گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انواع لوله فلکسی برق، سایزبندی، مزیت‌ها و کاربرد

انواع لوله فلکسی برق، سایزبندی، مزیت‌ها و کاربرد

انواع لوله فلکسی برق، سایزبندی، مزیت‌ها و کاربرد

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

لوله فلکسی برق که با عنوان لاتین Flexible conduit در تمام دنیا شناخته می‌شود جزو پرکاربردترین لوله‌ها برای حفاظت و مسیریابی سیم های الکتریکی برق می‌باشد. فلکسیبل به معنای انعطاف پذیر است، یعنی ساختار این لوله‌ها علی رغم مقاومت و استحکام بدنه بالایی که دارد بطور آزادانه منعطف می‌باشد. بنابراین شما یک مسیریابی بسیار سهل و آسانی را برای سیم های الکتریکی خود خواهید داشت.

این لوله‌ها در نمونه های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند که هر کدام برای استفاده در سازه های خاص می‌باشند. برای ساخت این لوله‌ها از با کیفیت ترین متریال و مواد اولیه پلیمری و همچنین فلزی استفاده شده است. در نتیجه می‌توانند یک لوله محافظ خوبی برای سیم های برقی باشند. مهمترین هدفی که در استفاده از این لوله‌ها دنبال می‌شود حفظ امنیت سیم کشی های داخلی می‌باشد.

در این مقاله در مورد انواع لوله فلکسی برق، نوع ساختار آن‌ها، ابعاد و سایزی که دارند و ویژگی های محصول صحبت خواهد شد.

انواع لوله فلکسی برق

انواع لوله فلکسی برق

لوله های فلکسی نمونه های بسیار متنوعی دارند. این لوله‌ها در کنار امنیت بالایی که در مسیر سیم کشی بوجود می‌آورند روند کار را نیز سهل و آسان می‌کنند. به دلیل عدم نیاز به اتصالات بین لوله ای طبیعتا سرعت احداث شبکه های سیم کشی بیشتر خواهد شد. البته کاملا مشخص است که از لحاظ مقاومت و درجه سختی از انواع لوله فولادی برق پایین تر هستند.

اما نوع کاربری این ۲ لوله متفاوت است. لوله های فولادی بیشتر برای فضاهای بسیار پرتنش استفاده می‌شوند حال آنکه این لوله‌ها بیشتر برای سیم های الکتریکی و در سازه های با شرایط مساعد استفاده خواهند شد. نمونه های مختلفی از این لوله‌ها طراحی شده است که به شرح ذیل می‌باشد:

  • لوله خرطومی پلیمری
رزوه زنی لوله برق برای اتصال صحیح و اصولی لوله‌ها به یکدیگر
مطالعه

این لوله‌ها ساختار کاملا پلیمری و پلاستیکی دارند و معمولا به عنوان لوله خرطومی pvc نیز شناخته می‌شود. برخی از نمونه های آن به صورت نسوز می‌باشند و مقاومت خوبی در برابر آتش دارند. از طرفی عایق انتقال برق هستند و از این طریق امنیت سیم کشی افزایش می‌یابد. بسته بندی این لوله‌ها به صورت کلاف های دایره شکل است و می‌توانند در متراژ ۱۵ متری نیز آماده سازی شوند. یک محصول کاملا سبک برای سیم کشی های داخلی و خارجی سازه

لوله فلکسی فلزی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع دارد. این نوع لوله های انعطاف پذیر ساخته شده از متریال استیل گالوانیزه می‌باشند. اگرچه نوع آلیاژ آنها مقاومت و استحکام بالایی دارد اما به دلیل ضخامت به نسبت پایین و استفاده از ورق های منعطف به راحتی و بدون نیاز به اتصالات قابلیت تغییر جهت دارند. این لوله‌ها هم از قسمت بیرون و هم از قسمت داخل کاملا گالوانیزه شده هستند لذا دچار زنگ زدگی نخواهند شد.

لوله فلکسی فلزی روکش دار علیرغم آنکه یک ساختار فلزی منعطف دارد از یک روکش پلیمری نیز تشکیل شده است. معمولا روکش های پلیمری حفاظت فیزیکی بیشتری را برای لوله‌ها فراهم می‌کنند. لذا سیم های الکتریکی داخل لوله از امنیت مضاعفی نیز برخوردار هستند. وجود روکش های پلاستیکی قطعا باعث افزایش عمر ساختار فلزی لوله می‌شود.

انواع بست ریلی و مزایای استفاده از آن‌ها + نکات مهم برای خرید
مطالعه

برخی از سایزبندی های لوله فلکسی

برخی از سایزبندی های لوله فلکسی

از آنجایی که سیم های الکتریکی سایزهای متنوع دارند و در برخی مواقع ممکن است چندین سیم الکتریکی در داخل یک لوله خرطومی قرار بگیرد شرکت های تولید کننده سایزبندی های متنوعی را برای لوله فلکسی طراحی می‌کنند. با این ویژگی ارزشمند شما می‌توانید هر نوع پروژه سیم کشی را احداث و به پشتیبانی و حمایت از شمار بالایی از سیم‌ها بپردازید.

از جمله سایزهای رایجی که برای لوله فلکسی وجود دارد در اندازه های ۱۱ میلیمتری ، ۱۳ ، ۱۶، ۲۱، ۲۵ ، ۲۹ ، ۳۶، ۴۲ ، ۴۸ و ۵۲ است. در مجموع سایزبندی های کاملی برای محصول ساخته شده است. به همین دلیل این امکان وجود دارد تا پیچیده ترین مسیر سیم کشی را در سازه و یا تجهیزات ماشینی داشته باشید.

مزیت های لوله فلکسی

  • عدم نیاز به اتصالات بین لوله ای برای لوله کشی های با متراژ بلند
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و نوسانات دمایی
  • ساختار بسیار منعطف در نمونه های پلیمری، فلزی و همچنین مدل های فلزی روکش دار
  • وجود پوشش گالوانیزه در لوله فلکسی فلزی
  • استفاده از پلیمرهای نسوز و غیر قابل اشتعال در ساخت لوله خرطومی
  • بسته بندی به صورت کلاف و با متراژ بالا
  • سایزبندی های متنوع محصول
  • قابل اتصال به تجهیزات و انواع تابلوها با استفاده از گلند پلاستیکی یا بست لوله فلکسیبل
  • وزن پایین و عملیات نصب و اتصال سریع در سازه
  • قابلیت حمل آسان تا محل پروژه
  • قیمت مقرون به صرفه

لوله های برق فلکسیبل در چه پروژه هایی استفاده می‌شوند؟

لوله های برق فلکسیبل در چه پروژه هایی استفاده می‌شوند؟

لوله فلکسی به جهت انعطاف پذیری بالایی که دارد معمولا در مکان‌ها و محیط های پر پیچ و خم یا فضاهایی که محدودیت جابجایی و تحرک وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در سازه هایی که نیاز است در بخش داخلی و خارجی آن شبکه های سیم کشی احداث شود این لوله‌ها به کار گرفته خواهند شد.

قیمت جعبه تقسیم در بازار + ارزان‌ترین و گران‌ترین جعبه تقسیم
مطالعه

لوله های خرطومی ساده ترین مدل هایی هستند که به صورت روکار و توکار قابل استفاده هستند. از طرفی این لوله‌ها قابلیت نصب در سقف کاذب و انواع دیوارپوش‌ها را دارند. با این لوله‌ها می‌توان مسیرهای سیم کشی را به سمت تابلوهای برق هموارتر کرد. از طرفی می‌توان شبکه های روشنایی حرفه ای در داخل سقف کاذب احداث کرد.

بسیاری از دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی برای سیم کشی های داخلی از لوله های خرطومی استفاده می‌کنند. به دلیل آنکه کاملا مقاوم به حرارت می‌باشند لذا پوشش ایده آلی برای سیم های آسیب پذیر خواهند بود.

خرید متنوع ترین لوله های برق فلکسیبل از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند انواع لوله خرطومی اعم از نمونه های پلیمری، فلزی و همچنین فلزی روکش دار را با بهترین کیفیت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. به جهت سایزبندی های گوناگونی که از این محصول طراحی و ساخته شده است عملا پاسخگوی نیاز پروژه های بسیار گسترده خواهیم بود.

کارشناسان ما در زمینه فروش سعی می‌کنند اطلاعات کاربردی مهمی را در مورد این لوله‌ها ارائه دهند تا راحت تر بتوانید به انتخاب نمونه های صحیح بپردازید. جهت دریافت مشاوره خرید با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.