گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

بست آویز سقفی از جمله قطعات اتصال دهنده سازه ای برای پروژه های لوله کشی برق می باشد که در ارتفاعات سازه می توانند یک پشتیبانی همه جانبه و ایده آلی را جهت پایدار نگه داشتن کاندوئیت ها فراهم کنند. این بست ها با توجه به آنکه با استفاده از برخی قطعات دیگر می تواند یک سیستم  آویز را از ناحیه سقف ایجاد کنند معمولاً با این عنوان معرفی می شوند. نام دیگر آن ها بست اسپیت می باشد.

این قطعات اتصال دهنده سازه ای به واسطه نوع ساختار و مکانیزم عملکردی خود می تواند لوله ها یا کاندوئیت های برق را به حالت معلق مسیریابی و هدایت کند. برای معرفی دقیق این محصول لازم است که المان های گسترده ای را توضیح دهیم. در این مقاله سعی میکنیم مجموعه ای از اطلاعات کاربردی در ارتباط با بست اسپیت ارائه دهیم تا با یک رویکرد مناسب اقدام به تهیه آنها کنید.

نوع طراحی بست آویز سقفی

بست آویز سقفی به علت کاربرد بسیار مهمی که در پایدار نگه داشتن لوله های برق دارد اما دارای طراحی کاملا مهندسی شده و در عین حال ساده می باشد. شکل این نوع بست به صورت دایره ای می باشد. این نوع طرح شرایطی را فراهم می‌کند که به طور کامل پیرامون لوله‌ های برق را فرا بگیرند. در دو طرف بست آویز یک پیچ تعبیه شده است که باعث می شود در زمان باز و بست بهتر بتوانید لوله ها را در داخل بست ها سوار کنید. با باز کردن این دو پیچ بست آویز سقفی به دو تکه تقسیم خواهد شد که معمولاً این بست ها را به عنوان بست دو تکه نیز می شناسند.

نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع
مطالعه

در قسمت بالا یا مرکز بدنه بست یک ناحیه پیچ خور وجود دارد که شما می‌توانید انواع راد گالوانیزه را در این ناحیه پیچ کنید. دقیقاً این رادهای فولادی هستند که باعث آویزان نگه داشتن بست و به دنبال آن لوله ها می شوند. با توجه به ابعاد گسترده ای که از این محصول وجود دارد طبیعتاً با افزایش سایز بست لازم است از مفتولهای رزوه ای با سایز بزرگتر استفاده کنید.

برخی از نمونه های بست اسپیت در قسمت داخلی خود دارای یک عایق پلیمری می باشند که باعث می شود لوله ها محکم در جای خود باقی بمانند و دچار لغزش نشوند . وجود عایق منحصر به این نوع بست نمی باشد بلکه انواع بست چنگالی عایق دار نیز دارای غشای پلیمری می باشند.

نوع طراحی بست آویز سقفی

استفاده از سی چنل ها همراه با بست آویز سقفی

بست آویز سقفی به تنهایی قابلیت استفاده ندارد. یعنی شما نمی توانید بدون هیچ گونه قطعه کاربردی دیگر این بست ها را بر روی لوله ها سوار کنید. همانطور که گفته شد راد های گالوانیزه یکی از قطعات می باشد که در قسمت پیچ خور بست اسپیت قرار می‌گیرد و باعث آویزان نگه داشتن لوله ها و همچنین بست های اسپیت می شوند. اما سوال اصلی اینجاست که راد های گالوانیزه خود به کدام قطعه متصل می شوند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که سی چنل ها یا ریل بست چنگالی قطعات اصلی هستند که از راد ها و به دنبال آن بست های اسپیت پشتیبانی می‌کنند. یعنی زمانی که شما رادهای رزوه ای را در داخل بست آویز سقفی پیچ کرده اید حتماً باید آن را مستقیماً به سی چنل های اتصال یافته به سقف محکم کنید.

قیمت جعبه تقسیم در بازار + ارزان‌ترین و گران‌ترین جعبه تقسیم
مطالعه

می توان گفت که سه قطعه سی چنل، راد گالوانیزه و بست اسپیت دقیقاً قطعاتی هستند که باعث پایدار نگه داشتن لوله ها در ارتفاعات سازه می شوند. روش نصب سی چنل به ناحیه سقف پیچیدگی های خاص خود را دارد و شما باید سی چنل ها را در مسیر هایی که می خواهید از لوله ها پشتیبانی کنید با استفاده از پیچ های مخصوص به سقف متصل کنید.

ساختار بسیار محکم بست های اسپیت

ساختار بسیار محکم بست های اسپیت

بست اسپیت یا بست آویز سقفی با توجه به سایز و اندازه های مختلف خود قابلیت پشتیبانی از تمام لوله های برق را دارد. یعنی شما هر قطری از لوله برق را که در شبکه لوله کشی مورد استفاده قرار دهید می توانید بست متناسب با سایز لوله را نیز بیابید. به عبارت دیگر حتماً باید بست آویز سقفی از لحاظ سایز سازگاری کامل با لوله های برق را داشته باشد. به همین دلیل همواره تاکید می شود در زمان خرید ابعاد لوله ها را ذکر کنید تا دقیقاً بتوانید بست هایی را تهیه کنید که کاملاً در پیرامون لوله جای بگیرند. البته تکنسین های اجرایی خود به این موضوع واقف هستند و می دانند که چه بست هایی را برای لوله های برق استفاده کنند.

معمولاً آلیاژهای فولادی که کاملا گالوانیزه شده اند برای طراحی و ساخت بست های اسپیت مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا نمی توان از متریال های فلزی نرم برای ساختن این قطعات استفاده کرد. چرا که شبکه های لوله کشی برق حساسیت بسیار بالایی دارند و باید از مقاوم ترین قطعات اتصال دهنده استفاده کنند. بنابراین متریال استیل و برخی مشتقات آهن که کاملاً با پوشش های گالوانیزه مقاوم سازی شده اند جزو ساختار این بست ها میباشد.

انواع زانویی سینی کابل: مشخصات، مزایا و عوامل موثر روی قیمت
مطالعه

قطعات اتصال دهنده رایج برای پشتیبانی از شبکه های لوله کشی برق

علاوه بر بست آویز سقفی که آن را با نام‌هایی چون بست اسپیت یا بست دو تکه میشناسند شما ممکن است نیاز به بست لوله فلکسیبل، بست چنگالی ساده و همچنین نمونه های عایق دار داشته باشید که برخی از آن ها همراه با سی چنل ها یا ریل بست چنگالی مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد یک شبکه پشتیبانی و حمایتی برای لوله های برق متکی بر چندین قطعه کنار یکدیگر می باشد. این قطعات در کنار هم قابلیت استفاده دارند. لذا شما نمی توانید به صورت تکی و بدون استفاده از قطعات مکمل آنها را روی سیستم یا شبکه لوله کشی پیاده سازی کنید.

قطعات اتصال دهنده رایج برای پشتیبانی از شبکه های لوله کشی برق

خرید انواع قطعات اتصال دهنده لوله برق از گروه صنعتی رفیع

همانطور که در این مقاله به طور کامل ذکر شد مجموعه ای از قطعات اتصال دهنده سازه ای وجود دارد که همگی بر مبنای پشتیبانی از لوله های برق استفاده می شوند. هر کدام از این قطعات در سایز بندی های استاندارد و متریال کاملا مقاوم طراحی و ساخته شده اند. شما می توانید به منظور خرید این قطعات یک مشاوره تخصصی را از کارشناسان ما دریافت کنید تا مطمئن شوید که قطعات صحیحی را خریداری می کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با  کارشناسان گروه صنعتی رفیع در تماس باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.