گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله خرطومی فلزی شیلددار؛ مشخصات، ویژگی و سایزبندی

لوله خرطومی فلزی شیلددار؛ مشخصات، ویژگی و سایزبندی

لوله خرطومی فلزی شیلددار؛ مشخصات، ویژگی و سایزبندی

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که در حوزه های مختلف کابل کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند لوله خرطومی فلزی شیلددار است. این لوله‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، نوع ساختار و مزیت‌هایی که دارند یک حفاظت فیزیکی ایده آلی را از کابل‌های برق به عمل می‌آورند. از آنجایی که مدل‌های مختلفی از لوله خرطومی فلزی وجود دارد در این مقاله در ارتباط با نمونه‌های شیلددار اطلاعات مهم و کاربردی را ارائه می‌دهیم تا کاملاً با این محصول آشنا شوید و بدانید در چه مواردی قابل استفاده هستند.

لوله خرطومی فلزی شیلددار چیست؟

اصولاً لوله خرطومی‌ها به ساختار انعطاف پذیر خود شهرت دارند یعنی شما احتیاجی به استفاده از اتصالات بین لوله‌ای متعدد همانند انواع لوله فولادی سخت و غیر قابل انعطاف ندارید. متراژهای بلند این لوله‌ها به شکلی طراحی شدند که می توانند مسیرهای طولانی را با یک کلاف لوله‌ای طی کنند. لوله خرطومی پلیمری یا پلاستیکی، لوله فلکسیبل بدون روکش فلزی یا پلیمری، لوله خرطومی فلزی روکش دار و در نهایت لوله خرطومی فلزی شیلددار دسته بندی های مختلف انواع لوله انعطاف پذیر هستند. هر کدام از این ها یک کاربرد خاص را ارائه میدهند.

درواقع این لوله ها طراحی لایه ای دارند. برای مدل های پلاستیکی هیچ لایه اضافی وجود ندارد. اما برای نمونه های دیگر بدنه فلزی همراه با روکش پلیمری طراحی شده است. در مورد لوله های شیلددار نیز علاوه بر روکش پلیمری شما میتوانید یک شیلد بافته شده را نیز ببینید. متراژ های مختلفی از این لوله ها در ابعاد و سایزبندی های گوناگون در دسترس هستند تا بتوانند پیچیده ترین مسیرهای کابل کشی را در دستگاه ها و تجهیزات مختلف میسر کنند.

معرفی 4 مدل از انواع لوله برق فلزی و کاربردهای آن
مطالعه

لوله خرطومی فلزی شیلددار چیست؟

نوع ساختار و طراحی لوله خرطومی فلزی شیلددار

لوله خرطومی فلزی شیلددار از سه لایه تشکیل شده است. بخش مرکزی و هسته لوله ساخته شده از آلیاژ های فولادی یا استنلس استیل و در مواردی متریال آلومینیوم است که با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات ماشینی کاملا به شکل یک لوله فنری مانند و شیاردار درآمدند.

این لوله ها همانطور که گفته شد کاملا منعطف هستند و در زوایای گوناگون میتوانند تغییر جهت دهند. این فلزات از ضخامت اندکی برخوردار می باشند. بنابراین نباید نگران افزایش وزن آنها باشید. زیرا در گروه انواع کاندوئیت های سبک وزن قرار دارند.

بر روی این ساختار فلزی لوله خرطومی یک روکش پلیمری pvc قرار گرفته است. مزیت های بسیار زیادی برای این روکش ها قابل ذکر است که مهمترین آن عدم نفوذ آلاینده های محیط به داخل لوله می باشد. بنابراین شما می توانید این لوله ها را در پرتنش ترین محیط ها در فضای کاری و صنعتی و در ماشین آلات مختلف استفاده کنید. یک شیلد جداگانه نیز که غالبا از متریال استیل یا آلومینیوم میباشد با تراکم بسیار بالا بر روی این ساختار لوله قرار می گیرد.

در نتیجه دارای بیشترین مقاومت ساختاری خواهند بود. لایه میانی یا همان pvc دقیقا مانند عایق عمل میکند. پوشش شیلد نیز یک مقاومت مکانیکی بوجود می آورد که بیشتر مرتبط با جلوگیری از آسیب های ضربه ای، اعمال فشار و نیروهای مختلف میباشد. در فرایند تولید لوله برق، لوله‌های شیلددار یکی از تخصصی‌ترین لوله‌ها تلقی می‌شوند.

علت استفاده از شیلد فلزی بر روی لوله خرطومی چیست؟

با توجه به توضیحات مذکور از مزیت های اصلی و مهم لوله خرطومی فلزی وجود شیلد مضاعف بر روی آن است. اما سوال اصلی اینجاست که این شیلدها بنا به چه اهدافی استفاده می شوند و چه خاصیتی دارند؟

یک سپر فلزی بر روی یک مجرای انعطاف پذیر برای اهداف مختلف ضروری استفاده می شود. در مرحله اول، به عنوان یک لایه محافظ قوی روی لوله خرطومی صنعتی عمل می کند و از سیم کشی یا کابل های محصور در برابر آسیب فیزیکی بالقوه محافظت می کند. لوله های انعطاف پذیر اغلب در محیط هایی نصب می شوند که ممکن است در معرض شرایط سخت قرار گیرند، مانند تنظیمات صنعتی یا تاسیسات در فضای باز.

پیچ سینی کابل چیست؟
مطالعه

در این سناریوها، شیلد فلزی به عنوان یک مانع در برابر ضربه، نیروهای خرد کننده و سایش عمل می کند و طول عمر و قابلیت اطمینان سیستم مجرا را تضمین می کند. علاوه بر این، شیلد فلزی محافظ تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل فرکانس رادیویی (RFI) است. در محیط‌های مدرن که از دستگاه‌ها و سیگنال‌های الکترونیکی اشباع شده‌اند، EMI و RFI می‌توانند چالش‌های مهمی را برای عملکرد صحیح سیستم‌های الکتریکی ایجاد کنند.

شیلد فلزی بر روی لوله خرطومی فلزی شیلددار به طور موثری از نفوذ تاثیرات الکترومغناطیسی خارجی به مجرا و تداخل با سیگنال های حمل شده توسط سیم ها یا کابل های محصور جلوگیری می کند. این محافظ به ویژه در کاربردهای حساس که در آن یکپارچگی سیگنال در اولویت است، مانند انتقال داده، مخابرات، یا سیستم های کنترل، حیاتی است.

به طور کلی، ترکیبی از حفاظت مکانیکی و محافظ EMI/RFI ارائه شده توسط شیلد فلزی، یکپارچگی، دوام و قابلیت اطمینان سیستم‌های مجرای انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند و آنها را به اجزای ضروری در تاسیسات مختلف الکتریکی و پروژه‌های زیربنایی تبدیل می‌کند.

علت استفاده از شیلد فلزی بر روی لوله خرطومی چیست؟

ابعاد و سایزبندی های مختلف لوله خرطومی فلزی شیلددار

متراژهای گوناگون و ابعاد داخلی متعددی برای  لوله خرطومی فلزی شیلددار در نظر گرفته شده است.  بنابراین شما میتوانید طیف گسترده ای از پروژه های کابل کشی را در کاربری های مختلف و با انتخاب سایز مناسب تکمیل کنید. متراژ های این لوله ها براساس معیارهای مختلف تعیین میشود. اما متراژهای ۲۵ متری و ۱۰ متری برای این نوع لوله ها رایج است. به این صورت که شما میتوانید برای خرید لوله های سایز  ۹ تا ۴۸ کلاف‌های ۲۵ متری را انتخاب کنید و برای ابعاد بزرگتر که در نمره‌های ۵۲ تا ۷۵ هستند کلاف های ۱۰ متری را خریداری کنید.

قیمت لوله فلکسیبل چقدر است؟ + عوامل موثر روی قیمت لوله فلکسی
مطالعه

پس با افزایش سایز و قطر داخلی این لوله ها تا حدودی از متراژ آنها کاسته خواهد شد تا فرآیند حمل و نقل و انتقال تا پروژه راحت تر صورت گیرد.  تمامی متراژهای ذکر شده از مقاومت کششی بالایی برخوردار هستند. بطوریکه اگر به هر دلیلی مانند سقوط تجهیزات و مواردی از این قبیل یک نیروی کششی به این لوله ها وارد شود  قابلیت آن را دارند تا نیروی ۱۰۰ نیوتن را نیز در حالت کشش تحمل کنند.

این ویژگی امنیت ساختاری آنها را در زمان اتصال به دستگاه های مختلف افزایش میدهد. نوع اتصال و سایزبندی های مختلف لوله خرطومی فلزی شیلددار همراه با انواع گلندها است. یعنی شما در زمان خرید لوله خرطومی مورد نظر باید مطابق با سایز و ابعاد و همچنین قطر خارجی که لوله ها دارند به همان نسبت به خرید گلند مربوطه بپردازید. از آنجایی که ساختار لوله ها شامل هسته فلزی، روکش pvc و شیلد بافت میباشد یک ضخامت را بر روی قطر داخلی اضافه میکند. به همین دلیل است که ما همواره تاکید میکنیم قطر خارجی را برای انتخاب گلند مطابقت دهید.

خرید انواع لوله خرطومی از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از پیشگامان طراحی و تولید انواع لوله های برق و سایر تجهیزات پشتیبانی مانند سینی کابل، نردبان کابل و قطعات مرتبط است. از طرفی تمامی تجهیزات همراه با اتصالات آنها عرضه میشود تا شما بتوانید از صفر تا صد هر آنچه را که برای پروژه کابل کشی احتیاج دارید از ما خریداری کنید. در کنار فروش محصولات متناسب با پروژه ای که در دست اجرا دارید مشاوره نیز ارائه می شود تا هم خرید موفقی را تجربه کنید و هم فرآیند اجرا نیز کاملا هوشمندانه و دقیق تکمیل شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.