گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

طبقه بندی انواع زانو سینی کابل در شبکه های کابل کشی

طبقه بندی انواع زانو سینی کابل در شبکه های کابل کشی

طبقه بندی انواع زانو سینی کابل در شبکه های کابل کشی

زانو سینی کابل یک قطعه اتصال دهنده کاربردی برای ایجاد تغییر جهت در مسیر نصب سینی کابل می باشد. این قطعات از لحاظ نوع ساختار تنوع بسیار بالایی دارند که شامل انواع زانوهای افقی و عمودی می شود. نمونه های عمودی ساختار به نسبت متفاوتی دارند که غالباً با عنوان رایزر سینی کابل معروف هستند. این قطعات تغییر جهت را در بخش عمودی انجام می‌دهند. اما نمونه های دیگر زانو سینی کابل به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند در بخش افقی تغییر جهت تدریجی و کاملا ایمن را برای کابلهای برق فراهم کنند.

زانوهای سینی کابل افقی موضوع این مقاله می باشد که دو نمونه از پرکاربردترین آنها زانوهای با تغییر جهت ۴۵ درجه و همچنین ۹۰ درجه می باشد. در ادامه جزئیات بیشتری را در ارتباط با این دو نوع از اتصالات سینی کابل ارائه می دهیم تا با اطلاعات به نسبت کامل بتوانید به خرید آنها بپردازید.

زانو سینی کابل ۴۵ درجه و ۹۰ درجه

زانو سینی کابل ۴۵ درجه برخلاف مدل های قائمه می تواند در مسیر مستقیم یک انحراف ۴۵ درجه را برای هدایت کابل ها بر روی سینی های کابل ایجاد کند. در بسیاری از پروژه های نصب سینی کابل به جهت محدودیت های موجود در معماری سازه غالباً این زانوها بهترین عملکرد را ارائه می دهند. از لحاظ طراحی و سایز نیز این نوع از قطعات اتصال دهنده تنوع بسیار بالایی دارند.

به طور کلی می توان چهار گروه بارگذاری سبک، بارگذاری متوسط، بارگذاری سنگین و همچنین بارگذاری فوق سنگین را برای این نوع قطعات اتصال دهنده در نظر گرفت. هر کدام از این زانوها از لحاظ ابعاد و ضخامت با یکدیگر تفاوت دارند و شما باید متناسب با نوع پروژه به خرید هرکدام بپردازد.

مقاله پیشنهادی:   سیم کشی ساختمان؛ قطعات و تجهیزات مورد نیاز و نحوه اجرا

به عنوان مثال زانو های سینی کابل ۴۵ درجه که برای بارگذاری های فوق سنگین طراحی شده اند غالباً دارای بالاترین حد ضخامت می باشند. در ارتباط با نمونه های سبک و متوسط نیز دقیقاً این موضوع صدق می کند و غالباً دارای ضخامت کمتری می باشند. زانو سینی کابل ۹۰ درجه طرح دیگری از این محصول می باشد که می تواند در مسیر مستقیم کابلهای برق را به صورت قائمه به سمت راست یا چپ در حالت افقی تغییر جهت دهد. اگر به نوع طراحی این زانوها دقت کرده باشید در قسمت میانی آن یک شیب ملایم وجود دارد.

دقیقاً این شیب طراحی شده در قسمت میانی زانو شرایطی را فراهم می‌کند تا کابل ها با شدت بالا تغییر جهت ندهند. بلکه با یک انحراف ملایم بتوانند در مسیر قائمه هدایت شوند. این ویژگی جزو امتیازات ارزشمندی است که این اتصالات از آن برخوردار هستند و به عنوان یک اصول مهندسی در طراحی زانوهای سینی کابل محسوب می شود.

