گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

اصول سینی کشی برق

اصول سینی کشی برق

اصول سینی کشی برق

سینی کشی برق یکی از پروژه های بسیار مهم در مجموعه‌های صنعتی می‌باشد. چرا که با استفاده از سینی کابل یک سیستم پشتیبانی قوی برای هدایت و مسیریابی کابل های برق فراهم می‌شود. برای اجرا و نصب سینی کابل یکسری اصول و المان های اساسی وجود دارد که حتماً باید مد نظر قرار دهیم. در واقع اولویت اصلی در اجرای سینی کابل برقراری امنیت در شبکه کابل کشی می‌باشد.

در نتیجه همه ابزارها و تجهیزات باید به گونه ای مورد استفاده قرار گیرند که این امر مهم محقق شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی در مورد اصول سینی کشی برق ارائه دهیم تا پیمانکارانی که قصد اجرای این پروژه‌ها را دارند رویکرد مناسبی را در پیش بگیرند. البته این اطلاعات می‌تواند برای خریداران نیز مفید باشد. چرا که آنها همواره کنجکاو هستند اطلاعات مضاعفی را در مورد سینی های کابل به دست آورند.

برای سینی کشی برق به چه قطعاتی نیاز داریم؟

در ابتدای کار لازم است که یکسری قطعات و تجهیزات را برای آغاز پروژه سینی کشی برق آماده کنیم. این قطعات بر روی سازه سوار می‌شوند و شرایط پشتیبانی و حمایت از کابل های برق را فراهم می‌کنند. در وهله اول باید به خرید سینی کابل بپردازیم. این قطعات می‌توانند در شاخه های دو تا سه متری تهیه شوند. علاوه بر شاخه های سینی کابل باید به دنبال خرید اتصالات سینی کابل نیز باشیم.

در واقع این قطعات خود به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند. گروه اول اتصالات سازه ای هستند که مسئولیت نصب سینی های کابل به سازه را برعهده دارند و گروه دوم قطعاتی هستند که در بین سینی های کابل نصب می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   انتخاب بهترین بست چنگکی کابل

هر دوی آنها در جایگاه خود فوق العاده اهمیت دارند. سینی های کابل زمانی می‌توانند به صورت کاملا پایدار و ایمن در سازه باقی بمانند که همراه با اتصالات سازه ای نصب شوند. علاوه بر این اتصالات بین سینی کابل نیز می‌توانند باعث تغییر جهت و انشعاب گیری های مختلف شوند. اگر کنجکاو هستید که بیشتر در مورد این این قطعات اطلاعات کسب کنید در ادامه به طور جداگانه هر کدام را معرفی می‌کنیم.

برای سینی کشی برق به چه قطعاتی نیاز داریم؟

سینی کشی برق با استفاده از قطعات اتصال دهنده سازه ای

در قسمت قبل مختصری در مورد اتصالات سازه ای در سینی کشی برق ذکر شد. اما بیایید قدری دقیق تر شویم و قطعاتی که در این حوزه استفاده می‌شوند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. اتصال دهنده های سازه ای در واقع همان ساپورت سینی کابل هستند که غالباً به عنوان ساپورت گالوانیزه سینی کابل نیز شناخته می‌شوند. این قطعات می‌توانند در نمونه های ساپورت سقفی و ساپورت دیواری ارائه شوند.

ساپورت سقفی سینی کابل در مدلهای L، F،T، U موجود هستند که هر کدام در اشکال مختلف شرایط حمایت و پشتیبانی از سینی‌ها را فراهم می‌کنند. این قطعات می‌توانند همراه با براکت سینی کابل نیز مورد استفاده قرار گیرند. در طرف مقابل ساپورت دیواری سینی کابل طراحی متفاوتی دارد.

به این صورت که معمولاً شباهت بالایی به براکت های دیواری دارند. این قطعات به بهترین شکل می‌توانند باعث پایدار نگه داشتن سینی‌ها در ارتفاعات سازه شوند. دیگر قطعات اتصال دهنده سازه ای شامل انواع سی چنل و همچنین راد گالوانیزه هستند. با استفاده از این دو قطعات می‌توان ساپورت های U شکل را ایجاد کرد که غالباً به صورت طبقاتی نیز هستند.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل عرض 40 سانت گالوانیزه و نکات مهم برای خرید آن

استفاده از اتصالات، بین سینی کابل

یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد اتصالات بین سینی کابل مطرح می‌شود این است که این قطعات دقیقاً از کدام مدل‌ها هستند و چگونه استفاده می‌شوند. در سینی کشی برق، اتصالات بین سینی کابل بسیار حائز اهمیت هستند. این قطعات معمولا شامل انواع ردیوسر سینی کابل، رایزر سینی کابل، زانویی سینی کابل، سه راهی سینی کابل، چهارراه‌ها یا اتصالات متقاطع هستند. ردیوسرها یکی از اتصالات بسیار کاربردی محسوب می‌شوند.

در واقع این قطعات دارای دو سطح مقطع متفاوت می‌باشند که در زمان اتصال دو سینی با عرض های متفاوت به یکدیگر استفاده می‌شوند. از طرف دیگر رایزرها نیز در واقع همان زانوها هستند که یک تغییر جهت ۹۰ درجه را در مسیر عمودی ایجاد می‌کنند. همانطور که از نام رایزر مشخص است باعث بلند شدن یا هدایت سینی به سمت بالا می‌شود.

استفاده از اتصالات، بین سینی کابل

رعایت استانداردهای لازم در فرایند نصب سینی های کابل

برای آنکه بتوانیم یک پروژه سینی کشی برق استاندارد و مطابق با اصول تعریف شده را داشته باشیم علاوه بر تهیه قطعات مذکور حتماً باید از تکنسین های مجرب در اجرا استفاده کنیم. به عنوان یک قاعده کلی هر چقدر قطعات شما کیفیت ساخت بالایی داشته باشند اما در حوزه اجرا اشکالی وجود داشته باشد نتیجه کار ایده آل نخواهد بود. ما باید بدانیم که کدام قطعه را در چه موقعیتی و در چه ناحیه ای از سازه نصب کنیم.

با توجه به آنکه سینی‌ها معمولاً در ارتفاعات سازه نصب می‌شوند موضوع رعایت استانداردها چندین برابر حائز اهمیت خواهد بود. ولی شما باید از شرکتهایی کمک بخواهید که بتوانند بهترین خدمات را در حوزه سینی کشی برق و نصب قطعات به شما ارائه دهند.

مقاله پیشنهادی:   پیچ سینی کابل چیست؟

تفاوت ساختاری در پروژه های سینی کشی برق

معمولا معیارهایی که می‌تواند باعث تفاوت معماری و نقشه طراحی پروژه های سینی کشی برق شود نوع محیط، مساحت آن و حجم کابل‌ها خواهد بود. در واقع همه محیط های صنعتی از لحاظ معماری با یکدیگر یکسان نیستند. در نتیجه کاملاً طبیعی است که مسیر نصب سینی‌ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در برخی موارد ممکن است محدودیت هایی در داخل سازه وجود داشته باشد که در آن صورت نتوان مسیرهای سقفی و دیواری را انتخاب کرد.

لذا تکنسین های اجرایی در مواردی سعی می‌کنند سینی‌ها را در بستر نصب کنند. اگر به هر دلیلی نتوان مسیر درستی را برای نصب سینی‌ها انتخاب کرد در آن صورت امنیت شبکه کابل کشی کاهش پیدا می‌کند. این موضوع مرتبط با رعایت استانداردهای نصب سینی‌ها است که در قسمت قبل مفصل در مورد آن توضیحاتی ارائه شد.

متنوع ترین تجهیزات پشتیبانی کابل در گروه صنعتی رفیع

متنوع ترین تجهیزات پشتیبانی کابل در گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند کاملترین قطعات و تجهیزات حوزه پشتیبانی کابل را از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. سینی های کابل همراه با اتصالات آنها با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند. تنوع سایز در این قطعات قطعاً پاسخگوی نیاز پروژه های مختلف شما خواهد بود.

از طرفی این تجهیزات با قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌شوند تا شما بتوانید با یک مدیریت بودجه صحیح پروژه خود را به اتمام برسانید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات