گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

قوطی برق فلزی؛ انواع ، جنس گالوانیزه مرغوب

قوطی برق فلزی؛ انواع ، جنس گالوانیزه مرغوب

قوطی برق فلزی؛ انواع ، جنس گالوانیزه مرغوب

قوطی برق گالوانیزه یک محفظه فلزی بسیار مقاوم و استاندارد برای پشتیبانی از اتصالات و ترمینال های کلیدها و پریز های هوشمند است. در واقع شما با این قطعات می‌توانید رشته سیم‌ها را برای ایجاد اتصالاتی ایمن به داخل این باکس‌ها هدایت کنید. این لوازم می‌توانند به صورت روکار و توکار یا در سطح سازه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به جهت عمق مناسبی که دارند می‌توانند تمامی متعلقات مرتبط با کلیدها و پریزها را در خود جای دهند. بنابراین اتصالات داخلی از هر نوع عامل بیرونی مانند رطوبت، ضربه و دیگر تنش‌ها حفاظت خواهند شد. از آنجایی که احتمال نیاز به تعمیر و اصلاح اتصالات داخلی وجود دارد در نتیجه ساختار قوطی برق استاندارد به گونه‌ای طراحی شده است که این عملیات یعنی تعویض، تعمیر یا تغییر اتصالات به راحتی قابل انجام خواهد بود.

به طوری که شما می‌توانید نوع کلیدها و پریزها را نیز در هر زمانی تغییر دهید. ابعاد و سایزبندی های مختلفی برای این محصول طراحی و ساخته شده است که پرکاربردترین آن قوطی کلید ۷*۷ سانتی متر است. تمامی المان های امنیتی در ساخت این قوطی‌ها لحاظ شده است.

به طوری که همگی بر طبق استانداردهای اروپایی طراحی شده اند. افرادی که به دنبال ایجاد سیستم های محافظتی و مدیریتی هستند می‌توانند برای ایجاد شبکه های یکپارچه از این قوطی کلید‌ها استفاده کنند. در ادامه جزئیات بیشتری از این محصولات ذکر خواهیم کرد.

قوطی برق فلزی در سایز بندی ها و ابعاد مختلف

انواع قوطی برق فلزی

قوطی برق های فلزی در نمونه های مختلفی طبقه بندی می‌شوند. هر کدام از اینها بر اساس شمار اتصالات و ترمینال های داخلی طراحی شدند که از ابعاد کوچک تا نمونه های بزرگتر تولید می‌شود. این دسته بندی‌ها شامل موارد ذیل است که در مورد هر یک توضیحات مفصلی ارائه خواهیم داد.

  • قوطی کلید تک خانه
مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم کوچک | انواع و کاربردها

قوطی کلید تک خانه همانطور که گفته شد کاربری بسیار بالایی دارد. سایز آن‌ها ۷۰*۷۰ ، ۷۵*۷۵ میلی متر است. ضخامت قوطی‌ها نیز از ۰.۷ تا نهایت ۱ میلیمتر تقسیم می‌شوند. معمولاً با افزایش سایز و ابعاد طول و عرض قدری بر ضخامت نهایی اضافه خواهد شد.

دو نوع عمق یا ارتفاع برای این قوطی برق در نظر گرفته شده است که شامل ۳۵ میلی متر و ۵۰ میلی متر است. طبیعتاً مدل هایی که عمق بیشتری دارند برای پریزها و کلیدهای خاص طراحی شدند.

  • قوطی کلید دو خانه

قوطی کلید دو خانه یا نمونه های دوقلو یکی دیگر از این محصولات می‌باشد که دارای دو محفظه متصل به یکدیگر هستند. زمانی که نیاز به نصب و اتصال ترمینال های شمار بالا وجود دارد این قوطی‌ها گزینه ایده آلی محسوب می‌شوند. ابعاد آن‌ها نسبت به نمونه های تک خانه از لحاظ عرض یکسان اما طول بلندتری دارند.

این سایزبندی‌ها شامل ۷۲*۱۳۲ میلی متر می‌شود. از طرفی میزان ضخامتی که برای ورق فلزی برای این سایز در نظر گرفته شده است با نمونه های تک خانه یکسان است. عمق این قوطی برق جدید نیز در اندازه های ۳۵ میلی متر و ۴۷ میلی متر می‌باشد.

  • قوطی کلید سه خانه

قوطی کلید سه خانه یا سه قلو از دو نمونه قبلی از لحاظ طول بلندتر است. درواقع سه محفظه تک خانه را در کنار یکدیگر دارند که برای شبکه های پیچیده تر استفاده می‌شوند. سایزبندی‌ها معمولاً در اندازه های ۲۴۸*۷۲ میلی متر می‌باشد.

عمق و ارتفاعی که این قوطی‌ها از آن برخوردار هستند در اندازه های ۳۵ میلیمتری است. اگر بخواهید این سه محصول را از نظر ابعاد با یکدیگر مقایسه کنید خواهید دید که در ضخامت ورقه، عمق و عرض با یکدیگر یکسان هستند اما تفاوت اصلی در طول آنها است.

مقاله پیشنهادی:   نقش کلمپ نردبان کابل در سیم‌کشی چیست؟ + نکات مهم برای خرید آن

تمامی مدل هایی که ذکر شد در قسمت بدنه و کف یا سطح مقطع خود دارای سوراخ های پانچ پران هستند که محل ورود لوله های برق می‌باشد. از طریق این سوراخ‌ها کابل‌ها به داخل باکس هدایت می‌شوند.

قوطی برق دو خانه جزو پرکاربردترین قطعات

جنس استیل گالوانیزه در ساخت قوطی برق‌ها

قوطی هایی که از جنس فلز طراحی و تولید می‌شوند معمولاً از آلیاژهای فولادی تشکیل شدند. این آلیاژها در صنعت به وفور برای ساخت تجهیزات پشتیبانی کابل و سیم برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از آنها جعبه تقسیم برق است که برای انشعاب گیری سیم های داخلی سازه استفاده می‌شود. معمولا ورق های استیل با ضخامت کنترل‌شده انتخاب می‌شوند.

در نتیجه مقاومت قوطی کلید حفظ خواهد شد و هم اینکه دیگر دچار زنگ زدگی نمی شوند. پوشش گالوانیزه ای که بر روی ورقه فلزی وجود دارد از نوع عمقی گرم است. زینک مذاب در دمای بالا روی ورقه استیل قرار می‌گیرند و از این طریق مانع زنگ زدگی قوطی برق استیل می‌شوند. ضخامت ورق های که برای ساخت قطعه در نظر گرفته می‌شود با توجه به اطلاعات ذکر شده در قسمت انواع محصول تا ۱ میلیمتر است.

سایز و ابعاد پانچ در بدنه قوطی کلیدها

در قسمت بدنه و همچنین سطح مقطع قوطی برق‌ها تعدادی پانچ یا سوراخ برای اتصال لوله های برق وجود دارد. این پانچ‌ها سایز های مختلفی دارند. البته می‌توان به صورت سفارشی نیز بر اساس درخواست مشتری سایزبندی های مختلفی از پانچ را در بدنه این باکس فلزی ایجاد کرد.

ابعادی که به طور استاندارد در نظر گرفته شده است شامل pg13.5 و pg16 است. لوله هایی که دارای چنین سایزی هستند می‌توانند برای این قوطی کلیدها مورد استفاده قرار گیرند. این قوطی های فلزی غالبا در مسیر لوله های برق قرار می‌گیرند تا از این طریق اتصالاتی ایمن و استانداردی ایجاد کنند.

مقاله پیشنهادی:   پیچ و مهره نردبان کابل؛ برای ایجاد اتصالات قوی و پایدار

قوطی برق سه خانه با قابلیت پشتیبانی از ترمینال های متعدد

قیمت انواع قوطی کلید

قوطی کلیدها جزو قطعات بسیار پرکاربرد تلقی می‌شوند. به جهت سایزبندی های متنوعی که دارند هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. البته یکسری از نمونه های این محصول به صورت قوطی برق نسوز به بازار عرضه می‌شوند که جنس کاملا پلیمری دارند.

این محصولات معمولا در محیط های کم تنش عملکرد ایده آلی خواهند داشت. در مجموع شرکت های تولید کننده قیمت مقرون به صرفه ای را برای این قطعات در نظر گرفته اند.

خرید با کیفیت ترین انواع قوطی کلید برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی اگر به دنبال قوطی برق استاندارد، با کیفیت و با سایزبندی های متنوع هستند گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. این مجموعه طبق استانداردهای بین‌المللی به تولید این قطعات پرکاربرد می‌پردازد.

مهمترین مزیت خرید از ما ارائه مشاوره تخصصی و همچنین قیمت مناسب لوازم و تجهیزات پشتیبانی سیم و کابل های برق است. جهت دریافت دیگر جزئیات فنی و مشاوره خرید با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات