گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

پیچ سینی کابل چیست؟

پیچ سینی کابل چیست؟

پیچ سینی کابل چیست؟

پیچ سینی کابل به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات در سینی کابل شناخته می‌شود که مسئولیت متصل کردن بخش‌های مختلف آن به یکدیگر را دارد. این پیچ‌ها را در سینی کابل به کار می‌برند که می‌توانند اتصالاتی از قبیل سه راهی، مبدل رابط و موارد دیگر را به پیکره اصلی سینی وصل کنند.

به طور کلی پیچ سینی کابل را به نوعی طراحی می‌کنند که مقاومت و استحکام بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی از خود نشان می‌دهند. با توجه به اینکه باید این پیچ و مهره‌ها وزن سنگین کابل‌ها را تحمل کنند و قادر به تحمل نیروهای خارجی و وزن سازه باشند، در تولید آن‌ها به استحکام و مقاومت توجه زیادی می‌شود.

در ادامه قصد داریم به جزئیات بیشتری از این موضوع اشاره کنیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

انواع پیچ سینی کابل

با توجه به اینکه عملکرد پیچ سینی کابل در تجهیزات مختلف با یکدیگر متفاوت بوده، آن‌ها را در انواع مختلف طراحی و تولید می‌کنند که از قرار زیر هستند:

  • پیچ سر گرد به همراه مهره
  • پیچ شش گوشه به همراه مهره
  • پیچ سر گرد به همراه مهره و واشر
  • پیچ لنگری به همراه مهره
  • پیچ شش گوشه به همراه مهره و واشر

انواع پیچ سینی کابل

مزیت‌های به کار بردن پیچ سینی کابل

از آنجا که در هنگام نصب سینی کابل با پرچ و جوشکاری زمان زیادی صرف می‌شود، استفاده کردن از پیچ سینی کابل به همراه مهره باعث می‌شود در روند نصب سینی کابل سرعت قابل توجهی ایجاد شود. همچنین در صورت استفاده از پیچ، تجهیزات و قطعات قابلیت باز و بسته کردن را خواهند داشت.

مقاله پیشنهادی:   تاریخچه صنعت برق در ایران؛ وضعیت برق از سال 1300 تاکنون

بنابراین در صورت خرابی سینی کابل یا جابجایی محل نصب آن، می‌توان آن را به راحتی باز کرده و مکان آن را تغییر داد. علاوه بر این، در طراحی و ساخت این پیچ‌ها مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا عمل می‌کنند. به این ترتیب کیفیت آن‌ها بسیار بالا بوده و به کار بردن آن‌ها باعث می‌شود طول عمر سینی کابل افزایش چشمگیری پیدا کند.

با توجه به اینکه جنس متریال پیچ سینی کابل از فولاد است، در برابر حرارت‌های بالا و آتش‌سوزی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین با استفاده از این پیچ‌ها ایمنی سازه‌ها افزایش پیدا می‌کند و در برابر نفوذ رطوبت و فشار مقاوم می‌شود.

نکات مهم در انتخاب و خرید پیچ سینی کابل

زمانی که برای انتخاب و خرید پیچ سینی مراجعه می‌کنید، با انواع پیچ روبرو خواهید شد. بنابراین لازم است به فاکتورهایی توجه کرده تا بتوانید خریدی رضایت‌بخش و صحیح را تجربه کنید. این فاکتورها از قرار زیر هستند:

به ابعاد و اندازه پیچ سینی و مهره توجه کنید

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب پیچ سینی کابل، توجه به ابعاد و اندازه آن است. به همین منظور لازم است وزن سازه و سیم‌ها و کابل‌های روی آن را در نظر بگیرید و سپس به خرید بپردازید. علاوه بر این، لازم است به بارهای نوسانی که پیچ در معرض آن‌ها قرار دارد نیز توجه کنید. چنانچه این بارهای نوسانی زیاد باشند، لازم است به انتخاب پیچ با ابعاد و اندازه بزرگتر اقدام کنید.

مزیت‌های به کار بردن پیچ سینی کابل

به استانداردهای انتخاب پیچ سینی کابل توجه کنید

زمانی که برای خرید پیچ سینی کابل مراجعه می‌کنید، باید به استانداردهای معمول از قبیل وزن قابل تحمل پیچ‌ها، میزان درجه حرارت آن‌ها، شرایط و وضعیت محیطی و کاربرد و نوع پیچ دقت کنید. همچنین جنس و ابعاد پیچ‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. چنانچه به این استانداردها در خرید پیچ توجه کنید، باعث انتخاب صحیح و افزایش طول عمر سازه‌ها می‌شوید.

مقاله پیشنهادی:   بررسی مشخصات فنی لوله فنری فلزی

به نوع فرآیند گالوانیزاسیون پیچ سینی توجه کنید

به منظور خرید پیچ سینی لازم است به نوع فرآیند گالوانیزاسیون آن توجه کنید. در واقع نوع گالوانیزاسیون پیچ می‌تواند میزان مقاومت پیچ‌ها در برابر نفوذ رطوبت و استحکام آن‌ها را تعیین کند. همانطور که می‌دانید آبکاری پیچ‌ها به دو شکل سرد و گرم انجام می‌شود.

آن دسته از پیچ‌ها که متریال آن‌ها در هنگام ساخت استنلس استیل بوده، به آبکاری نیاز ندارند. چرا که در این ماده نیکل و کروم موجود است و به تنهایی می‌‌تواند در برابر نفوذ رطوبت و آب از خود مقاومت و استحکام بالایی نشان دهد.

روش‌های گالوانیزاسیون پیچ سینی کابل

با توجه به اینکه لازم است پیچ سینی کابل در برابر رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان دهد، از روش گالوانیزاسیون استفاده می‌کنند تا این تجهیزات را تقویت کنند. به همین منظور لازم است توجه کنید پیش از انجام فرآیند گالوانیزاسیون، باید پیچ‌ها از طریق تراشکاری طراحی و تولید شوند.

چنانچه قبل از ساخت پیچ و رزوه‌زنی، فولاد موردنظر را گالوانیزه کنند، پوشش روی سطح آن از بین می رود. به این ترتیب پیچ در برابر خوردگی مقاومت خود را از دست می‌دهد. به طور کلی از دو روش گالوانیزاسیون سرد و گرم برای گالوانیزه کردن پیچ‌ها استفاده می‌کنند که در ادامه به طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

آبکاری گرم

در فرآیند آبکاری گرم پیچ سینی، ابتدا پیچ‌های ساخته شده را در حوضچه‌ای که حاوی فلز روی است ریخته و سپس از آن خارج می‌کنند. با توجه به دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد فلز روی ذوب شده، اتم‌های آهن پیوندی گسسته پیدا کرده و به جای آن‌ها اتم‌های فلز جایگزین می‌شوند. با استفاده از آبکاری گرم، می‌توانید عمر فولادها را تا حدود ۳۰ سال افزایش داده و مقاومت آن‌ها را بالا ببرید. به همین دلیل پیچ‌هایی که آبکاری گرم می‌شوند، بسیار پرکاربرد هستند.

مقاله پیشنهادی:   انواع لوله فلکسی برق، سایزبندی، مزیت‌ها و کاربرد

آبکاری سرد

در فرآیند آبکاری سرد محلولی از فلز روی را آماده می‌کنند که ماهیت اسیدی دارد. سپس آن را روی سطح پیچ‌ها می‌پاشند و دمای سطح پیچ‌ها تا صد درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. بنابراین پیوند اتم‌های سطح پیچ می‌شکند و اتم‌های فلز به جای آن‌ها ایجاد می‌شوند.

مزیت‌های به کار بردن پیچ سینی کابل

خرید محصولات تولیدی گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از شناخته‌شده ترین تولیدکنندگان تجهیزات پشتیبانی کابل برق بوده که علاوه بر پیچ سینی کابل، می‌تواند انواع محصولات مرتبط به آن از قبیل پایه نگهدارنده سینی کابل، رابط سینی کابل، پایه سینی کابل، ساپورت سینی کابل، بست یوبولت، بست چنگالی، بست اسپیت و محصولات دیگر را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تولید کند.

جمع‌بندی

پیچ سینی یکی از تجهیزات مهم در سینی کابل بوده که باید تمام بخش‌های آن را به یکدیگر وصل کند. پیچ سینی کابل را باید به گونه‌ای طراحی کرد که در برابر انواع آسیب‌ها و نفوذ رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان دهد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات