گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نردبان کابل متحرک چیست؟ + معرفی انواع رابط نردبان کابل

نردبان کابل متحرک چیست؟ + معرفی انواع رابط نردبان کابل

نردبان کابل متحرک چیست؟ + معرفی انواع رابط نردبان کابل

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

نردبان کابل یکی از تجهیزات مهم در سیستم برق رسانی است که امکان انتقال کابل‌ها را در یک بستر ایمن فراهم می‌کند. این نردبان‌ها معمولا به صورت ثابت طراحی می‌شوند و برای ایجاد زاویه در آن‌ها از اتصالات مختلف استفاده می‌شود؛ اما نمونه‌ای جدید از نردبان‌های کابل موجود در بازار است که می‌تواند انتخاب خوبی برای محیط‌های صنعتی و ساختمان‌ها باشد، نردبان کابل متحرک است. نردبان کابل آلومینیومی متحرک قابل تغییر زاویه را فراهم می‌کند تا امکان عبور این نردبان‌ها از محیط‌های مختلف وجود داشته باشد. برای آشنایی با این نوع نردبان کابل و کارایی آن، این مقاله را تا انتها بخوانید.

نردبان کابل متحرک چیست؟

نردبان کابل متحرک یکی از انواع محصولاتی است که برای انتقال کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نردبان‌ها با دارای بودن لولاهای متعدد در قسمت زانو و رابط متحرک خود، امکان تغییر زاویه را به اندازه دلخواه فراهم می‌کند. به طوری که پس از تغییر زاویه این نردبان‌ها، می‌توان با پیچ‌های لولا آن‌ها را ثابت کرد و مورد استفاده قرار داد. نردبان‌های کابل متحرک زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که زانوهای ثابت، زاویه مورد نظر ما را پوشش نمی‌دهند. این نردبان‌ها می‌توانند زاویه‌های ۱۰ الی ۱۸۰ درجه را پوشش دهند.

سینی کابل سقفی و معلق؛ برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل کشی
مطالعه

نردبان کابل متحرک چیست؟

جنس نردبان کابل متحرک

نردبان کابل مانند سینی کابل می‌تواند با جنس‌های مختلفی ساخته و اجرا شود؛ اما به دلیل اینکه مقاوم بودن این نردبان در مقابل زنگ زدگی، رطوبت و همچنین هوای شرجی بسیار اهمیت دارد، لازم است که جنس آن از ورق فولادی گالوانیزه گرم یا سرد باشد. معمولا از ورق گالوانیزه با ضخامت ۰.۸ تا ۲.۵ میلی متر برای ساخت نردبان متحرک کابل استفاده می‌کنند. در این صورت می‌توان با توجه به ویژگی‌های مناسب این نردبان‌ها، آن‌ها را در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز، نیروگاه‌ها، صنایع داروسازی و شیمیایی و … مورد استفاده قرار داد.

انواع رابط برای این نوع نردبان کابل

نردبان کابل متحرک متشکل از شاخه‌های نردبان و قطعات رابط است که می‌توانند بین نردبان‌ها قرار بگیرند و امکان تغییر زاویه را به آن بدهند. از نظر نحوه طراحی می‌توان این رابط‌ها را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

  • رابط بالا و پایین

یکی از انواع نردبان‌های کابل موجود در بازار، نردبان کابل با رابط بالا و پایین است. این محصول می‌تواند تغییر مسیر عمودی داشته باشد. بنابراین رابط استفاده شده آن نیز به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. با وجود این رابط در نردبان، نیاز به قطعات زانویی عمودی نیست. باید حتما این رابط‌ها در نقاط صحیح استفاده شوند تا به زاویه مورد نیاز برسند. از این رو استفاده از نردبان متحرک با رابط بالا و پایین، نیاز به استفاده از زانویی را به حداقل می‌رساند.

  • رابط چپ و راست

گاهی اوقات لازم است که کابل کشی در یک مسیر افقی انجام شود. در این صورت نیاز به تغییر مسیر افقی خواهد بود. برای اینکه امکان تغییر زاویه به سمت چپ و راست وجود داشته باشد، در سیستم نردبان کابل متحرک از رابط چپ و راست استفاده می‌شود. این نردبان‌ها می‌توانند بسته به نیاز از زاویه ۱۰ تا ۱۸۰ درجه به سمت چپ و راست حرکت داده شوند تا امکان اجرای آن‌ها در محیط‌های مختلف وجود داشته باشد.

بست کمربندی نردبان کابل برای نصب و ثابت نگه داشتن لدر کابل
مطالعه

اتصالات نردبان کابل گالوانیزه متحرک

اگرچه نردبان کابل متحرک خود دارای امکان تغییر زاویه است و نیاز به استفاده از اتصالات مختلف را کاهش می‌دهد، اما باز هم در برخی از مواقع نیاز به استفاده از اتصالات مختلف خواهد بود. اتصالات این نردبان نیز از جنس ورق گالوانیزه هستند و می‌توانند با مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی، عملکرد خوبی داشته باشند. از جمله مهم ترین اتصالات نردبان کابل گالوانیزه متحرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زانوی داخلی
  • زانوی خارجی
  • سه راهی
  • چهارراهی
  • تبدیل نردبان
  • پیچ و مهره کله قارچی

جنس نردبان کابل متحرک

کاربرد نردبان متحرک کابل چیست؟

نردبان متحرک کابل به دلیل تغییر زاویه و ساخته شدن با ورق گالوانیزه، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در بهبود فرآیندهای کابل کشی در ساختمان‌های مختلف برعهده داشته باشد. با این حال سوال بسیاری از افراد این است که چرا با وجود نردبان کابل‌های معمولی، از نردبان متحرک استفاده کنیم؟ نردبان‌های متحرک می‌توانند با تغییر زاویه خود نیاز به استفاده از زانویی و اتصالات مختلف را کاهش دهند. از این رو استفاده از آن‌ها در زمانی که محدودیت‌های سازه‌ای مانند معماری‌های خاص در یک محیط صنعتی وجود دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت
مطالعه

خرید انواع نردبان کابل گالوانیزه متحرک و ثابت از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع عرضه کننده انواع تجهیزات برق رسانی مانند ساپورت نردبان کابل، سینی و نردبان ثابت و متحرک و … می‌باشد که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. برای خرید انواع نردبان کابل گالوانیزه و آلومینیومی، می‌توانید از طریق گروه صنعتی رفیع اقدام کنید و بهترین این محصولات را با قیمت مناسب سفارش دهید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.