گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

افزایش امنیت سینی در سازه با پایه نگهدارنده سینی کابل

افزایش امنیت سینی در سازه با پایه نگهدارنده سینی کابل

افزایش امنیت سینی در سازه با پایه نگهدارنده سینی کابل

برای نصب و اتصال سینی ها در ارتفاعات سازه نیاز به یکسری قطعات مکمل داریم که بتواند سینی ها را به صورت کاملا پایدار نگه دارد. اصولاً زمانی که کابل ها درون سینی ها قرار می گیرند یک وزن بالایی را به وجود می آورند که اگر نتوان با استفاده از قطعات اتصال دهنده این وزن را مهار کرد قطعاً امنیت شبکه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. پایه نگهدارنده سینی کابل از جمله قطعاتی است که این امنیت را حفظ می کند.

اصولاً سینی ها ممکن است در قسمت سقف و یا ناحیه دیوار نصب شوند. در نتیجه باید با اتصالات مختلف پشتیبانی شوند. پایه نگهدارنده سینی کابل مدل ها و طرح های مختلفی دارند که در این مقاله قصد داریم جزئیات زیادی را در ارتباط با ساختار و برخی المان های مرتبط صحبت کنیم.

جنس ورق پایه نگهدارنده سینی

جنس ورق پایه نگهدارنده سینی غالباً از متریال استیل یا فولاد می باشد. معمولاً این نوع آلیاژ ها با استفاده از پوشش های زینک مذاب گالوانیزه می شوند تا کاملا ضد زنگ و ضد خوردگی شوند. بنابراین در محیط های با رطوبت بالا به راحتی می‌توان از این سینی ها استفاده کرد.

اگر چه این ورق ها ضخامت اندکی دارند اما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. این ضخامت کنترل شده می تواند باعث کاهش وزن سینی ها و کاربردی سهل و آسان آن ها شود. از طرفی این ورق های استیل در برابر ضربه، فشار، اعمال نیروی کششی تا یک محدوده خاصی مقاوم هستند.

جنس ورق پایه نگهدارنده سینی

ابعاد ساپورت سینی کابل

ساپورت سینی کابل یا انواع پایه نگهدارنده سینی برای اینکه بتوانند از سینی های مختلف در ابعاد گوناگون پشتیبانی و حمایت کنند در سایزبندی های مختلف طراحی و تولید می شوند. طبیعتا سینی هایی که دارای سطح مقطع عریض و بلندی هستند نیاز به پایه های نگهدارنده بزرگتر می باشند. انتخاب سایز صحیح غالباً بر عهده تکنسین های اجرایی و عوامل متخصص می باشد. در واقع آنها با ارزیابی و سنجش پروژه تشخیص می دهند از چه نوع سایزی از پایه سینی کابل استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی:   نحوه ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه چیست؟ + نکات مهم برای آن

قیمت پایه سینی کابل

قیمت پایه نگهدارنده سینی متناسب با ابعاد و سایز آن می باشد. اما شرکت های تولید کننده داخلی قیمت مقرون به صرفه و مناسبی را در نظر می گیرند. اصولاً پروژه های گسترده تر نیاز به قطعات بیشتری دارند. لذا مجموعه هزینه های اینگونه پروژه ها طبیعتاً افزایش پیدا می کند.

قطعاتی که در فر فرایند نصب سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرند غالبا از نوع گالوانیزه گرم هستند. اینگونه قطعات مقاوم ترین نوع فلز را در برابر زنگ زدگی دارند. پس قطعاتی که دارای پوشش گالوانیزه سرد هستند معمولاً از قطعات دارای پوشش گالوانیزه گرم قیمت پایین تری دارند.

قیمت پایه سینی کابل

پایه نگهدارنده سینی کابل سقفی

در اغلب موارد ممکن است لازم باشد که ناحیه سقف برای هدایت و مسیریابی سینی و کابل های برق انتخاب شوند. در چنین شرایطی لازم است که از پایه نگهدارنده سینی کابل سقفی استفاده کنیم. ساپورت سقفی سینی کابل نمونه‌های بسیار متعددی دارند که هر کدام قابلیت پشتیبانی از یک یا چندین سینی را در یک نقطه اتصال دارند.

اصولاً نصب اتصالات سازه ای در ناحیه سقف پیچیدگی های خاص خود را دارد لذا باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی در ناحیه سقف تدارک ببینیم.

پایه نگهدارنده سینی کابل دیواری

سطوح دیواری نیز یکی از نواحی بسیار مهم برای پایدار نگه داشتن سینی ها می باشد. پایه ساپورت سینی کابل از نوع دیواری می تواند از نوع براکت های ساده باشد که مستقیماً به نقاط سخت ناحیه دیوار متصل می شوند. نصب پایه های دیواری غالبا ساده تر از نصب پایه های سقفی است. لذا در سطوح دیواری می توان چندین پایه را در نقاط مختلف به منظور حمایت از سینی ها نصب کرد.

مقاله پیشنهادی:   بوشن فلزی چیست؟ چه مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری دارد؟

پایه نگهدارنده سینی کابل دیواری

پایه نگهدارنده سینی کابل زمینی

با توجه به اطلاعات مذکور سطوح سقفی و دیواری جزو نواحی هستند که می توان از آنها برای نصب اتصالات سازه ای به منظور پشتیبانی از سینی ها استفاده کرد. اما یک نمونه از پایه نگهدارنده سینی کابل به صورت زمینی می باشد. در بسیاری از پروژه های صنعتی ممکن است با توجه به محدودیت های محیطی سطح کف سازه ناحیه مناسبی برای هدایت سینی ها باشد.

به همین دلیل پایه ها به صورت عمودی و موازی یکدیگر در زمین نصب می شوند و سینی ها نیز روی آن ها سوار می شوند. همانطور که گفته شد انتخاب مسیرهای زمینی، دیواری و سقفی بستگی به نوع پروژه شما دارد. در نتیجه نمی توان برای همه فرایندهای نصب یک مسیر را انتخاب کرد.

نحوه استفاده از ساپورت سقفی سینی کابل

برای استفاده از پایه نگهدارنده سینی کابل سقفی ابتدا باید نقاطی از سقف که کاملا بدون خوردگی هستند شناسایی شود. بعد از آن با استفاده از پیچ های مخصوصی می توان ساپورت سقفی را در نقاط مذکور متصل کرد. فواصل نصب ساپورت ها متناسب با ابعاد و وزن سینی ها در نظر گرفته می شود. طبیعتا هر چقدر از سینی های بزرگ تر و با وزن بیشتر همراه با کابل ها استفاده شود لازم است که فواصل بین هر دو ساپورت کوتاه تر شود تا از این طریق بتوان وزن مجموعه قطعات را مهار کرد.

طرح های متعدد ساپورت سینی کابل

طرح های متعددی برای پایه نگهدارنده سینی کابل وجود دارد. نمونه های دیواری ساده ترین نوع آن هستند که معمولاً به صورت یک اهرم نگهدارنده و براکت مانند می باشند. نمونه های سقفی طرح های متنوعی دارند که می‌توان به مدل‌های L, F, T, U اشاره کرد. به عنوان مثال با ایجاد ساپورت سینی کابل طرح F می توانید دو سینی کابل را به صورت طبقاتی پشتیبانی و حمایت کنید. در نتیجه نظم شبکه افزایش پیدا می‌کند و از این طریق می‌توانید در یک نقطه اتصال از چندین سینی پشتیبانی کنید.

مقاله پیشنهادی:   رفع گرفتگی لوله برق با چند تکنیک کاربردی

خرید ساپورت سینی کابل از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده مجموعه بسیار گسترده از قطعات و تجهیزات پشتیبانی کابل اعم از انواع لوله فولادی، سینی کابل، نردبان کابل، اتصالات سینی کابل، جعبه تقسیم و دیگر لوازم کاربردی می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. از جمله مزیت های خرید از این گروه تولیدی قیمت بسیار مقرون به صرفه آن نسبت به بازار می باشد.

بنابراین مدیران مجموعه های صنعتی اگر به دنبال اجرای پروژه های سنگین کابل کشی هستند می توانند یک صرفه‌جویی اساسی در بودجه کلی خود داشته باشند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت و همچنین کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات