گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جعبه تقسیم چدنی برق؛ خرید از بهترین تولیدکننده

جعبه تقسیم چدنی برق؛ خرید از بهترین تولیدکننده

جعبه تقسیم چدنی برق؛ خرید از بهترین تولیدکننده

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

جعبه تقسیم چدنی، باکس فلزی بسیار سخت و مقاومی می‌باشد که می‌تواند ایده‌آل‌ترین حفاظت فیزیکی را از اتصالات داخلی و ترمینال‌ها ایجاد کند. به عنوان یک قاعده کلی محل اتصالات دقیقا نقطه ای که سیم‌ها و کابل‌ها بدون غشای پلاستیکی هستند نباید با عناصر آسیب زای محیط تماس داشته باشند. این عناصر می‌تواند گرد و غبار و رطوبت و غیره باشد که هر کدام در صورت تماس با ترمینال‌ها عملا باعث آسیب به شبکه کابل کشی و از مدار خارج شدن آن می‌شوند.

با استفاده از جعبه تقسیم برق می‌توان امنیت بالایی را در محل اتصالات کابل برق ایجاد کرد. در واقع هدف اصلی استفاده از این باکس‌ها در کنار انشعاب گیری های متعدد دقیقاً همین موضوع مذکور می‌باشد.

سایز جعبه تقسیم چدنی

جعبه تقسیم چدنی برق برای اینکه بتواند کاملاً از شمار بالایی از اتصالات پشتیبانی کند معمولاً از سایز های کوچک تا بزرگ طبقه بندی می‌شوند. سه نوع سایز بسیار پر کاربرد برای باکس های فلزی وجود دارد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • جعبه تقسیم چدنی ۱۰*۱۰
  • جعبه تقسیم چدنی ۱۵*۱۵
  • جعبه تقسیم چدنی ۲۰*۲۰

البته این موارد ذکر شده برای انواع جعبه تقسیم آلومینیومی نیز صدق می‌کند. هر کدام از این نمونه های مذکور گنجایش تعداد مشخصی از ترمینال های برق را دارند. بنابراین آنچه که در خرید این باکس باید مد نظر قرار دهید در وهله اول سایز آنها می‌باشد. البته برخی از شرکت‌های تولید کننده بنا بر بسیاری از الزامات تولیدات سفارشی را نیز برای محصولات خود دارند.

لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت
مطالعه

به همین دلیل اگر یک پروژه خاص و منحصر به فردی را در حال احداث هستید و نیاز به قطعات و تجهیزات ویژه ای دارید می‌توانید نمونه هایی که مد نظرتان است را به صورت سفارشی از تولیدکنندگان بخواهید. لذا این قطعات در چارچوب استاندارد و قواعد تعریف شده طراحی و ساخته خواهند شد.

سایز جعبه تقسیم چدنی

سایز ورودی جعبه تقسیم برق روکار

اگر به بدنه یا دیواره جعبه تقسیم دقت داشته باشید چند سوراخ یا حفره را مشاهده می‌کنیم. این سوراخ‌ها در واقع ورودی و خروجی لوله‌ها و کابل های برق می‌باشند. جعبه تقسیم برق توکار و همچنین نمونه های روکار برای اینکه بتوانند لوله‌ها و کابل های برق را به داخل محفظه هدایت کنند دارای چندین حفره هستند. همه آنها در سایزبندی های متعدد می‌باشند که متناسب با سایز لوله هستند. ابعادی که برای قسمت ورودی‌ها و خروجی های جعبه تقسیم چدنی در نظر گرفته می‌شود مقادیر pg13.5 , pg16 , pg21 می‌باشد.

نمونه هایی که قطر بزرگتری دارند قطعا می‌توانند لوله های با سایز بیشتر را پشتیبانی کنند. به همین دلیل در زمان خرید این نکته را در نظر داشته باشید که سایز ورودی جعبه تقسیم برق دقیقا چقدر است و اینکه آیا لوله های ما و پروژه ای که در حال احداث هستیم سازگاری کامل با این باکس‌ها دارند یا خیر؟ در واقع اینها نکاتی هستند که کارشناس فروشگاه آنها را با شما در میان خواهد گذاشت تا دقیقاً بتوانید محصولات صحیح را خریداری کنید.

کاربرد جعبه تقسیم برق صنعتی

جعبه تقسیم چدنی و نمونه های صنعتی کاربردهای بسیار بالایی در محیط‌ها و مشاغل پر تنش دارند. شما می‌توانید با استفاده از این باکس های فلزی سیستم های مانیتورینگ و کنترل بسیار قوی و از همه مهمتر کاملا امن را احداث کنید. در کنار اینها احداث دوربین های مدار بسته با استفاده از این باکس‌ها به راحتی قابلیت انجام دارد. از طرفی در اغلب کارگاه‌ها و سالن های صنعتی جهت افزایش امنیت محیط حتماً لازم است که از مجموعه ای از سیستم های اعلام حریق استفاده کنیم.

انواع زانویی سینی کابل: مشخصات، مزایا و عوامل موثر روی قیمت
مطالعه

در واقع چنین تجهیزاتی زمانی به طور کامل قابلیت اجرا دارند که از یکسری جعبه تقسیم های استاندارد مانند نمونه های آلومینیومی و چدنی استفاده شود. برقراری انشعابات در راه اندازی چنین سیستم هایی جزو اولویت های اصلی محسوب می‌شود. به همین دلیل اجرایی شدن همه موارد منوط به استفاده از این باکس های فلزی خواهد بود.

کاربرد جعبه تقسیم برق صنعتی

اتصالات مورد استفاده در جعبه تقسیم چدنی

برای اینکه لوله‌ها، خصوصاً انواع لوله فولادی و همچنین لوله خرطومی‌ها قابلیت اتصال به جعبه تقسیم برق را داشته باشند غالبا با استفاده از اتصالات بکارگیری می‌شوند. شما نمی توانید این لوله‌ها را به طور مستقیم و بدون اتصالات در داخل جعبه تقسیم چدنی جای دهید. چرا که با کم کمترین اعمال نیروی کششی از داخل باکس جدا خواهند شد.

به همین دلیل باید از اتصالاتی مانند انواع گلند‌ها و همچنین براز بوشن استفاده کنیم تا بتوانیم لوله‌ها را در داخل باکس کاملا تثبیت و پایدار نگه داریم. این اتصالات در مورد انواع جعبه تقسیم برق مانند جعبه تقسیم آلومینیومی ۱۰*۱۰ و جعبه تقسیم آلومینیومی ۱۵*۱۵ و جعبه تقسیم آلومینیومی ۲۰*۲۰ نیز صدق می‌کند.

ضد آب بودن جعبه تقسیم برق فلزی

تمام جعبه تقسیم هایی که از آلیاژهای فلزی طراحی و ساخته شده اند از قبیل نمونه های آلومینیومی و همچنین مدل های چدنی همگی دارای پوشش های محافظ می‌باشند. در ارتباط با انواع جعبه تقسیم گالوانیزه نیز المان ضد آب بودن وجود دارد. در رابطه با نمونه های گالوانیزه به واسطه نوع فرایند مقاوم سازی خود همواره این مزیت ارزشمند را با خود دارند.

جعبه تقسیم کف خواب چیست و چه مشخصاتی دارند؟
مطالعه

برای دیگر باکس های فلزی معمولا از پوشش های رنگی الکترواستاتیک استفاده می‌شود تا از این طریق بتوانند بافت فلز را از هرگونه خوردگی، زنگ زدگی و تغییر رنگ حفظ کنند. به همین دلیل جعبه تقسیم چدنی و دیگر باکس های فلزی قابلیت استفاده در معرض آب و هوای محیط را دارند. لذا نباید نگران آسیب ساختاری آن‌ها در بلند مدت باشید.

قیمت جعبه تقسیم چدنی

قیمت جعبه تقسیم چدنی

موضوع قیمت جعبه تقسیم چدنی باز هم بستگی به ابعاد و سایز محصول دارد. علاوه بر این نمونه های مختلف آلومینیومی، گالوانیزه و چدنی هر کدام از لحاظ قیمتی با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع رویکرد طراحی و تولید این محصولات است که تعیین می‌کند در چه رنج قیمتی باشند. در مجموع قیمت جعبه تقسیم چدنی در بسیاری از فروشگاه های داخلی کامل مقرون به صرفه می‌باشد.

خرید جعبه تقسیم برق از گروه صنعتی رفیع

در گروه صنعتی رفیع نمونه های مختلفی از انواع جعبه تقسیم آلومینیومی، گالوانیزه و همچنین چدنی و مدل های پلاستیکی عرضه می‌شود. هر کدام از این محصولات کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و طبق استانداردهای بین المللی طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت و همچنین سایر جزئیات فنی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.