گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

چگونگی اتصال دو لوله به هم به طور کارآمد برای حفظ ایمنی بیشتر

چگونگی اتصال دو لوله به هم به طور کارآمد برای حفظ ایمنی بیشتر

چگونگی اتصال دو لوله به هم به طور کارآمد برای حفظ ایمنی بیشتر

نصب سیستم برق در یک ساختمان به ابزارهای متنوعی همچون لوله‌ برق و اتصالات گوناگون نیاز دارد. به منظور حفظ سیم‌های برق از آسیب‌های خارجی، این سیم‌ها درون لوله‌های برق قرار می‌گیرند و برای اتصال دو لوله به هم در مسیرهای پیچیده از اتصالات مناسب استفاده می‌شود. لوله فولادی برق یکی از انواع لوله‌های برق است که به دلیل مقاومت بالایش شناخته می‌شود. این لوله‌ها با مواد باکیفیت ساخته می‌شوند و به خوبی از سیم‌ها و کابل‌ها در برابر ضربه، فشار، سایش، رطوبت و سایر خطرات محافظت می‌کنند. آشنایی با روش‌های اتصال دو لوله به هم به شما این امکان را می‌دهد که سیم‌کشی برق را با دقت و کیفیت بیشتری انجام دهید.

روش اتصال دو لوله به هم در ساختمان سازی

در اینجا به معرفی چند نوع لوله‌کشی برق در ساخت و ساز می‌پردازیم. انواع مختلفی از لوله‌ برق مانند لوله‌های خرطومی، پلی آمید،  PVC و UPVC در بازار موجود هستند که به طول‌های ۶ و ۱۲ متر قابل تهیه‌اند. با توجه به تنوع این لوله‌ها، شیوه‌های اتصال دو لوله به هم  در فرآیند ساخت و ساز نیز متفاوت خواهد بود. هنگامی که از چند لوله برای سیم‌ کشی استفاده می‌کنید و فاصله بین آن‌ها زیاد است، لازم است از اتصالات مخصوصی در طول مسیر استفاده کنید. همچنین برای اتصال لوله‌های دوتکه باید از روش‌های ویژه‌ای بهره ببرید تا از آسیب به سیم‌ها و افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود.

  • نحوه اتصال دو لوله به هم با زانویی و بوشن

لوله‌های برق در انواع گوناگونی وجود دارند و شیوه‌های اتصال آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. لوله‌های ساخته شده از پلی آمید، PVC و UPVC از نظر ساختار و ظاهر به هم شبیه هستند و بدنه‌ای صاف به طول ۶ تا ۱۲ متر دارند. این نوع لوله‌ها در جنس‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و معمولاً در اندازه‌های ۱۳، ۱۶ و ۲۱ میلی‌متر عرضه می‌گردند.

ساپورت تاسیساتی، انواع، ویژگی ها و قیمت محصول 
مطالعه

انتخاب اتصالات مناسب بر اساس اندازه لوله‌های برق بسیار حائز اهمیت است، زیرا ممکن است اتصال به درستی برقرار نشود و منجر به اتصال ناخواسته کابل‌ها گردد. برای اتصال لوله‌های برق از مواد پلی آمید و PVC، معمولاً از اتصالات زانو و بوشن فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود. هر یک از این اتصالات برای مکان‌های خاصی طراحی شده‌اند که در ادامه به طور کامل به شیوه اتصال دو لوله به هم با استفاده از زانو و بوشن خواهیم پرداخت.

روش اتصال دو لوله به هم در ساختمان سازی

  • نحوه اتصال لوله با زانویی برق

زانویی لوله برق یکی از اتصالات متداول در سیستم‌های برق ‌رسانی ساختمان است که برای ایجاد زوایای خاص در مسیر لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع اتصال با زاویه ۹۰ درجه طراحی شده و برای اتصال دو لوله به هم در گوشه‌های ساختمان بسیار کارآمد است. زانویی برق به دو نوع عصایی و کوتاه تقسیم می‌شود و از جنس‌های PVC و پلی آمید تولید می‌گردد. برای نصب صحیح زانویی لوله برق، ضروری است که از تجربه پیمانکار یا مهندس ناظر که در این زمینه تخصص دارد، بهره‌برداری شود تا به همراه سیم‌کشی ساختمان، کاربرد زانویی به بهترین نحو انجام گیرد. این محصول در اندازه‌های ۱۳، ۱۶ و ۲۱ موجود است که باید با توجه به قطر لوله برق، انتخاب و خریداری شود.

  • نحوه اتصال لوله برق با بوشن

بوشن یکی از انواع اتصالات لوله برق است که به خاطر طراحی خاص خود، سطحی هم‌ راستا دارد. این ویژگی باعث می‌شود که بوشن به عنوان ابزاری مناسب برای اتصال دو لوله به هم به کار رود. با توجه به اینکه لوله‌های برق معمولاً در طول‌های ۶ متری تولید می‌شوند، زمانی که نیاز به ایجاد اتصالات در مسیرهای طولانی‌ تر باشد، استفاده از بوشن فولادی گالوانیزه امری ضروری و الزامی خواهد بود.

نردبان کابل آلومینیومی؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و سایز
مطالعه

این اتصالات در اندازه‌های مختلفی از جمله ۱۳، ۱۶ و ۲۱ موجود هستند. انتخاب اندازه مناسب بوشن بستگی به ابعاد لوله برق دارد و ضروری است که در فرآیند انتخاب، دقت لازم به خرج داده شود تا بهترین گزینه انتخاب گردد. این دقت در انتخاب نه تنها به بهینه‌ سازی کارایی سیستم کمک می‌کند، بلکه می‌تواند ایمنی و دوام بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

  • نحوه اتصال لوله برق خرطومی

لوله خرطومی برق یکی از انواع پرکاربرد لوله‌های الکتریکی است که از گرانول پی وی سی و دیگر مواد اولیه ساخته می‌شود. این لوله به شکل خرطوم طراحی شده و به همین خاطر به آن خرطوم برق نیز می‌گویند. این محصول به راحتی از میان مسیرهای پیچ در پیچ ساختمان عبور می‌کند بدون اینکه آسیب ببیند. به دلیل طراحی خاص این لوله، استفاده از اتصالات برای وصل کردن آن مناسب نیست. بهترین و آسان‌ترین روش برای اتصال دو لوله‌ به هم خرطومی، در هم پیچیدن آن‌ها است تا به خوبی به یکدیگر متصل شوند. این نوع لوله در اندازه‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۶ میلی‌متر و با طول کلاف‌های ۱۲ و ۱۵ متری تولید می‌شود.

لوله گذاری برق ساختمان؛ نحوه انتخاب لوله و نصب
مطالعه

قیمت و خرید انواع اتصالات لوله برق با بهترین کیفت

اتصالات مورد استفاده برای انواع لوله‌های برق شامل بوشن‌ها، زانوها، سه ‌راهی‌ها و اتصالات متقاطع می‌باشد. این تجهیزات به ویژه برای لوله‌های فولادی و PVC طراحی و تولید شده و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌گردند. انتخاب بین لوله‌های فولادی یا پلیمری به نوع کابل‌ها و مسیرهای آن‌ها بستگی دارد.

قیمت و خرید انواع اتصالات لوله برق با بهترین کیفت

در نهایت، متخصصان اجرایی تشخیص می‌دهند که کدام نوع لوله در مسیرهای کابل‌کشی از بهترین قابلیت‌ها برخوردار است و می‌تواند از کابل‌ها و سیم‌ها حفاظت مناسبی به عمل آورد. با برقراری تماس با شرکت تولیدی رفیع، می‌توانید مشاوره‌ای حرفه‌ای در خصوص قیمت لوله‌ها و دیگر جزئیات فنی آن‌ها دریافت کنید.

 سخن پایانی

در این مقاله، ما به بررسی روش‌های اتصال دو له به هم پرداختیم و مشخص کردیم که لوله‌های پی وی سی و پلی آمید به راحتی با استفاده از اتصالات زانو و بوشن به یکدیگر متصل می‌شوند. بر خلاف این دو نوع، لوله‌های خرطومی نیازی به اتصالات ندارند و به سادگی به هم متصل می‌شوند. انجام صحیح و دقیق اتصالات لوله‌های برق در ساخت و سازها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از اینکه تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم. مشتریان عزیز قادرند انواع مختلف قطعات و اتصالات لوله برق را با بهترین کیفیت و در اندازه‌های گوناگون از گروه صنعتی رفیع تهیه نمایند. همچنین، قیمت‌های ارائه شده به گونه‌ای است که به صرفه بودن آن را تضمین می‌کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.