زانو سینی کابل 45 درجه و 90 درجه

سایزبندی های متعدد زانو سینی کابل ۴۵ درجه و ۹۰ درجه

سایز بندی های بسیار متعددی را می توان برای زانو سینی کابل مدل های ۴۵ درجه و ۹۰ درجه ارائه کرد. در واقع برای هر کدام از مدلهای بارگذاری سبک تا فوق سنگین سایزبندی مشخصی از لحاظ ابعاد سطح مقطع و همچنین ارتفاع و ضخامت وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی ارتفاع لبه های زانو سینی کابل در هر دو مدل ۴۵ درجه و ۹۰ درجه در اندازه های ۴۰, ۶۰, ۸۰, ۱۰۰ میلی متر می باشد که در نمونه های چهار خم و شش خم این ابعاد وجود دارد. برای مدلهای سبک، سطح مقطع یا عرض اتصال‌دهنده از ۵۰ میلیمتر تا ۳۰۰ میلی متر متغیر می باشد.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم برق خانگی و برخی مشخصات فنی آن

برای زانوهای با ارتفاع ۶۰ میلی متر عرض زانوها در اندازه های ۱۰۰ میلی متر تا ۶۰۰ میلی متر متغیر می باشد. برای مدل های با ارتفاع ۸۰ و ۱۰۰ میلی متر نیز دقیقاً مانند نمونه ۶۰ میلیمتری همین ابعاد صدق می کند. برای زانو سینی کابل که در بارگذاری های فوق سنگین استفاده می شوند نیز ارتفاع در اندازه های ۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر است. عرض زانوهای مدل فوق سنگین در دسته بندی های ۱۰۰ میلیمتر تا ۶۰۰ میلیمتر می باشد. اما آنچه که باعث تفاوت اصلی میان سایزبندی های این زانو ها می شود و سبب طبقه بندی آنها در نمونه های سبک تا فوق سنگین است همانطور که گفته شد موضوع ضخامت خواهد بود.

هرچقدر ضخامت اتصال دهنده افزایش یابد طبیعتا قدرت تحمل آن در برابر فشار وزن کابل ها افزایش پیدا می کند. ضخامت هایی که برای این گروه از اتصالات در نظر می گیرند در ابعاد ۱ میلی متر , ۱.۲۵ میلیمتر , ۱.۵ میلیمتر و ۲  میلیمتر می باشد. در ارتباط با زانو های ۹۰ درجه نیز ابعاد مذکور یکسان است اما با یکسری تفاوتهای بسیار جزئی تر که در زمان خرید می توانید از کارشناس فروش اطلاعات دقیق تر را دریافت کنید.

جنس و متریال ساخت این قطعات اتصال دهنده

جنس و متریال ساخت این قطعات اتصال دهنده

کلیه قطعات اتصال دهنده سینی کابل اعم از انواع زانو سینی کابل و همچنین سه راهی ها و اتصالات متقاطع و از همه مهم‌تر ساپورت ها همگی از متریال استیل گالوانیزه طراحی و تولید می شوند. با توجه به اهمیت بالایی که در برقراری امنیت در شبکه های کابل کشی خصوصاً در ارتفاعات سازه وجود دارد. لازم است که از مقاوم ترین آلیاژ های فلزی برای ساخت این قطعات استفاده شود. علاوه بر این، قطعات مذکور با استفاده از روش گالوانیزه عمقی داغ مقاوم سازی می شوند.

مقاله پیشنهادی:   گلند پلاستیکی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

روند کار به این صورت است که محلول های زینک مذاب در دمای بالا به عنوان یک پوشش ضد خوردگی بر روی این قطعات قرار می گیرد. بنابراین شما این اطمینان را داشته باشید که در محیط های مرطوب هیچگونه فرایند شیمیایی نظیر اکسیداسیون و زنگ زدگی نمی تواند باعث تخریب ساختاری این قطعات شود.

خرید انواع تجهیزات پشتیبانی کابل از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع تجهیزات پشتیبانی کابل از گروه صنعتی رفیع

شما می توانید نمونه های متعدد قطعات و تجهیزات پشتیبانی کابل را که غالباً شامل انواع سینی کابل و اتصالات آنها، نردبان کابل، اتصالات نردبان کابل، ترانکینگ ها، لوله های فولادی برق، قوطی کلید ها و جعبه تقسیم های گالوانیزه می شود، با بالاترین کیفیت ساخت و کاملا استاندارد از گروه صنعتی رفیع خریداری کنید. به منظور دریافت اطلاعات جزئی تر و همچنین آگاهی از قیمت محصولات با این شرکت در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات