گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله برق upvc؛ نوع متریال، ویژگی‌ها و مشخصات

لوله برق upvc؛ نوع متریال، ویژگی‌ها و مشخصات

لوله برق upvc؛ نوع متریال، ویژگی‌ها و مشخصات

لوله های برق تنوع بسیار بالایی دارند بطوریکه می‌توانند در انواع لوله فولادی برق، لوله فلکسیبل، لوله پلیمری و یا لوله برق upvc و یا pvc طبقه بندی شوند. هر کدام از این‌ها ویژگی‌ها و ساختار خاص خود را دارند و برای شبکه های کابل کشی طراحی و ساخت شدند. معیارهای اصلی برای انتخاب و خرید یک لوله برق ساختار استاندارد، سایز و ابعاد مناسب و مطابق با کابل های برق، متریال با کیفیت طول عمر بالا و اتصالات متنوع است. با توجه به کاربری های گسترده ای که انواع لوله برق upvc دارند در این مقاله میخواهیم به طور مفصل در مورد این لوله صحبت و اطلاعات مفید را ذکر کنیم.

لوله برق upvc چیست؟

لوله برق upvc مخفف عبارت پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک است که با عنوان لاتین unplasticized polyvinyl chloride شناخته می‌شود. بنابراین مشتقاتی از پلیمرهای pvc با ساختار بهتر و کیفیت بالاتر هستند. در ساخت این نوع از لوله های پلیمری هیچ نوع ماده فتالات یا BPA استفاده نمی‌شود. بنابراین کاملا برای محیط زیست ایمن هستند و مواد سمی آسیب زا ندارند. اینها از پلیمرهای با قابلیت بازیافت می‌باشند و مجددا می‌توانند در چرخه تولید قرار بگیرند.

در مقابل حرارت و نوسانات دمایی مقاوم هستند. نه تنها برای طراحی و تولید انواع لوله بلکه از این نوع پلیمر در جهت ساخت انواع قاب های پنجره و دیگر تجهیزات ساختمانی استفاده می‌شود. اصولا پلیمرهای upvc به دلیل سختی بالا انعطاف پذیر نیستند و به آن صورت نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. بنابراین هزینه های پروژه های شما را به شدت کاهش میدهند.

مقاله پیشنهادی:   خرید لوله پی وی سی برق؛ ویژگیها و مشخصات، نحوه استفاده

لوله برق upvc چیست؟

ضد آتش بودن لوله برق upvc

لوله برق upvc اگر به هر طریقی در تماس با حریق یا شعله های آتش مستقیم قرار بگیرند دچار سوختن نمی‌شوند. بنابراین در حوادثی مانند آتش سوزی اگر یک کابل کشی گسترده را با لوله برق دارید نباید نگران آسیب دیدن این کابل‌ها باشید. نوع سوختن این لوله‌ها به این شکل است که آتش سبب ذوب شدن آنها نمی‌شود. رنگ آنها را سیاه می‌کند و تبدیل به یک ماده خشک و ترد می‌شوند.

عایق حرارتی هستند و مانند فلزات گرما را از خود عبور نمی دهند. لذا کابل هایی که درون این لوله قرار گرفته اند در مواقع حریق در محیط های بسته سالم باقی می‌مانند. این ویژگی منجر به آن خواهد شد تا ایمنی کابل کشی و لوله کشی برق ساختمان افزایش پیدا کند.

سبک بودن وزن لوله برق upvc

لوله برق upvc برخلاف نمونه های فلزی وزن پایین تری دارند. اگرچه لوله های فولادی نیز به ازای هر متر نسبت به دیگر لوله های بدون درز بسیار سبک هستند اما سبک تر از آنها لوله های یو پی وی سی هستند. این لوله‌ها به راحتی قابلیت برش و کات شدن دارند. لذا بر اساس معماری های مختلف سازه میتوان مسیرهای کابل کشی گسترده ای را با این لوله‌ها فراهم کرد.

سبک بودن وزن لوله برق upvc

مشخصات فنی و ابعاد لوله برق upvc

لوله برق upvc برای اینکه کاملا از انواع کابل های برق در انواع مختلف پشتیبانی کند در سایزهای متنوع طراحی و ساخته می‌شود. معمولا حداکثر متراژ که این لوله‌ها دارند ۳ متری است. در این ابعاد هم بسته بندی آنها سهل و آسان خواهد بود و همین که میتوانند در قالب بندیل های مختلف در انبار قرار بگیرند و آماده ارسال به محل پروژه باشند. قطر و ابعاد داخل این لوله‌ها نیز تنوع بالایی دارد. بطوریکه پرکاربردترین این لوله‌ها غالبا در قطرهای ۱۶ میلی متر، ۲۰ میلی متر، ۲۵ میلی متر، ۳۲ میلی متر طبقه بندی می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   خرید انواع ساپورت سینی کابل با قیمت مناسب

البته برخی از شرکت‌ها و گروه های تولیدی نیز یکسری تغییرات جزئی را در قطر این لوله‌ها ایجاد میکنند که در چارچوب استاندارد می‌باشد. از لحاظ کلاس ساخت نیز این لوله‌ها در نمونه کاربری سبک، متوسط و سنگین تولید می‌شوند. طبیعتا مدل هایی که برای پروژه های سبکتر هستند ساختار متفاوت با مدل های با کاربری سنگین دارند. حداقل مشخصات فنی آنها یا ضخامت جداره تا حدودی با یکدیگر متفاوت است.

مقایسه لوله upvc و pvc

حتما با انواع لوله pvc برق آشنایی دارید و میدانید که این لوله‌ها نیز در بخش های مختلف یک سازه بنا به اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا می‌خواهیم یک مقایسه اساسی بین لوله های pvc و همچنین upvc ارائه دهیم تا با تفاوت آنها آشنا شوید.

  • کارائی

لوله های upvc به دلیل نداشتن مواد سمی که در ترکیبات شیمیایی پلیمرها هستند میتوانند به عنوان لوله های حامل سیالات آب نیز مورد استفاده قرار بگیرند. حال آنکه لوله های pvc اینگونه نیستند.

  • انعطاف پذیری

لوله upvc غالبا ساختار سفت و سختی دارد و همانند لوله های Pvc انعطاف پذیر نیستند. به همین دلیل است که از متریال upvc برای طراحی و ساخت قاب های پنجره استفاده می‌شود.

  • دوام

لوله upvc و همچنین لوله pvc هر دو از دوام قابل قبولی برخوردار هستند اما با توجه به آنکه مواد پلاستیکی از لوله های upvc حذف شده است آنها را تبدیل به یک لوله مقاوم تر و محکم تر کرده است. به همین دلیل دوام آنها در شرایط پرتنش محیط بالاتر است.

  • استفاده در پروژه های کابل کشی
مقاله پیشنهادی:   6 نکته مهم در مورد بست پایه دار لوله

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد لوله های pvc میتوانند گزینه بهتری برای کابل کشی باشند. چراکه ساختار منعطف دارند و بر همین اساس میتوانند به صورت خم گرم و خم سرد تغییر شکل دهند. با توجه به آنکه در بازار لفظ لوله برق upvc به وفور وجود دارد در این مقاله نیز سعی کردیم این لفظ را با عنوان لوله برق مطرح کنیم. اما در اینجا متوجه شدیم که لوله های upvc بیشتر مناسب سیالات آب هستند. اما اگر شما بخواهید آنها را در محیط های باز برای سیم کشی استفاده کنید به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید مانعی وجود ندارد.

مقایسه لوله upvc و pvc

فروش انواع لوله برق با قیمت مناسب در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع انواع مختلف لوله برق از قبیل لوله فولادی، لوله خرطومی، فلکسیبل فلزی و روکشدار، لوله های pvc و دیگر تجهیزات پشتیبانی کابل همچون ترانکینگ فولادی، داکت‌ها، سینی کابل، نردبان کابل را نیز به فروش می‌رساند. قیمت مناسب، کیفیت بالا، ساختار استاندارد، آماده سازی در تعداد و شمار بالا متناسب با پروژه های وسیع از مزیت های خرید از این مجموعه میباشد. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. پس جهت خرید با این مرکز تولیدی تماس حاصل فرمائید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات