گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله فولادی سیاه چیست و در چه ابعادی عرضه میشود؟

لوله فولادی سیاه چیست و در چه ابعادی عرضه میشود؟

لوله فولادی سیاه چیست و در چه ابعادی عرضه میشود؟

لوله فولادی سیاه به عنوان یکی از قطعات کاربردی برای محافظت از انواع کابل های برق در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله فولادی برق همان طور که از نام آن مشخص است دارای پوشش رنگی مشکی می باشند که می تواند به عنوان یک لایه محافظ در برابر زنگ زدگی و خوردگی عمل کند. در شبکه های کابل کشی برق، لوله فولادی مشکی برق به جهت ساختار بسیار محکم و مقاوم خود شرایطی را فراهم می کند تا کابل های برق از تنش های محیطی نظیر اعمال فشار، نیروهای کششی، ضربه و مواردی از این قبیل دور بماند.

در نتیجه کابل ها با بالاترین حد امنیت به انتقال جریان برق می پردازند. نمونه های دیگر لوله برق انواع لوله گالوانیزه گرم و لوله گالوانیزه سرد می باشد که برای اهداف مشخصی در پروژه های صنعتی استفاده می شوند. در ادامه مقاله ضمن ارائه مقایسه اساسی میان لوله فولادی سیاه و همچنین لوله های گالوانیزه گرم در ارتباط با ابعاد لوله های مشکی برق صحبت می کنیم.

 تفاوت لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه برق

 تفاوت لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه برق

از لحاظ متریال و مواد اولیه ساخت هر دو از آلیاژهای استیل یا فولادی طراحی و ساخته شده اند. متریال فولادی در حال حاضر به عنوان مقاوم ترین فلزات برای طراحی و ساخت انواع تجهیزات پشتیبانی کابل و همچنین اتصالات آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت آن ها به حدی بالا می باشد که عوامل محیطی مختلف نمی تواند باعث تخریب و شکست ساختاری این لوله ها شوند. اما آنچه که به عنوان اولین عامل آسیب زا این لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهد فرایندهای شیمیایی و اکسیداسیون می باشد.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت

اصولا این فرایندها به صورت تدریجی باعث تغییر رنگ، زنگ زدگی، خوردگی و در نهایت پودر شدن بافت فلز می شوند که در این شرایط هیچگونه اصلاح ساختاری نمی توان انجام داد و باید حتماً لوله ها جایگزین یا تعویض شوند. اما برای جلوگیری از این روند مخرب طبیعی شرکت های تولید کننده بر روی این لوله ها از دو نوع پوشش گالوانیزه گرم و همچنین پوشش های رنگ مشکی استفاده می کنند که هر دو خاصیت ضد زنگ زدگی خوبی را ارائه می دهند. لوله فولادی گالوانیزه گرم که غالبا آن را با عنوان های دیگر نظیر لوله گالوانیزه عمقی داغ نیز می شناسند. با توجه به آنکه با استفاده از پوشش های زینک مذاب مقاوم سازی می‌شود نسبت به لوله فولادی سیاه از مقاومت شیمیایی بالاتری برخوردار است.

در نتیجه شما می‌توانید آنها را در محیط های با شدت رطوبت بالا استفاده کنید. حتی این لوله ها قابلیت استفاده به صورت زیرسازه ای و مدفون در زیر خاک را نیز دارد. اما در طرف دیگر لوله فولادی سیاه که غالباً از پوشش های رنگی اپوکسی بهره می برد. معمولاً در محیط هایی که دارای شدت تنش متوسط و کمی هستند استفاده می‌شوند. طبیعتاً با این ویژگی ساختاری لوله های فولادی سیاه از قیمت به نسبت پایین تری برخوردار هستند. برای انتخاب هر یک از این لوله ها لازم است که شرایط محیط را بطور دقیق بسنجید. از طریق شناسایی شدت تنش های موجود در محیط می توانید نمونه های صحیح را خریداری کنید. البته کارشناسان این حوزه در زمان فروش محصولات شما را راهنمایی خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی:   بست لوله خرطومی؛ فوق العاده باکیفیت و استاندارد

طول هر شاخه لوله فولادی سیاه

طول هر شاخه لوله فولادی سیاه

برای اینکه عملیات نقل و انتقال لوله فولادی سیاه به راحتی انجام شود شرکت های تولید کننده معمولاً این لوله ها را در شاخه های سه متری تولید می کنند. از طرفی اگر نیاز به ادامه کابل کشی در مسیر مستقیم داشتید می توانید از انواع بوشن لوله فولادی نیز استفاده کنید. در واقع این اتصالات می تواند دو لوله برق با سایز یکسان را به یکدیگر متصل کند.

در نتیجه شما می توانید مسیر کابل کشی را افزایش دهید. از طرفی اگر پروژه نیاز به لوله های با طول کمتر داشتید. در چنین مواردی می توانید با استفاده از دستگاه های مخصوص لوله ها را کات کنید و از طریق رزوه زنی سر لوله و سپس نصب قطعات اتصال دهنده به احداث شبکه های پیچیده لوله کشی برق بپردازید.

 سایز بندی های متعدد لوله فولادی سیاه

لوله فولادی سیاه و سایر لوله های گالوانیزه برق در ابعاد و سایز بندی های متعددی طراحی و تولید می شودند. هر کدام از آن ها قابلیت پشتیبانی از انواع کابل ها را دارند. به همین دلیل شما باید متناسب با قطر کابل ها به انتخاب سایز مناسب لوله ها بپردازید.

سایزبندی این لوله ها در انواع بسیار متعدد pg11 , pg13.5 , pg16 , pg21 , pg29 , pg36 , pg48 می باشند. این تنوع ابعادی منجر به آن خواهد شد تا گزینه های زیادی را برای انتخاب داشته باشید.

خرید انواع لوله فولادی برق از گروه صنعتی رفیع

ضخامت این لوله ها

با توجه به اینکه لوله فولادی سیاه غالباً در ارتفاعات سازه نصب می شوند به منظور اهمیت پایین بودن وزن از یک ضخامت کنترل شده برخوردار هستند. برای هر یک از سایز بندی های مذکور در قسمت قبل چندین نمونه ضخامت وجود دارد. ابعاد ضخامتی برای لوله های pg11 تا pg16 در اندازه های ۰.۸ , ۰.۹ , ۱ میلیمتر می باشد. ضخامت های ۰.۹ , ۱ , ۱.۲۵ برای لوله pg21 و ضخامت های ۱ , ۱.۲۵ , ۱.۵ برای لوله pg29 می باشد. در نهایت ضخامت های ۱.۲۵ , ۱.۵ میلیمتر غالبا برای لوله های pg36 و pg48 انتخاب می شود.

مقاله پیشنهادی:   انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق

متغیر قطر خارجی لوله برق

به منظور تکمیل اطلاعات مرتبط با ابعاد لوله فولادی سیاه برق به ارائه اطلاعات و مشخصات مرتبط با قطر خارجی لوله ها می‌پردازیم. قطر خارجی لوله های فولادی سیاه متناسب با سایز بندی های مذکور در اندازه های ۱۸ میلیمتر ، ۲۰ ، ۲۲ ، ۲۸ ، ۳۷ ، ۴۷ و ۶۰ میلی متر می باشد. همه اطلاعات مذکور بر اساس جداول مشخصات فنی محصول (pg) ذکر شده اند.

خرید انواع لوله فولادی برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده و همچنین عرضه کننده انواع لوله های فولادی برق همواره در نظر دارد تا کامل ترین تجهیزات پشتیبانی کابل را در اختیار مشتریان قرار دهد. شما می توانید جهت دریافت راهنمای خرید محصولات و همچنین اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات