گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

۶ نکته مهم در مورد بست پایه دار لوله

۶ نکته مهم در مورد بست پایه دار لوله

۶ نکته مهم در مورد بست پایه دار لوله

بست پایه دار لوله از قطعات اتصال دهنده اساسی در پروژه های لوله کشی برق می‌باشند. این بست‌ها نمونه های مختلفی دارند که بر اساس نوع لوله تعیین می‌شوند. برخی از مدل های آن قابلیت پشتیبانی از انواع لوله های برق را دارند. حال آنکه ساختارهای دیگر این نوع بست برای پشتیبانی از لوله های گاز و غیره نیز طراحی شده است.

با توجه به سایزبندی های متعددی که از این محصول طراحی شده است می‌توانند طیف گسترده‌ای از لوله‌ها را به شکل پایدار در ارتفاعات سازه نگه دارند. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در مورد محصول ذکر می‌کنیم.

۱- نوع طراحی منحصر به فرد بست دو پایه لوله

همانطور که از نام بست پایه دار لوله مشخص است دارای دو پایه در دو طرف خود هستند. در نتیجه شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پیچ های مخصوص این پایه‌ها را به ناحیه دیوار و همچنین سقف متصل کنید. از لحاظ نوع اتصال محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

لذا سطوح دیواری و سقفی از جمله بسترهایی هستند که قابلیت پذیرش این نوع بست را دارند. قسمتی از بست که بر روی لوله سوار می‌شود دارای یک ساختار منحنی شکل است. این نوع ساختار شرایطی را فراهم می‌کند تا به طور کامل بر روی لوله بنشیند.

دقیقا همین نکته است که یک پشتیبانی حرفه ای و اساسی را از لوله های مختلف به عمل می‌آورد. این ساختار منحنی به بدنه اصلی بست یا پایه‌ها متصل است. از طرفی به راحتی قابلیت باز و بست دارند و شما می‌توانید بست‌ها را در هر نقطه ای از لوله اتصال دهید. موضوع مهم انتخاب سایز مناسب است. چرا که بست های با سایز کوچک امکان پشتیبانی از لوله های با قطر بزرگتر را ندارند.

نوع طراحی منحصر به فرد بست دو پایه لوله

۲- نکات مرتبط با اتصال بست پایه دار لوله

با توجه به اطلاعاتی که در مورد ساختار و طراحی بست دو پایه فلزی ذکر شد نحوه اتصال آنها نیز همراه با دو پیچ است. در زمان اتصال حتماً باید دو طرف بست به دیوار و سقف متصل شود. لذا نمی توان یک پیچ را در یک پایه استفاده کرد. با این کار حداکثر امنیت را برای لوله‌ها فراهم کردید. شناسایی نقاط سخت سازه اولویت بعدی است. غالباً این بست‌ها بر روی سطوح بتنی سوار می‌شوند.

البته می‌توان آنها را بر روی دیوارهایی که به شکل گچی هستند نیز استفاده کرد. اگر ابعاد و قطر لوله افزایش یابند طبیعتاً بر مقدار وزن آنها نیز افزوده می‌شود. پس باید بست لوله فلزی را روی نقاطی از سازه اتصال دهیم که اطمینان کافی از محکم بودن آنها داریم.

قسمت رویه بست پایه دار لوله قابلیت جدا شدن دارد. در نتیجه سوار کردن آنها روی لوله‌ها بسیار سهل و آسان است. معمولا ابتدا نقاط اتصال بست به دیوار یا سقف مشخص می‌شود و سپس لوله‌ها در داخل بست قرار می‌گیرند.

۳- سایزبندی های متعدد بست دو پایه روکش دار

سایز بندی های بسیار متنوعی برای بست نگهدارنده لوله برق طراحی و ساخته شده است. هر کدام از این بست‌ها برای لوله های خاصی تولید می‌شوند. پس در هنگام خرید بهتر است نمونه هایی را تهیه کنیم که سازگاری و هماهنگی لازم با قطر لوله‌ها را داشته باشد.

در مجموع چندین سایز پرکاربرد برای بست پایه دار لوله طراحی شده است که از لحاظ قطری اندازه های ۲۰ میلی متر، ۲۵ ، ۳۰ ،۴۰ ، ۵۰، ۶۰، ۷۰ میلیمتر هستند. همانطور که می‌بینید هر یک برای یک لوله خاص هستند.

هیچ‌کدام از این سایز بندی‌ها قابلیت جایگزینی با یکدیگر را ندارند. یعنی امکان جایگزین کردن سایز ۴۰ با سایز ۷۰ وجود ندارد. پس باید یک هماهنگی ابعادی بین بست و لوله‌ها ایجاد کنید.

بسیاری از برندها نیز ممکن است سایز بندی های اینچی را ارائه دهند که می‌توان با تبدیل واحد به مقادیر مذکور دست پیدا کرد. معمولاً ابعاد و سایز بست های روکش دار با نمونه های ساده یکسان است. تفاوت آنها در روکشی است که بر روی بدنه قرار داده می‌شود.

سایزبندی های متعدد بست دو پایه روکش دار

۴- جنس فلزی بسیار مقاوم بست پایه دار لوله

بست پایه دار لوله از مقاوم ترین آلیاژهای فلزی ساخته می‌شود. همانطور که می‌دانید در بین چندین مدل از مشتقات آهن آلیاژ فولاد بهترین گزینه برای ساخت اتصالات لوله ای است. این نوع متریال به صورت ورقه ای برش داده می‌شوند و در اثر ماشینکاری به صورت یک بست و اتصال دهنده تبدیل می‌شوند. این ورقه‌ها در یک فرآیند جداگانه گالوانیزه می‌شوند.

روند کار به این صورت است که پوشش های زینک مذاب ورق استیل را فرا می‌گیرد و از این طریق می‌توان یک قطعه اتصال دهنده ضد زنگ و ضد خوردگی را تولید کرد.

به عنوان یک قاعده کلی برای ساخت اتصالات لوله ای و تجهیزات پشتیبانی از متریال استیل یا فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. پس در زمان خرید حتما مطمئن شوید که یک محصول استاندارد با ویژگی های مذکور را تهیه کرده اید.

۵- مقرون به صرفه بودن قیمت بست پایه دار

برندهای داخلی و تولیدکننده انواع اتصالات لوله ای سعی می‌کنند برای کسب رضایت مشتری قیمت مقرون به صرفه و متعادلی را نسبت به بازار برای محصولات خود در نظر بگیرند. بنابراین نباید انتظار قیمت‌های بسیار فزاینده ای را از این قطعات داشته باشید.

قیمت بست پایه دار لوله نیز از این قاعده مستثنی نیست و همگی در یک محدوده و رنج مناسبی قرار دارند. تنها موضوعی که باعث می‌شود قیمت این قطعات افزایش یابد ابعاد و سایز بندی آنها است. لذا هر چقدر قطر کارگیر این بست‌ها بیشتر شود به همان نسبت قیمت متفاوتی را نیز خواهند داشت.

مقرون به صرفه بودن قیمت بست پایه دار

۶- ساختار کاملا استاندارد و کاربری آسان بست پایه دار لوله

بست پایه دار لوله بر اساس استانداردهای بین المللی و مطابق با ابعاد و المان های از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند. بنابراین امنیت پروژه لوله کشی شما در هر شرایطی حفظ خواهد شد. تنها شما کافی است مراحل اتصال را به خوبی اجرا و پیاده سازی کنید.

بعد از آن می‌توانید شاهد پایداری سیستم لوله کشی خود در بلندمدت باشید. از لحاظ ضخامت ورق استیل، استحکام، ساختار پایه‌ها و نوع طراحی همگی بر مبنای چارچوب خاص می‌باشند. بنابراین تامین کننده امنیت پروژه شما هستند.

خرید انواع اتصالات لوله ای از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند نمونه های مختلفی از انواع اتصالات لوله ای مانند بست چنگالی ساده، بست چنگالی عایق دار، بست های پایه دار، بست اسپیت و غیره را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند.

کارشناسان ما در حوزه فروش اطلاعات مفصل و کاملی را به شما ارائه خواهند داد. لذا جهت دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات