گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

درب سینی کابل گالوانیزه و سایزبندی های آن

درب سینی کابل گالوانیزه و سایزبندی های آن

درب سینی کابل گالوانیزه و سایزبندی های آن

سینی کابل به عنوان اصلی ترین قطعات برای حمل و پشتیبانی از کابل های برق طراحی و تولید شده اند. با استفاده از این قطعات می توانید شمار بالایی از کابل های برق را در مسیرهای تعیین شده هدایت کنید. بر روی بدنه اصلی این قطعات غالباً از درب سینی کابل استفاده می شود. درپوش ها همانند بدنه دارای ساختار فلزی هستند و می‌توانند باعث افزایش امنیت کابل ها و جلوگیری از بروز آسیب به کابل های الکتریکی شوند. طبیعتاً در مجموعه های صنعتی به دلیل وجود تنش های محیطی بالا حتماً باید المان های امنیتی را در نصب و اتصال سینی ها رعایت کنیم. یکی از این المان ها استفاده از درپوش های سینی کابل می باشد.

در قطعات زمانی می توانند بهترین کارایی و کاربرد را داشته باشند که در محیط های باز و در مجاورت آب و هوای محیط مورد استفاده قرار گیرند. معمولاً با توجه به محدودیت هایی که در مسیر کابل کشی وجود دارد ممکن است هدایت کابل ها در داخل سازه و در یک محیط مسقف صورت نگیرد. در نتیجه قرار داشتن کابل ها در معرض عوامل محیطی باعث بروز خوردگی و آسیب های ساختاری به آن ها می شود. در چنین شرایطی حتماً باید از یک درپوش متناسب با سایز سینی های کابل استفاده شود.

جنس بدنه درب سینی کابل

برای آنکه درب سینی کابل در برابر اعمال نیرو و هرگونه تنش محیطی مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد غالباً از با کیفیت ترین و مقاوم ترین آلیاژهای فلزی طراحی و ساخته می شود. در حال حاضر آلیاژ های استیل یا فولادی به عنوان مقاوم ترین فلزات شناخته می شوند. در نتیجه عمده تجهیزاتی که برای پشتیبانی و حمایت از کابل های برق ساخته می‌شوند همگی از این نوع فلز تولید می شوند.

جعبه تقسیم برق خانگی: انتخاب، نصب و نگهداری بهینه
مطالعه

همانطور که گفته شد بدنه اصلی سینی کابل نیز دقیقاً از ورقهای فولادی ساخته شده است. اگرچه ضخامت اندکی دارند اما به قدری محکم و سخت هستند که می توانند وزن بالای کابل ها را در ارتفاعات سازه تحمل کنند. به تبعیت از سینی ها، درب سینی کابل نیز از همین ورق های استیل ساخته شده است. در نتیجه با قرار دادن این کاور بر روی سینی ها به راحتی می توان امنیت کابل های برق را در محیط های بیرون از سازه افزایش داد.

جنس بدنه درب سینی کابل

سایز درب سینی کابل

همانطور که می دانید سینی های کابل از لحاظ ابعاد و سایز تنوع بسیار بالایی دارند. به تبع آن درب سینی کابل نیز برای آنکه بتواند به راحتی بر روی بدنه اصلی قفل شوند حتما باید متناسب با سایز بدنه باشند. عمدتاً سینی های کابل در ابعاد ۱۰ سانتی متر، ۱۵ سانتی متر، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر تولید می شوند. درب سینی ها نیز دقیقا با همین ابعاد اما با یک تفاوت میلی متری طراحی می شوند تا به طور کامل بر روی سینی ها سوار شوند.

در زمان خرید سینی کابل حتماً باید درپوش هایی را تهیه کنید که سازگاری و هماهنگی لازم با سینی ها را داشته باشند. با افزایش سایز درب سینی کابل طبیعتا بر مقدار وزن و همچنین ضخامت ورقه فلزی نیز افزوده می شود. این ویژگی شرایطی را فراهم می‌کند تا درپوش ها مقاومت کافی برای حمایت از سینی های عریض را داشته باشند.

چگونه به درستی از زانو در لوله کشی برق استفاده کنیم؟
مطالعه

میزان ضخامت درب سینی کابل

با توجه به توضیحات مذکور، در قسمت قبل سایزبندی های متنوع برای درب سینی کابل مطرح شد. در ارتباط با ضخامت ورق درپوش ها باید بگوییم که این قطعات در ابعاد ضخامتی ۰.۷ ، ۰.۸، ۱، ۱.۲۵، ۱.۵ و ۲ میلیمتر نیز ساخته می شوند. ضخامت، متناسب با ابعاد سطح مقطع سیمنی تغییر می کند. به عنوان مثال سینی هایی که دارای عرض ۶۰ سانتی متر هستند سایز ضخامت درب سینی کابل آن ها غالباً در اندازه های ۱.۵ میلی متر و ۲ میلیمتر تولید می شود. ایجاد سازگاری و هماهنگی میان متغیرهای مختلف سایز در درپوش فوق العاده اهمیت دارد.

به طور مثال زمانی که مراحل تولید درپوش های سینی کابل با سایز ۵۰ سانتی متر آغاز می‌شود نمی‌توان ضخامت آن را در کمترین مقدار یعنی ۰.۷ در نظر گرفت. چرا که با این عرض درپوش و ضخامت مذکور نمی توان یک قطعه استاندارد و مناسبی را طراحی کرد. این عدم هماهنگی میان متغیرهای مختلف مانند عرض سطح مقطع و ضخامت باعث ایجاد انعطاف پذیری و عدم ثبات در درپوش می شود. لذا ایجاد تناسب میان عرض و ضخامت باعث تولید محصولی سخت با بدنه فوق العاده می شود. در واقع اینها اطلاعات مرتبط با اصول مهندسی ساخت درب سینی و متعلقات می باشد.

میزان ضخامت درب سینی کابل

معیارهای خرید درپوش سینی کابل

برای خرید درپوش سینی کابل چندین المان مهم وجود دارد که همواره باید به آن توجه ویژه داشته باشید. این المان ها شامل توجه به سایز و همچنین گالوانیزه بودن محصول می باشد. در ارتباط با سایز در قسمتهای قبل توضیحات مفصلی ارائه شد. اما موضوع گالوانیزه بودن سینی ها و به دنبال آن در پوش ها یک نیاز حیاتی می باشد. چرا که شما می خواهید این محصولات را در محیط های باز استفاده کنید. در نتیجه تماس هرگونه رطوبت می تواند یک عامل مخرب برای این تجهیزات باشد. وجود پوشش گالوانیزه گرم بر روی سینی ها و درپوش سینی کابل باعث می شود تا این قطعات در تماس با رطوبت دچار زنگ زدگی نشوند.

راهنمای خرید لوله خرطومی فلکسیبل: کاربردها، مزایا و نکات کلیدی
مطالعه

قیمت درپوش های سینی کابل

به عنوان یک قاعده کلی میان سایزبندی های مختلف درب سینی یک تفاوت قیمتی مشخصی وجود دارد. اما با توجه به آنکه یک جو رقابتی در میان تولیدکنندگان محصولات در داخل کشور وجود دارد عمدتاً قیمت درب سینی کابل مقرون به صرفه و متعادل نسبت به بازار می باشد. لذا شما می توانید پروژه های مرتبط با پشتیبانی از کابل های برق صنعتی را با قیمت و هزینه نهایی مناسب تکمیل کنید.

خرید سینی کابل و متعلقات از گروه صنعتی رفیع

خرید سینی کابل و متعلقات از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولیدکننده انواع سینی کابل و همچنین اتصالات سینی کابل متنوع ترین سایز بندی ها را برای این محصول در اختیار مشتریان قرار می دهد. اولویت اصلی در فرایند تولید، کیفیت و طراحی استاندارد و کامل مهندسی شده می باشد. شما می توانید جهت خرید سینی کابل و متعلقات آن با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم در حوزه خرید به شما ارائه شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.