گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم صنعتی؛ سایز، متریال و مزیت ها

جعبه تقسیم صنعتی؛ سایز، متریال و مزیت ها

جعبه تقسیم صنعتی؛ سایز، متریال و مزیت ها

یکی از باکس های بسیار پرکاربردی که معمولا در شبکه های سیم کشی و کابل کشی داخلی سازه مورد استفاده قرار می گیرد جعبه تقسیم صنعتی می باشد. این باکس ها به واسطه بدنه فلزی و همچنین فراهم کردن یک محفظه و پوشش همه جانبه شرایط بسیار ایمنی را برای انشعابات کابل و محل ترمینال ها ایجاد می کنند. اصولاً برای داشتن یک سیستم برق کشی کاملا مهندسی شده لازم است که انشعابات گسترده‌ای به‌ منظور برق‌رسانی یکپارچه انجام شود . برای ایجاد اینگونه سیستم ها در وهله اول نیاز به انواع لوله فولادی برق و در مرحله بعد جعبه تقسیم برق داریم.

این قطعات در انواع مختلفی همچون جعبه تقسیم گالوانیزه و جعبه تقسیم آلومینیومی طبقه بندی می شوند که هر کدام متناسب با شرایط محیط استفاده می شوند. نمونه های صنعتی از لحاظ سختی ساختار در یک رده بالاتر قرار دارند و می‌توانند بهترین عملکرد را در محیط های پر تنش داشته باشند. در ادامه ضمن معرفی مشخصات فنی در مورد امتیازات این جعبه تقسیم ها صحبت می کنیم.

ابعاد ساختاری جعبه تقسیم صنعتی

اصولاً سه متغیر اصلی برای معرفی ابعاد و سایز جعبه تقسیم صنعتی ارائه می شود. طول، عرض و عمق باکس متغیر هایی هستند که ابعاد کلی این محصول را با مشخص می کنند. با توجه به اهمیت انتخاب سایز صحیح این جعبه تقسیم ها حتماً لازم است که یک ارزیابی دقیقی نسبت به حجم پروژه و میزان انشعابات داشته باشید تا بتوانید یک سایز صحیح را انتخاب کنید. سایزبندی های گسترده ای برای این محصول در نظر گرفته شده است که برخی از رایج ترین آن به شرح ذیل می باشد:

  • ۵*۱۰*۱۰
  • ۵*۱۵*۱۰
  • ۵*۱۵*۱۵
  • ۵*۲۰*۱۵
  • ۵*۲۰*۲۰
  • ۶*۳۰*۲۰
  • ۶*۳۰*۳۰
لوله فولادی گالوانیزه؛ سایزبندی، قیمت و اتصالات
مطالعه

همه ابعاد معرفی شده بالا به ترتیب از چپ به راست معرف طول، عرض و عمق جعبه تقسیم صنعتی به سانتی متر می باشد. همانطور که مشاهده می کنید حداقل ابعاد این باکس ها میتواند ۵ و ۶ سانتیمتر باشد. البته می‌توان نمونه های جعبه تقسیم سفارشی را نیز متناسب با شرایط پروژه شما تولید کرد که در این صورت شما باید با شرکت های تولید کننده به منظور طراحی سفارشی مشورت داشته باشید.

این ابعاد غالباً برای انواع جعبه تقسیم گالوانیزه طراحی می شود که قطعا می تواند پاسخگوی نیاز شما در پروژه های صنعتی می باشد. آنچه که در سایز بندی جعبه تقسیم اهمیت دارد ابعاد کاملا استاندارد آن هاست که متناسب با پروتکل های تعریف شده بین المللی میباشد و کاملاً در این محصول رعایت شده است. ضخامت ورق های پیش گالوانیزه استفاده شده در برخی از انواع جعبه تقسیم صنعتی معمولا در اندازه های ۰.۷ و ۰.۹ می باشد. طبیعتاً در این ضخامت وزن کلی محصول کاهش پیدا خواهد کرد و به راحتی می‌توانند در ارتفاعات سازه نصب و راه اندازی شوند.

مدیریت سریع محل اتصالات با انواع جعبه تقسیم آلومینیومی

جعبه تقسیم صنعتی از چه جنسی می باشد؟

برای طراحی و تولید استاندارد جعبه تقسیم صنعتی معمولاً از دو نوع آلیاژ با نام های آلومینیوم و ورق های استیل پیش گالوانیزه استفاده می کنند. برای  جلوگیری از خوردگی متریال های آلومینیومی معمولاً یک پوشش پودری الکترواستاتیک بر روی این نوع از جعبه تقسیم ها اعمال می شود. لذا استفاده از آن ها در محیط های مرطوب هیچ گونه تغییر ساختار شیمیایی را در بافت فلز ایجاد نمی کند.

قیمت لوله فلکسیبل چقدر است؟ + عوامل موثر روی قیمت لوله فلکسی
مطالعه

آلیاژ بسیار پر کاربرد دیگری که معمولاً برای نمونه های جعبه تقسیم صنعتی گالوانیزه استفاده میشود ورق های استیل می باشد. این ورق ها تراکم ساختاری بسیار بالایی دارند و به راحتی دچار آسیب نمی شوند.

وجود پوشش های گالوانیزه بر روی محصول قطعاً می‌تواند آنها را کاملاً ضد زنگ کند. لذا اگر محیط صنعتی شما به واسطه نوع فعالیتی که دارید مرطوب هستند جعبه تقسیم های گالوانیزه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. هر دو این محصولات طبق استانداردهای موجود تولید می‌شوند و قطعا می توانند امنیت کامل شبکه کابلی شما را در یک بازه زمانی بلند مدت حفظ کنند.

در ارتباط با جعبه تقسیم های آلومینیومی مزیت بسیار مهمی که وجود دارد برخی از نمونه های آن دارای واشر آب بندی سیلیکون نسوز میباشد. این واشرها می تواند یک محیط کاملا ایزوله و بسته ای را برای ترمینال ها و اتصالات داخلی باکس فراهم کند. دقیقاً هدفی که برای استفاده از جعبه تقسیم صنعتی دنبال می شود دور نگه داشتن اتصالات از تنش های محیطی می باشد که این جعبه تقسیم ها به خوبی این ویژگی را مهیا کرده اند.

استفاده از درپوش های فلزی بر روی باکس

برای هر دو مدل جعبه تقسیم آلومینیومی و همچنین جعبه تقسیم گالوانیزه درپوش هایی طراحی شده است که از طریق پیچ به بدنه اصلی متصل می شوند. وظیفه بسیار مهمی که این درپوش ها دارند این است که می توانند از نفوذ گرد و غبار و سیالات و برخی المان های آسیب زا به داخل باکس جلوگیری کنند. علاوه بر این شما به راحتی می توانید به منظور انجام تغییرات، مدیریت و همچنین عیب یابی اتصالات این درپوش ها را بردارید و هرگونه تغییری را در محل ترمینال ها و اتصالات انجام دهید.

نکات مهم در زمان خرید لوله فولادی
مطالعه

خوشبختانه با توجه به طراحی ایده آلی که جعبه تقسیم صنعتی دارد بگونه ای است که برخی از نمونه های آن قابلیت نصب روکار و برخی از مدل های آن به صورت توکار در سازه نصب و راه اندازی می شوند. لذا برای محیط های بسته صنعتی به منظور حفظ نمای داخلی محیط استفاده از نمونه های توکار گزینه مطلوبی خواهد بود. البته اگر در مراحل بعدی میخواهید شبکه‌های گسترده ای را اضافه کنید مدل های روکار محصول نیز شرایط کار را  برای شما سهل و آسان خواهد کرد.

جعبه تقسیم گالوانیزه 15*15

 خرید انواع جعبه تقسیم از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می توانند نمونه های بسیار متنوعی از جعبه تقسیم ها مانند مدل های آلومینیومی و گالوانیزه و یا حتی مدل های پلیمری و پلاستیکی را از این مجموعه خریداری کنند. کیفیت ساخت بالا با استفاده از متریال استاندارد و بسیار مقاوم جزو ویژگی های اصلی محصولات میباشد. کارشناسان و متخصصین گروه صنعتی رفیع در زمان معرفی محصولات سعی می کنند جامع ترین اطلاعات فنی را به مشتریان ارائه دهند. لذا شما می توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی در مورد پروژه هایی که در دست اقدام دارید و خرید تجهیزات مرتبط با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.