق وجود دارد. شما باید در حین خرید لوله برق حتماً مقوله سایز را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. لوله‌ها در سایزهای pg11 تا pg48 طبقه بندی می‌شوند. هر کدام از این‌ها قطر داخلی به خصوصی دارند و برای پشتیبانی از برخی کابل‌ها مناسب هستند.

برای انتخاب صحیح باید ببینید که چه نوع کابل هایی را در پروژه استفاده می‌کنید. طبیعتا استفاده از کابل های قطورتر نیاز به لوله های با قطر بیشتر دارد. در مورد کابل های کوچک تر نیز بهتر است تطابق سایز میان لوله‌ها انجام شود.

مقاله پیشنهادی:   جایگزین سینی کابل؛ کاربردها، متریال و سایزبندی

در اغلب پروژه‌ها شما مجبور خواهید بود که به جای یک سایز از لوله چندین سایزبندی را خریداری کنید. مخصوصاً در پروژه های صنعتی که کابل های متفاوت در یک مسیر هدایت می‌شوند. اتصالات لوله های برق نیز دقیقا بر اساس سایز آنها ارائه می‌شود.

به عنوان مثال اگر شما نمره ۱۱ لوله برق را استفاده کنید قطعات اتصال دهنده آن مانند بوشن‌ها، زانو‌ها، سه راهی‌ها و دیگر لوازم جانبی نیز دقیقاً بر اساس ابعاد همین لوله عرضه می‌شوند. کارشناسان فروش با دریافت اطلاعات در مورد پروژه شما سایز مناسب لوله را معرفی می‌کنند.

فروش انواع لوله برق در گروه صنعتی رفیع

فروش انواع لوله برق در گروه صنعتی رفیع

طیف گسترده ای از انواع لوله های برق از جمله لوله فولادی، لوله پی وی سی، لوله خرطومی در سایز و اندازه های مختلف در گروه صنعتی رفیع تولید و به بازار عرضه می‌شود. این لوله‌ها با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌گیرد. اگر سوال فنی در مورد لوله‌ها و اتصالات مرتبط با آن دارید حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات کامل به شما داده شود.

اشتراک گذاری این مقاله

۱ نظر

  • سلام ممنون از مقاله خوبتون، من یه مطلبی توی مجله افق اقتصادی خوندم نوشته بود لوله برق باید ضخامت استاندارد و بالایی داشته باشه ولی
    عدد دقیقی ننوشته بود، خواستم بدونم ضخامت این لوله ها چقدره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🌹

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات