گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نکات مهم در زمان خرید لوله فولادی

نکات مهم در زمان خرید لوله فولادی

نکات مهم در زمان خرید لوله فولادی

قبل از خرید لوله فولادی نیاز است که اطلاعات جامعی درباره انواع مختلف لوله فولادی، روش های تولید و البته مشخصات مربوط به آن را در ذهن خود داشته باشید. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که جنس و البته سایز یا اندازه لوله تنها فاکتورهای متغییری هستند که می‌بایست در زمان خرید لوله فولادی به آن توجه نمود. این در حالی است که حتی سایز لوله نیز بر اساس استانداردهای مختلف می‌تواند تغییر کند.

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان محصولات خود را بر پایه استاندارد b31 به بازار ارائه می‌کنند. این استاندارد بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های انجمن مهندسین امریکا تدوین شده است. در بازار ایران اما ممکن است تولید کنندگان دیگری را نیز بیابید که محصولات خود را با استانداردهای دیگری عرضه می‌نمایند.

اینجاست که شناخت محصول و فاکتورهای متغیر آن می‌تواند شما را در زمان خرید لوله فولادی کاربردی مرتبط با پروژه راهنمایی نماید.

لوله فولادی چیست؟

هرچند که لوله‌های فولادی در نمونه‌ها و با توجه به استفاده‌های گوناگون در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند اما می‌توان تعریف مشخصی از آنها ارائه کرد. لوله فولادی در واقع مقاطعی طویل و خالی با سطح مقطع دایره‌ای شکل هستند که در بسیاری از مواقع کاربرد آنها انتقال سیالات و گاز می‌باشد. این در حالی است که از این لوله‌ها در صنعت ساخت و ساز نیز استفاده بسیار می‌شود.

در زمان خرید لوله فولادی باید به این موضوع توجه داشته باشید که این لوله‌ها با توجه به نوع استفاده در نمونه‌های مختلفی همچون لوله گالوانیزه عمقی داغ، لوله گالوانیزه سرد، لوله فولادی مشکی، لوله گالوانیزه گرم و … تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل آلومینیومی؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و سایز

لوله فولادی چیست؟

انواع لوله فولادی

همان‌طور که اشاره کردیم شناخت انواع مختلف این محصول اهمیت بسیار زیادی در زمان خرید لوله فولادی پیدا خواهد کرد. به طور کلی دسته بندی لوله‌های فولادی تولیدی بر اساس فاکتورهای متفاوتی انجام خواهد گرفت. از این ‌رو شناخت فاکتورهای متغیر موجود در هر دسته بندی لوله نیز می‌تواند شما را در زمان خرید یاری نماید.

لوله فولادی درز دار

در این نمونه لوله فولادی به شکل ورق‌های استوانه‌ای در آمده و تنها در لبه آنها عملیات جوش انجام خواهد گرفت. با توجه به نوع جوشکاری انجام شده بر روی لوله فولادی درزدار این دسته بندی دارای دو زیر مجموعه است. لوله درز دار طولی دارای یک لایه جوش هم راستا با کل طول لوله میباشد. در مقابل لوله فولادی اسپیرال به شکل مارپیچ جوش خواهد خورد. این موضوع امکان اتصال چندین لوله کوتاه‌تر برای ایجاد یک لوله طویل را امکان‌پذیر خواهد کرد.

لوله فولادی بدون درز

از نمونه بسیار پر کاربرد لوله فولادی می‌توان به نوع بدون درز آن اشاره کرد. در زمان خرید لوله فولادی بدون درز باید به این نکته توجه داشته باشید که این لوله به روش‌های گوناگونی تولید می‌شود. از جمله زیر مجموعه ‌های لوله فولادی بدون درز می‌توان به نوع بدون درز یا آسیابی، مانیسمان، اکسترود و ریخته گری اشاره کرد.

لوله فولادی چیست؟

لوله استیل

همان‌طور که از نام این نوع لوله پیداست لوله فولادی استیل یا ضد زنگ نیز از جمله دسته بندی‌های قابل خریداری در بازار هستند. این نوع لوله نیز با توجه به نوع تولید به نمونه‌های فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی، دور فازی و رسوب سخت در بازار یافت می‌شود.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها

کاربرد لوله فولادی

قطعاً با توجه به نوع نیاز و استفاده شما گزینه‌های بسیاری برای خرید لوله فولادی در مقابل شما قرار خواهد گرفت. در کنار نوع ساختار و نحوه تولید لوله نوع استفاده و وظیفه لوله نیز می‌تواند یکی دیگر از فاکتورهای متغیر لوله فولادی باشد.

یکی از مواردی که به آن اشاره کردیم استفاده از لوله فولادی به جهت انتقال سیالات است. لوله فولادی می‌تواند به جهت انتقال آب و فاضلاب، صنایع پتروشیمی، انتقال نفت و … نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ اما در بسیاری از مواقع خرید لوله فولادی برای ایجاد استحکام هرچه بیشتر در فونداسیون است. با استفاده از لوله‌های فولادی قبل از گذاشتن فونداسیون این لوله‌ها را به درون زمین هدایت کرده و این موضوع سبب افزایش مقاومت شالوده خواهد شد.

از این ‌رو استفاده از لوله فولادی در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی نیز امری شناخته شده است. در کنار آن استفاده از این لوله‌ها به عنوان ساخت تیرهای داربست نیز کاملاً مشهود است و بسیاری از شرکت‌های داربست به لطف مقاومت بسیار بالای این لوله‌ها در برابر فشار از آنها به جهت ساخت دار و بست استفاده می‌کنند.

مقاومت بسیار بالای دمایی این لوله‌ها نیز باعث شده است تا در بسیاری از مواقع که احتیاج به انتقال حرارت و یا گازهای داغ باشد بتوان از این لوله‌ها استفاده نمود.

ساخت اگزوز یا خروجی گازهای سمی از کوره از جمله مواردی هستند که در آنها می‌توان از لوله فولادی بهره گرفت. ساخت مخازن تحت فشار، استفاده به عنوان منتقل کننده سیالات و گازها در پالایشگاه نفت، ساخت و تولید انواع دوچرخه و بخش‌های انتقال نیرو خودرو از دیگر موارد استفاده این کالای پرکاربرد هستند.

مقاله پیشنهادی:   لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

خرید لوله فولادی

خرید لوله فولادی

در کنار تمامی این فاکتورها شناسایی ابعاد یک لوله نیز یکی از موارد بسیار مهم برای انجام یک خرید مطلوب است. فاکتورهایی همچون ضخامت، گرید آلیاژ استفاده شده، قیمت لوله و طبقه‌بندی لوله از جمله مواردی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشید.

در بسیاری از مواقع تولید کنندگان مشخصات لوله تولید شده را به صورت کامل در یک جدول در اختیار مشتریان خود قرار خواهند داد. با بررسی این جدول می‌توانید متوجه شوید که آیا این محصول با نیازهای شما همخوانی دارد یا خیر. توجه داشته باشید که قیمت یک لوله فولادی به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود فاکتور قیمت نیز در زمان خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن این فاکتورها و مشخص کردن نیاز خود می‌توانید انتخاب خود را در زمان خرید لوله فولادی محدود کرده و محصولی کاملاً مناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. گروه صنعتی رفیع مفتخر است که طیف وسیعی از لوله‌های فولادی را برای انتخاب در اختیار شما قرار داده است.

جهت دریافت راهنمایی می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در بالای صفحه یا سیستم گفتگوی آنلاین از تجربه متخصصین ما نیز استفاده نمایید. گروه صنعتی رفیع همواره در تلاش است تا محصولات خود را در بالاترین سطوح کیفیت و کارایی نگه دارد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات