گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انواع تجهیزات سینی کابل و کاربرد هر کدام

انواع تجهیزات سینی کابل و کاربرد هر کدام

انواع تجهیزات سینی کابل و کاربرد هر کدام

سینی کابل یکی از انواع تجهیزاتی است که می تواند برای سیم کشی در ساختمان ها و اتصالات برق مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات می توانند به واسطه داشتن جنس مرغوب و روزنه های خاص، امکان عبور انواع سیم های ساختمانی را از خود بدهند تا در صورت نیاز بتوان از آن ها برای ارتفاعات مختلف ساختمان ها استفاده کرد.

این سینی ها برای اینکه بتوانند در یک مکان به صورت کاملا ایمن نصب شوند، نیاز به یک سری تجهیزات سینی کابل دارند. در واقع، قطعات سینی کابل اجازه می دهند تا این سینی ها به صورت محکم و تثبیت شده در جای خودشان قرار گیرند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد این تجهیزات و جزئیات هر کدام از آن ها صحبت کنیم.

منظور از اتصالات و تجهیزات سینی برق چیست؟

سینی برق یک وسیله روزنه دار است که با سایزهای مختلف و با جنس فلز ساخته می شود تا بتواند بستری برای قرار دادن انواع کابل های برق باشد. این سینی ها برای نصب نیاز به یک سری تجهیزات و اتصالات دارند تا بتوانند در جای خود محکم نگه داشته شوند.

هر گونه اتصالاتی که برای سینی برق مورد استفاده قرار گیرند تا آن را به یک یا چند سینی دیگر مرتبط کنند و در جای مناسب نصب نمایند، با نام تجهیزات و اتصالات این سینی ها شناخته می شوند.

منظور از اتصالات و تجهیزات سینی برق چیست؟

آشنایی با تجهیزات سینی کابل

سینی هایی که برای انواع کابل و سیم کشی های برق ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، در ابعاد و اندازه های مختلفی قابل خریداری هستند. انتخاب یک سینی مناسب برای قرار دادن اتصالات برق در ساختمان، می تواند باعث مقاومت سیم کشی های ساختمانی شود.

مقاله پیشنهادی:   نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

با این حال حتی اگر به مشخصات سینی کابل توجه داشته باشید، ولی در هنگام نصب سینی کابل از تجهیزات مناسب استفاده نکرده باشید؛ به احتمال زیاد نمی توانید از این محصول انتظار افزایش ایمنی و مقاومت سیم کشی ساختمان ها را داشته باشید.

سینی برق و اتصالات آن می توانند اهمیت بسیار زیادی در هنگام ساختمان سازی داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا افرادی که متقاضی خرید این سینی ها هستند، دغدغه خرید تجهیزات آن را نیز داشته باشند.

خوشبختانه به لطف وجود شرکت های تولید سینی کابل، امکان خرید این اتصالات با تنوع زیاد و کیفیت بالا برای افراد فراهم شده است. اگر شما هم متقاضی خرید این تجهیزات هستید، باید در مورد انواع آن ها اطلاعات کسب کنید. در ادامه به برخی از رایج ترین اتصالات سینی کابل اشاره می کنیم.

۱- رابط (Connector)

یکی از انواع اتصالات سینی های برق کشی، رابط سینی است. رابط سینی می تواند برای ایجاد ارتباط میان شاخه های مختلف سینی در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این رابط ها دارای سه مدل مختلف مستقیم، بغل بند و رابط قابل تنظیم تولید می شوند که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند.

۲- تبدیل (Reducer)

یکی از انواع تجهیزات سینی برق، تبدیل است. تبدیل ها وظیفه اتصال دو سینی به یکدیگر و کاهش یا افزایش عرض سینی ها را دارند. با کمک این رابط ها می توان سینی های موجود را به سینی هایی با عرض بزرگ تر تبدیل کرد. این تبدیل ها به عنوان یک نوع رابط مستقیم شناخته می شوند که یک سمت آن ها با عرض بزرگ تر تولید می شود و وسط آن کوچک تر می باشد.

مقاله پیشنهادی:   بست آویز سقفی و نقش آن در پشتیبانی لوله برق

۳- سه راهی سینی برق (Tee Way)

از دیگر تجهیزات سینی کابل که کاربردهای بسیار زیادی در محکم کردن این محصولات دارد، سه راهی است. سه راهی ها زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به ایجاد اتصالات در سه مسیر مختلف از هم و در زوایای متفاوت باشد. در چنین شرایطی سه راهی به عنوان انشعاب عمل می کند و می تواند اجازه عبور سیم و کابل را از سینی برق در سه انشعاب مختلف بدهد.

۴- چهار راهی سینی برق (Cross Way)

همانطور که از نام چهارراهی سینی برق مشخص است، می تواند برای ایجاد یک انشعاب ۴ طرفه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این چهار راهی ها می توانند برای زمانی که نیاز به ایجاد انشعاب در ۴ سمت مختلف در جهت افقی باشد، مورد استفاده قرار گیرند.

چهار راهی ها می توانند برای اتصال ۴ سینی مختلف در زاویه ۹۰ درجه با هم مورد استفاده قرار گیرند. به همین خاطر یکی از تجهیزات پرکاربرد و مهم در محیط های مختلف می باشند.

۵- زانوی افقی (Elbow)

زانوی افقی سینی برق در واقع یک نوع اتصال خاص است که می تواند برای متصل کردن دو سینی در زوایای مختلف ۴۵ درجه و ۹۰ درجه مورد استفاده قرار گیرد. این سینی ها با درجه افقی ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تولید می شوند. اصلی ترین هدف استفاده از زانوی افقی، امکان نصب سینی کابل در محیط هایی است که فرورفتگی ها و برآمدگی های مختلفی وجود دارند.

به طور مثال در هنگام نصب این سینی ها ممکن است به یک ستون برخورد کنید که امکان استفاده از سینی به تنهایی وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی می توان از زانوی افقی به عنوان یک رابط استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم چدنی برق؛ خرید از بهترین تولیدکننده

۶- زانوی عمودی (Riser)

زانوی عمودی سینی برق یکی دیگر از انواع تجهیزات سینی کابل است که می تواند برای سطوح غیر هم سطح مورد استفاده قرار گیرد. در زمانی که نیاز به ایجاد مسیر کابل به صورت بالا و پایین باشد، می توان از زانوی عمودی استفاده کرد. این زانوها مانند زانوهای افقی در دو زاویه ۴۵ و ۹۰ درجه تولید می شوند.

همچنین از نظر عملکرد می توان آن را به دو دسته زانوی عمودی داخلی و زانوی عمودی خارجی تقسیم بندی کرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.

گروه صنعتی رفیع؛ تولید کننده انواع تجهیزات سینی کابل

گروه صنعتی رفیع؛ تولید کننده انواع تجهیزات سینی کابل

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع تجهیزات سینی کابل به صورت حرفه ای است که توانسته کیفیت بالایی از تجهیزات را روانه بازار کند. در صورت نیاز به خرید هر یک از تجهیزات سینی برق مانند پیچ سینی کابل، سه راهی، تبدیل، رابط و … می توانید به سایت گروه صنعتی رفیع مراجعه کنید و بر اساس نیاز خود هر یک از تجهیزات و اتصالات مورد نیاز را با کیفیت بالا از این مجموعه تهیه نمایید. بنابراین، برای خرید سینی کابل و اتصالات آن می توانید از کارشناسان گروه صنعتی رفیع کمک بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات