گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

مقرون به صرفه ترین لوله برق نسوز؛ با کیفیت بالا

مقرون به صرفه ترین لوله برق نسوز؛ با کیفیت بالا

مقرون به صرفه ترین لوله برق نسوز؛ با کیفیت بالا

لوله برق نسوز به دلیل جنس پلیمری خاصی که دارد در برابر حرارت مقاوم است. این لوله‌ها می‌توانند به صورت توکار و روکار در موقعیت های مختلف استفاده شوند. از طرفی در محیط های پر تنش صنعتی به دلیل نوسانات دمایی بالایی که وجود دارد نباید نگران آسیب به کابل های خود باشید. چرا که این لوله‌ها اگرچه نسبت به انواع لوله فولادی برق مقاومت فیزیکی پایین تری دارند اما کاملاً عایق حرارتی هستند.

از این طریق می‌توانند باعث افزایش ایمنی کابل های برق و حفاظت از آن‌ها شوند. برخی از انواع لوله برق pvc به صورت خم سرد هستند. یعنی برای ایجاد انحراف و زاویه در بدنه این لوله خم سرد نیازی به اعمال حرارت با استفاده از دستگاه های مخصوص نیست.

شما در همان حالت می‌توانید این لوله‌ها را در هر جهت خم کنید. نمونه دیگر انواع لوله برق نسوز مدل های لوله خرطومی نسوز هستند که این لوله‌ها نیز جنس پلیمری دارند و به صورت فنر مانند در جهت های مختلف باعث مسیریابی و هدایت سیم های الکتریکی برق می‌شوند.

پلیمر پی وی سی بهترین متریال ساخت لوله برق نسوز

پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی یک نوع پلیمر ساختار یافته بسیار با کیفیت است که از آن به وفور در ساخت لوله های برق استفاده می‌شود. از این متریال می‌توان برای ساخت انواع لوله خرطومی و همچنین مدل های سخت خم سرد استفاده کرد. البته برخی از مشتقات آن می‌توانند از جنس upvc نیز باشند. نمونه های سخت این لوله‌ها تا یک محدوده خاصی در برابر ضربه و اعمال فشار و نیرو مقاوم هستند.

از طرفی به دلیل پلیمری بودن بدنه باعث کاهش وزن لوله نسبت به لوله های فولادی می‌شوند. شما می‌توانید این لوله‌ها را در خط مسیرهای متعدد ناحیه دیوار یا سقف نصب کنید و یک مسیر هموار و کاملا ایمنی را برای هدایت کابلهای برق فراهم کنید.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل عرض 40 سانت گالوانیزه و نکات مهم برای خرید آن

از طرفی خاصیت ضد آتش بودن این لوله‌ها در قیاس با لوله های فولادی نمود بهتری دارد. زیرا فلزات کاملاً حرارت را از خود انتقال می‌دهند اما متریال پلاستیکی و پلیمری لوله برق نسوز اینگونه نیستند.

پلیمر پی وی سی بهترین متریال ساخت لوله برق نسوز

لوله برق نسوز خم سرد

برای برخی از افراد که قصد خرید لوله برق نسوز را دارند همواره این سوال مطرح می‌شود که نحوه خمکاری لوله‌ها به چه صورت است و اینکه آیا می‌توان بدون تجهیزات پیشرفته این لوله‌ها را خم کرد یا خیر؟ در ارتباط با این سوال باید بگوییم که اگر می‌خواهید یک خم دقیق و استانداردی را داشته باشید بهتر است از یکسری قطعات تحت عنوان فنر لوله استفاده کنید.

در واقع این قطعات با قرار گرفتن در داخل لوله می‌توانند یک زاویه کاملا دقیق و ایده آلی را به منظور انحراف لوله ایجاد کنند. به همین دلیل همواره پیشنهاد می‌کنیم از اعمال نیروهای غیر کنترل شده بر بدنه لوله‌ها خودداری کنید. این فنرها قطعات به نسبت ساده ای هستند که برای پروژه های نصب لوله برق نسوز استفاده می‌شوند.

مقامت بالای لوله برق پی وی سی در برابر گرما و انجماد

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد لوله برق نسوز در برابر حرارت های بالا و آتش مقاوم است. این تصور که این لوله‌ها در اثر گرما دچار ذوب شدگی می‌شوند به هیچ عنوان صحیح نیست. نوع متریال پلیمری که در ساخت این لوله برق استفاده شده است کاملا نسوز بوده و در حرارت های بالا ذوب نمی شود. اگرچه محدوده تحمل دمای آنها محدود است اما اگر در حرارت های با شدت بالا قرار بگیرند تنها به صورت خشک می‌سوزند و ذوب نمی شوند.

مقاله پیشنهادی:   انواع لوله فلکسی برق، سایزبندی، مزیت‌ها و کاربرد

در طرف مقابل اگر این لوله‌ها در مجاورت آب و هوای محیط و بر روی دیوارها نصب شوند. در فصول سرد در اثر انجماد دچار ترک، شکستگی یا خرد شدگی نمی شوند. همانطور که می‌بینید این‌ها ویژگی های بسیار خاص و ارزشمندی است که در این لوله های برق وجود دارد.

وزن سبک و نصب آسان لوله های برق پلیمری

به جهت آنکه لوله برق نسوز و دیگر قطعات مانند لوله خرطومی روکش دار نسوز در ناحیه سقف یا دیوارها نصب می‌شوند. موضوع وزن فوق‌العاده اهمیت دارد. اگر وزن لوله بالا باشد در نتیجه شما به ناچار مجبور خواهید بود از اتصالات فوق العاده قوی و فلزی استفاده کنید.

اما پایین بودن وزن لوله برق این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا دیگر نگران امنیت شبکه کابل کشی خود در ارتفاعات سازه نباشید. اصولا موضوع امنیت اولین المانی است که در پروژه های کابل کشی مدنظر قرار می‌گیرد. در نتیجه استفاده از لوله‌های سبک می‌تواند این امر مهم را محقق کند.

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی‌ها یکی دیگر از انواع لوله برق نسوز هستند که دارای ساختار پلیمری می‌باشند. این لوله‌ها به عنوان لوله برق توکار و حتی بر روی سازه جهت راه اندازی سیستم های مانیتورینگ، دوربین های مدار بسته و مواردی از این قبیل استفاده می‌شوند. این لوله‌ها نیز اگرچه به غشاء و ضخامت اندکی دارند اما کاملاً دارای خاصیت نسوز می‌باشند. حالت فنری که این لوله‌ها دارند اتصال را برای شما سهل و آسان می‌کند.

از لحاظ سایز بندی نیز لوله خرطومی های نسوز مدل های مختلفی دارند. به همین دلیل در زمان انتخاب این لوله‌ها حتما موضوع سایز را مد نظر قرار دهید تا بتوانید دقیقاً متناسب با ابعاد و قطر کابل‌ها و سیم های برق این لوله‌ها را خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی:   انواع تجهیزات سینی کابل و کاربرد هر کدام

قیمت لوله برق نسوز

با توجه به آنکه لوله برق نسوز در مدلهای پلیمری سخت و همچنین نمونه های خرطومی طبقه بندی می‌شوند در نتیجه دارای قیمت های متفاوتی نیز می‌باشند. معمولا لوله های خرطومی به واسطه ساختار متفاوت خود قیمت پایین تری دارند. اما آنچه که باعث تفاوت اصلی قیمت در گروه های مختلف لوله های نسوز می‌شود سایز بندی آنها است.

این لوله‌ها معمولاً در شرکت‌ها و گروه های تولیدی داخلی طراحی و تولید می‌شود. در نتیجه از قیمت مقرون به صرفه برخوردار هستند. نازل بودن قیمت لوله برق نسوز در کنار کیفیت بالای آن است و این دو مورد رابطه مستقیمی با یکدیگر ندارند.

خرید لوله برق از گروه صنعتی رفیع

خرید لوله برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند نمونه های مختلفی از انواع لوله برق در مدل های فولادی، پلیمری و همچنین اتصالات متعدد آنها را با بهترین قیمت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل سینی کابل، نردبان کابل، ترانکینگ‌ها و سایر قطعات مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید یک پروژه موفقی را داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات