گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

معرفی ۴ مدل از انواع لوله برق فلزی و کاربردهای آن

معرفی ۴ مدل از انواع لوله برق فلزی و کاربردهای آن

معرفی ۴ مدل از انواع لوله برق فلزی و کاربردهای آن

هیچ ساختمانی را نمی توان پیدا کرد که بدون اتصالات برق و سیم کشی کارایی قابل قبولی داشته باشد. همه ساختمان ها نیاز به اتصالات برقی دارند و در اکثر موارد نیز باید توجه بسیار زیادی به امنیت این اتصالات شود. لوله برق فلزی یکی از انواع محصولاتی است که می تواند به عنوان یک پوشش مقاوم در برابر کابل های مختلف برق مورد استفاده قرار گیرد.

این لوله ها از نظر جنس تفاوت های زیادی با هم دارند. به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع لوله برق ارزان آشنا کنیم.

لوله برق فلزی چیست؟

لوله برق فلزی یکی از انواع لوله های برق موجود در بازار است که از جنس فلز طراحی شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. هدف از استفاده از این لوله ها، ایجاد یک بستر مناسب برای عبور کابل های برق و سیم های مختلف است تا در صورت وارد آمدن فشار به این لوله ها، آن ها این فشار را به کابل های برق منتقل نکنند. اهمیت مقاومت لوله های برق باعث شده تا بتوانیم جنس فلز را به عنوان بهترین جنس برای این لوله ها بشناسیم.

لوله های برق فلزی در ابعاد و قطرهای مختلفی قابل سفارش می باشند. همچنین ضخامت لوله نیز بر اساس نظر مشتری و کاربرد مد نظر قابل تغییر است. اگرچه هر چقدر ضخامت این لوله ها افزایش پیدا کند، مقاومت آن ها در برابر شکستگی نیز بالاتر می رود؛ اما باید توجه داشت که با افزایش ضخامت، وزن این لوله های برق نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، حتما بر اساس نیاز و کاربردی که مد نظر دارید اقدام به خرید لوله برق با ضخامت مشخص کنید.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت

لوله برق فلزی چیست؟

انواع لوله فلزی

استفاده از لوله های برق فلزی در محیط هایی که کابل ها در معرض فشار قرار می گیرند، یک ضرورت است. اگر این لوله ها مورد استفاده قرار نگیرند، کابل ها در کوتاه ترین زمان ممکن دچار پارگی خواهند شد و ممکن است امنیت یک مکان را نیز دچار اختلال کنند. پس استفاده از فلز برای ساخت لوله های برق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تمامی لوله های برق موجود در بازار با فلزاتی همچون فولاد ساخته می شوند. تنها تفاوتی که میان این محصولات وجود دارد، پوشش دهی است که روی آن ها انجام می شود. انتخاب بهترین لوله فولادی بستگی به نیاز و کاربرد مد نظر شما دارد. گاهی بهتر است که به جای صرف هزینه زیاد جهت خرید لوله های فلزی گران قیمت، لوله های ارزان قیمت تر را سفارش دهید؛ اما گاهی استفاده از لوله هایی با درجه مقاومت بالا یک اجبار است.

۱- لوله فلزی گالوانیزه گرم

یکی از انواع لوله های فلزی برق موجود در بازار، لوله گالوانیزه گرم است. این لوله ها با جنس فولاد ساخته شده اند و روی آن ها روکشی تحت عنوان گالوانیزه گرم قرار گرفته است. همانطور که از نام این لوله ها مشخص است، آن ها با درجه حرارت بالا پوشش دهی می شوند.

به کار رفتن پوشش گالوانیزه گرم روی این لوله ها، باعث می شود تا یک پوشش با ضخامت بالا را شاهد باشید. گالوانیزه گرم می تواند مقاومت این لوله های فلزی را در برابر رطوبت و زنگ زدگی بالا ببرد؛ اما باید توجه داشت که پوشش ایجاد شده روی این لوله ها مشابه با لوله های فلزی برق گالوانیزه سرد صاف و یکدست نیست.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم توکار؛ مزیت، سایز، خرید و نصب

لوله برق فلزی چیست؟

۲- لوله فلزی گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد یکی دیگر از انواع لوله های برق فولادی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند جایگزین لوله های گالوانیزه گرم شود. برای تولید این لوله های برق از گالوانیزه سرد با درجه حرارت پایین استفاده می شود. به همین خاطر، مقاومت لوله های فولادی در برابر رطوبت و زنگ زدگی بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

لوله فلزی برق گالوانیزه دارای پوشش صاف و یکدست است. ضخامت گالوانیزه سرد روی این لوله ها کمتر از ضخامت گالوانیزه گرم می باشد. به همین خاطر معمولا در شرایطی که نیاز به استفاده از لوله هایی با ظاهر جذاب تر است، از این لوله ها استفاده می شود.

۳- لوله فلزی گالوانیزه عمقی داغ

اگرچه لوله برق فلزی گالوانیزه گرم و سرد می تواند در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد؛ اما در شرایطی نیز ممکن است این لوله ها مقاومت قابل قبولی نداشته باشند. در این زمان بهترین راهکار استفاده از لوله گالوانیزه عمقی داغ است.

برای تولید این لوله ها، آن ها را در زینک مذاب و با دمای بالا غوطه ور می کنند. البته برای اینکه لوله ها آماده پذیرش زینک شوند، باید حتما چربی زدایی گردند و به صورت تمیز در زینک قرار داده شوند. در چنین شرایطی یک پوشش روی لوله فلزی ایجاد می شود که مقاومت آن را در برابر رطوبت چندین برابر خواهد کرد. به دلیل تولید حساس و پرچالش این لوله های فلزی، می توان گفت که قیمت لوله برق گالوانیزه عمقی داغ نسبت به دیگر لوله های گالوانیزه بالاتر است.

مقاله پیشنهادی:   آشنایی با انواع سینی کابل بدون پانچ ، موارد کاربرد و مزایا

۴- لوله فلزی رنگی برق

لوله فلزی رنگی برق، یکی دیگر از انواع لوله های برق موجود در بازار است. این لوله ها تحت عنوان لوله سیاه نیز  شناخته می شوند که هم کیفیت بسیار بالایی دارند، هم می توانند برای محیط هایی که رطوبت متوسطی دارند، استفاده شوند.

برای تولید لوله فلزی برق رنگی از پوشش رنگ اپوکسی استفاده می شود. این پوشش به صورت موقتی، مقاومت لوله های فلزی را در برابر رطوبت افزایش می دهد؛ اما اثربخشی دائمی ندارد. به همین خاطر در شرایطی که نیاز به استفاده از لوله های برقی فلزی با مقاومت بالا در برابر رطوبت باشد، باید حتما از دیگر انواع لوله های معرفی شده استفاده کرد.

گروه صنعتی رفیع؛ بهترین تولید کننده انواع لوله فلزی برق

گروه صنعتی رفیع؛ بهترین تولید کننده انواع لوله فلزی

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع محصولات پشتیبانی از سیستم های برق کشی و برق رسانی ساختمان است که توانسته محصولات خود را با کیفیت بالا به مردم ارائه کند. لوله فلزی تنها یکی از محصولات تولید شده توسط این مجموعه بوده که ضمن کیفیت بالا، امکان سفارش این لوله ها در ابعاد و با پوشش های مختلف وجود دارد. در صورت نیاز به خرید لوله برق نسوز، کافیست که از محصولات تولید شده از این گروه صنعتی دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات